Citat:
Ursprungligen postat av
KarriarFeminismen
Kommer feminism i dess nuvarande praktik och form någonsin att kriminaliseras?
Feministiskt hjärntvättade domare dömer oskyldiga män till fängelse.
Sociopater kan använda feminism för att konkurrera på arbetsmarknaden och kan göra män arbetslösa, utskämda och slutligen driva dem till självmord. Även män som är helt oskyldiga till något.
En feminist kan genom att beskriva hur hon känner göra en man till syndabock, men om en man blir manipulerad, taffsad på, förtalad eller på annat sätt misshandlad socialt, fysiskt eller psykologiskt möts denna bara "jaha", "var tyst nu" alternativt ett gapskratt.
Hur kan detta vara ok?
Hur kan sexismen vara så extrem att man slutat bry sig om rätt och fel och nu bara rent kategoriskt
stöder den ena gruppen och har noll sympati för den andra. Är vi inte individer med handlingar som vi skall stå till svars för?
Vettiga kvinnor vill inte ha det såhär. Vettiga män vill det inte.
De enda som vill ha det är kvinnor och män som använder det för att gynna sin karriär.
Om inte kriminaliseras, kommer detta någonsin ens problematiseras?
Jag pratar inte om de som kallar sig feminister utan om det rådande sättet att förstå verkligheten.
"Patriarkatet" beskrivs som någon form av fenomen. Det är inte en officiell klubb. Desto mer befogat skulle jag säga att "feminismen och matriarkatet" råder i samhället.
Förtrycket emot män lär tyvärr bara bli värre och värre. Om feminismen verkligen hade handlat om jämställdhet så hade det sett väldigt annorlunda ut. Världen är utan tvekan ett matriarkat. Det finns heller inget land att fly till för undkomma det. Det finns kanske grader på helvetet, men det är allt. Men eftersom världen är globaliserad och en global elit styr så blir alla länder över tid väldigt lika varandra.
Feminismen handlar i grund och botten om att man ger kvinnor högre skyddsvärde, sedan kommer allt ifrån det. Tyvärr så ser jag väldigt få både bland män och kvinnor som protestera emot det. Att män inte protestera är helt obegripligt, för män acceptera inte bara att ha ett lägre värde, utan de kan även aktivt kämpa för att de ska ha ett lägre värde? Det är en sak jag inte kan begripa hur någon kan kämpa för att få vara förtryckt. De kvinnor som inte ifrågasätter och tillochmed spelar på denna roll att de ska ha ett högre skyddsvärde är bara själviska och det är kanske vidrigt beteende men det är lättare att begripa.
Man ser även detta bland de som påstår sig vara emot feminismen. Dels så kan de exempelvis dras till sådana som Tate, seriöst, Tate? Som anordna möten som går ut på att misshandla män, och ger uttryckligen kvinnor ett högre skyddsvärde. Tate och alla hans anhängare är antingen extremt korkade eller feminister själva. Folk som säger sig vara emot feminism, röstar konservativt, men feminism är en konservativ ideologi. Det går ju som sagt ut på att förstärka könsrollerna till max.
Då både den dominerande ideologin och det såkallade motståndet är samma i grund och botten, så ser jag inget hopp. Män måste börja kämpa för att män ska ha minsta lika högt skyddsvärde som andra. Men det lär aldrig ske.