Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Hun hadde bestemt seg for forlate TH. Kan hun ha tatt av ringen i den anledning, og sluttet bruke den?
Eller tok hun den rutinemessig av ved leggetid?
Jeg tenker i hvertfall at hun ikke hadde den p seg da hun ble drept, og at den ble plassert
p stolen sammen med brevet og den andre ringen etter at hun var fjernet fra huset.
Jeg tror ikke hun blir funnet, dessverre. Med mindre noen peker ut stedet.
Det kan godt hende at Anne-Elisabeth hadde sluttet bruke gifteringen. Hvis hun torde utfordre Tom Hagen p den mten. Hun har jo hatt drlige erfaringer med snakke fremp om skilsmisse. Tidligere.
Jeg tror hun vil bli funnet. Tom Hagen vet hvor han har skjult levningene hennes. Men kanskje ikke fordi Tom Hagen plutselig skulle tilst og pekte ut stedet. Men heller fordi politiet fortsetter lete.
Det kan ogs finnes vitner som vet noe, om Tom Hagen, om hvordan han tenker og handler, men som har avventet tipse politiet fordi det har sett ut som om politiet har hatt en bunnsolid indisierekke mot Tom Hagen. Politiet har utallige ganger bekreftet at noen henleggelse av siktelsen ikke har vrt aktuelt.
Nr det n er blitt lekket at politiet angivelig har innstilt p henleggelse av drapssiktelsen mot Tom Hagen p bevisets stilling, kan det hende at vitner som har sittet p gjerdet endelig tar bladet fra munnen og forteller det de vet til politiet. Hvis noen vet noe, har de en ubetinget plikt til gi informasjonen til politiet.
Ellers, ptalemyndigheten kan bestemme at den volden i nre relasjoner Anne-Elisabeth ble utsatt for, og som er blitt avdekket under drapsetterforskningen, skal straffeforflges. Da blir Tom Hagen tiltalt for vold i nre relasjoner, Anne-Elisabeth vil f en ddsformodningskjennelse og ektepaktene vil bli utfordret i forbindelse med oppgjr av ddsboet hennes.
Da vil man greie ta fra Tom Hagen den konomiske gevinsten han har hatt av drapet p Anne-Elisabeth.
Det er da noe.
Det vil i det aller minste gi tydelige signaler til andre potensielle konedrapsmenn, at de ikke kan vre sikre p beholde konomisk gevinst selv om det ikke skulle finnes tilstrekkelig beviser for dmme dem for drap.
Drapet p Anne-Elisabeth er veldig avslrende for mangel p rettssikkerhet og trygghet for kvinner som lever i voldelige forhold og som ikke greier komme seg vekk.
Det er ogs veldig provoserende at Tom Hagen gr fritt omkring. Tilsynelatende uberrt.