• 1
  • 2
2024-04-16, 15:34
Medlem
KarriarFeminismens avatar
Kommer feminism i dess nuvarande praktik och form någonsin att kriminaliseras?
Feministiskt hjärntvättade domare dömer oskyldiga män till fängelse.
Sociopater kan använda feminism för att konkurrera på arbetsmarknaden och kan göra män arbetslösa, utskämda och slutligen driva dem till självmord. Även män som är helt oskyldiga till något.
En feminist kan genom att beskriva hur hon känner göra en man till syndabock, men om en man blir manipulerad, taffsad på, förtalad eller på annat sätt misshandlad socialt, fysiskt eller psykologiskt möts denna bara "jaha", "var tyst nu" alternativt ett gapskratt.
Hur kan detta vara ok?
Hur kan sexismen vara så extrem att man slutat bry sig om rätt och fel och nu bara rent kategoriskt
stöder den ena gruppen och har noll sympati för den andra. Är vi inte individer med handlingar som vi skall stå till svars för?

Vettiga kvinnor vill inte ha det såhär. Vettiga män vill det inte.
De enda som vill ha det är kvinnor och män som använder det för att gynna sin karriär.
Om inte kriminaliseras, kommer detta någonsin ens problematiseras?

Jag pratar inte om de som kallar sig feminister utan om det rådande sättet att förstå verkligheten.
"Patriarkatet" beskrivs som någon form av fenomen. Det är inte en officiell klubb. Desto mer befogat skulle jag säga att "feminismen och matriarkatet" råder i samhället.
2024-04-16, 15:48
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Manosfärer, maskulinism och mansrörelser
/Moderator
2024-04-16, 16:24
Medlem
Vet inte. Eric Kaufman hävdar att sexliberala människor kommer dö ut så småningom eftersom religiösa är de enda som bildar familjer.

Om feminism kriminaliseras så tror jag att det kommer bero på sexuella preferenser, och inte på politiska ideal. Louise Perry t.ex, är en ex-feminist och numera traditionell hemmafru som mest verkar engagera sig mot promiskuitet för att hon tänder på det. Det är dåligt med argument från hennes sida, men mycket kokett kroppsspråk, flörtig röst osv. Det känns som att hon pratar om ämnet för att imponera på sin man. Jag kan tänka mig att han tittar på alla hennes intervjuer och sen säger åt henne i sänghalmen vilken duktig flicka hon var.

Sex är ett bättre övertalningsmedel än ideologi. Om fler kvinnor tänder på att vara traditionella (och att prata om det så att det blir en ideologi i samhället) så kan feminism kanske kriminaliseras som ett sätt för dessa kvinnor att imponera på sina män.
2024-04-16, 16:30
Medlem
elmhedens avatar
Definiera "kriminaliseras". Det finns gott om män bakom galler som kanske fått en mer nyanserad rättslig process i ett sundare samhällsklimat. Sen kan ju läggas till att "feministerna" inte har några betänkligheter med att avvika från lag och ordning vid protester och demonstrationer (både egna och andras) så kriminella handlingar utförs redan i feminismens namn om det nu räknas.

Och nej, jag skriver inte att någon annan är perfekt. Skit och idioter finns i alla led, extra frekvent förekommande i den aktuella revolt-flugan (flower-power på 60-talet, punkare på 70-talet, gothare på 90-talet och woke feminister idag) som livnär sig på de svagare som sinnen sveps med bortom rim och reson och "följer ledaren/ideologin i uppror mot det etablerade samhället" eftersom de inte kan/orkar tänka själva.
2024-04-16, 16:31
Medlem
Spenglermans avatar
Feminism, dess idéer o praktiker, är redan mer eller mindre förbjuden i en stor del av världen. Av de 10 folkrikaste länderna i världen är det väl bara USA (på typ 7 plats) där feminismen verkligen lever o frodas o kan artikuleras o ta plats. Brasilien har förvisso tuffa kvinnor, men de är ofta mer feminina än feministiska.

Så svaret är nästintill Ja - feminism är kriminaliserat! Så det finns åtskilliga länder du kan välja o vraka på, där kvinnan får tiga i församlingen o hunsas som en vara.
Senast redigerad av Spenglerman 2024-04-16 kl. 16:33.
2024-04-16, 17:26
Medlem
triptykens avatar
Det är skitolagligt i Afghanistan så flytta till din polare och njut
2024-04-16, 19:14
Medlem
Nej, feminism är bra.
2024-04-16, 20:11
Medlem
KarriarFeminismens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Nej, feminism är bra.

Jag såg ett klipp häromdagen med ett gäng "feminister" som satt och skröt om hur de hade lyckats få män att "checka ut". Vilken våg pratar du ens om? Pratar du om de första som ville ha rättvisa, eller de som använder det som ett vapen för att skada oskyldiga. Dessa pratar jag om.
2024-04-16, 20:17
Medlem
Olduvais avatar
Feminism råder i hela statsförvaltningen och de skiter fullständigt i vad lagen säger. Det mest ironiska är att feminister håller män borta från jobb inom offentlig sektor, trots att diskrimineringslagen är deras (och reinfeldt-liberalernas) påfund. De feministiska domstolarna skiter också i vad lagen säger eller hur lagen ska tillämpas. Feminism är redan olagligt, eftersom att den är korrupt, diskrimerande och auktoritär, men då inviden i Sverige knappt har någon rätt alls att hävda sig mot staten när den bryter mot lagen, så finns det väldigt lite att göra åt saken.
2024-04-16, 20:50
Medlem
Finns garanterat något extremt religiöst och auktoritärt land nånstans som sätter människor som vill ha jämställdhet i fängelse.
2024-04-16, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarriarFeminismen
Kommer feminism i dess nuvarande praktik och form någonsin att kriminaliseras?
Feministiskt hjärntvättade domare dömer oskyldiga män till fängelse.
Sociopater kan använda feminism för att konkurrera på arbetsmarknaden och kan göra män arbetslösa, utskämda och slutligen driva dem till självmord. Även män som är helt oskyldiga till något.
En feminist kan genom att beskriva hur hon känner göra en man till syndabock, men om en man blir manipulerad, taffsad på, förtalad eller på annat sätt misshandlad socialt, fysiskt eller psykologiskt möts denna bara "jaha", "var tyst nu" alternativt ett gapskratt.
Hur kan detta vara ok?
Hur kan sexismen vara så extrem att man slutat bry sig om rätt och fel och nu bara rent kategoriskt
stöder den ena gruppen och har noll sympati för den andra. Är vi inte individer med handlingar som vi skall stå till svars för?

Vettiga kvinnor vill inte ha det såhär. Vettiga män vill det inte.
De enda som vill ha det är kvinnor och män som använder det för att gynna sin karriär.
Om inte kriminaliseras, kommer detta någonsin ens problematiseras?

Jag pratar inte om de som kallar sig feminister utan om det rådande sättet att förstå verkligheten.
"Patriarkatet" beskrivs som någon form av fenomen. Det är inte en officiell klubb. Desto mer befogat skulle jag säga att "feminismen och matriarkatet" råder i samhället.

De länder där det är kriminellt verkar vara riktigt trökiga att leva i för både kvinnor och män. Tror inte risken är särskilt stor att det förbjuds här inom överskådlig framtid och tacka fan för det.
2024-04-16, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarriarFeminismen
Jag såg ett klipp häromdagen med ett gäng "feminister" som satt och skröt om hur de hade lyckats få män att "checka ut". Vilken våg pratar du ens om? Pratar du om de första som ville ha rättvisa, eller de som använder det som ett vapen för att skada oskyldiga. Dessa pratar jag om.

Jag har sett ett gäng receptionister säga samma sak. Tycker du vi ska förbjuda hotell för det?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in