Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-10, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
Fint att du undvek precis allt jag skrev.
De kan dela upp sitt bolag i hur mnga bolag som helst, slpper man inte bra spel som drar in pengar och istllet sljer kassakorna fr att verleva blir det inte bra oavsett.

Kan vi vara verens om det utan att du drar in en gammal artikel med gammal skpsmat med titlar som redan slppts och kraschat?
Har du totalt missat nyheten om Sagan om Ringen?
Citera
2024-05-10, 18:37
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Jag har inte ens kollat vilka som blankar. Men ja, det brukar lna sig att ta rygg p Blackrock. Vart ser du det ngonstans?

Det r nog bara DI som vet.

https://www.di.se/live/fondjatten-bl...on-i-embracer/

De har antagligen lyft informationen ngonstans ifrn, men vette fan vart
Citera
2024-05-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Har du totalt missat nyheten om Sagan om Ringen?

terigen inget svar..

Du menar nyheten om en film som mestadels handlar om Gollum? Du inser att det r en berttelse som i boken behandlas p ca 2 sidor
dvs Aragorn och Gandalf jagar honom va? Filmen ligger minst 2r fram i tiden och chansen r relativt stor att den blir ett magplask.
Att klistra LOTR p ngot innebr inte automatiskt succ, eller du kanske missade Gollumspelet? Spelet som spelar i samma liga som det gamla ET-spelet. Eller varfr inte Rings of Power amazons 1 miljard projekt som gtt sdr..
Senast redigerad av zatanized 2024-05-10 kl. 19:20.
Citera
2024-05-10, 19:22
Medlem
Citat:
terigen inget svar..

Du menar nyheten om en film som mestadels handlar om Gollum? Du inser att det r en berttelse som i boken behandlas p ca 2 sidor
dvs Aragorn och Gandalf jagar honom va? Filmen ligger minst 2r fram i tiden och chansen r relativt stor att den blir ett magplask.
Att klistra LOTR p ngot innebr inte automatiskt succ, eller du kanske missade Gollumspelet? Spelet som spelar i samma liga som det gamla ET-spelet.
Varfr fster du dig vid en gammal lnk som vore det allt i hela vrlden fr dig? Tror du verkligen att de r s dumma att de gr en vrdels film fr att frlora pengar?
Men tack fr lite input i alla fall fr det mrks att du nd r lite plst.
Senast redigerad av Truefighter 2024-05-10 kl. 19:40.
Citera
2024-05-10, 20:45
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
terigen inget svar..

Att klistra LOTR p ngot innebr inte automatiskt succ, eller du kanske missade Gollumspelet? Spelet som spelar i samma liga som det gamla ET-spelet. Eller varfr inte Rings of Power amazons 1 miljard projekt som gtt sdr..

Du, du verkar vara inte vara helt neutral observant. Snarast bitter. Vad kan det bero p ?
Citera
2024-05-11, 08:26
Medlem
Citat:
Varfr fster du dig vid en gammal lnk som vore det allt i hela vrlden fr dig? Tror du verkligen att de r s dumma att de gr en vrdels film fr att frlora pengar?
Men tack fr lite input i alla fall fr det mrks att du nd r lite plst.

Sjlvklart gr de inte in fr att gra en dlig film varfr skulle de gra det? Men det blir lite ljligt nr du hausar upp aktien utan annan kunskap n brdspel.

Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Du, du verkar vara inte vara helt neutral observant. Snarast bitter. Vad kan det bero p ?

Jag r inte en neutral observant d jag tycker Embracer r skrp. Jag har frlorat exakt 0kr p aktien och r av sikten att den hausas upp i Sverige enbart fr att det r ett svenskt bolag. Generellt sett r det ett bolag uppbyggt under 0-rntetiden man br hlla sig borta ifrn.
Citera
2024-05-11, 17:14
Medlem
Citat:
Sjlvklart gr de inte in fr att gra en dlig film varfr skulle de gra det? Men det blir lite ljligt nr du hausar upp aktien utan annan kunskap n brdspel.

Jag hausar inte utan talar fakta och har en avslappnad stil.

Jag r inte en neutral observant d jag tycker Embracer r skrp. Jag har frlorat exakt 0kr p aktien och r av sikten att den hausas upp i Sverige enbart fr att det r ett svenskt bolag. Generellt sett r det ett bolag uppbyggt under 0-rntetiden man br hlla sig borta ifrn.
Du r nog p dligt humr och ogillar Embracer av ngon anledning! Bitter?
Citera
2024-05-11, 20:01
Medlem
Citat:
Jag frstr inte varfr du ser inlggen som oserisa? Bara fr att vi har en annan sikt n dig betyder det inte att vi inte r serisa.

Att slja tillgngar som genererar pengar r lite som att kissa i byxan, det r varmt och sknt just nu men kass i framtiden. Embracer har slt en mngd strre tillgngar (exempelvis Deus Ex) och gjort bolaget smre rustat. Sjlvklart r det bttre n att bolaget kkar, men fortfarande smre i lngden.
Du vet bara fr att du vurmar fr brdspel betyder det inte att det r vad som kommer fra embracer upp ver 100kr-strecket. Vi har ju redan konstaterat sedan innan att du har mycket liten kunskap angende Embracers huvudmarknad dvs tv-spel/datorspel.
Jag frstr att du tror att jag hausar men det gr jag verkligen inte. Jag har aldrig heller utgett mig vara en expert p mnet och tror inte att man mste vara det fr att f kommentera hr? Varfr du r s sarkastisk mot mig har jag ingen aning om?
Jag tycker om Asmodee och deras brdspel ja dr har du helt rtt om mig! ger jag ngot i Embracer fr tillfllet? Nej det gr jag inte!
Trevlig Helg!
Citera
2024-05-12, 09:23
Medlem
Citat:
Du r nog p dligt humr och ogillar Embracer av ngon anledning! Bitter?

r inte p det minsta dliga humr. Mste man vara det nr man inte hller med dig? Ja jag ogillar Embracer eftersom jag tycker det r skrp av anledningar jag frklarat ett flertal gnger. Jag ogillar dessutom nr man frsker klistra att man r oseris (vilket du gr) s fort man har en annan sikt (n dig).
Citera
2024-05-12, 09:41
Medlem
Citat:
r inte p det minsta dliga humr. Mste man vara det nr man inte hller med dig? Ja jag ogillar Embracer eftersom jag tycker det r skrp av anledningar jag frklarat ett flertal gnger. Jag ogillar dessutom nr man frsker klistra att man r oseris (vilket du gr) s fort man har en annan sikt (n dig).
Tog du t dig fr det? Vad jag efterfrgade var mindre knslomssiga kommentarer som "Embracer r skrp" och liknande och mer serisa. Men det var uppenbarligen att begra fr mycket?
Citera
2024-07-11, 13:48
Medlem
diseuses avatar
Dagens Industri (Embracer fr frlngt att avveckla i Ryssland):
Citat:
Kommerskollegium ger speljtten Embracer mer tid fr att avveckla de hrt kritiserade verksamheterna i Ryssland. Nya datumet r 31 december med krav att tidsramen hlls.
Citera
2024-11-21, 14:41
Medlem
Trevligt med lite insynskp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här