En svensk man har avlidit efter ett fall på 15 meter vid floden Tibern i Rom i natt. Mannen som är 29 år ska ha varit full och vinglat innan han föll enligt övervakningskameror i området.
En 29-årig svensk turist föll från Tiberns bröstvärn i Rom under natten och dog. Mannens kropp hittades i morse klockan 6 på morgonen av karabinjärerna på Trastevere-stationen, på perrongen mellan Ponte Sisto och Ponte Garibaldi nära Raffaello Sanzio-Tibern. Kroppen fick ett djupt sår som var synligt på pannloben, förenligt med ett fall från en höjd. [...] En obduktion kommer att genomföras.
"Troligen berusad" behöver ju inte betyda att det är så med säkerhet även om det är sannolikt. Det kan ha varit sjukdom bakom det hela också.
Det är ännu inte fastslaget om han var alkohol- eller drogpåverkad, man säger bara att det verkar troligt. Fallet på femton meter lär ju vara den slutliga dödsorsaken.
Trist, och även lite konstigt att gå hem själv mitt i natten, men han bodde kanske ensam och billigt.
En svensk man har avlidit efter ett fall på 15 meter vid floden Tibern i Rom i natt. Mannen som är 29 år ska ha varit full och vinglat innan han föll enligt övervakningskameror i området.
Undrat hela dagen när de, enligt egen utsago fantastiska Svenska journalisterna skulle vakna. Det tog ett tag.... men nu har de vaknat med minimal information.
Jag har varit i Rom 13 gånger och jag har aldrig upplevt det som en otrygg stad. Det är en europeisk storstad så sunt förnuft gäller.
Stockholm och Malmö känns mer otrygga än Rom enligt mig.
Tragisk händelse 29 år med hela livet framför sig.
Vila i frid.
Undrat hela dagen när de, enligt egen utsago fantastiska Svenska journalisterna skulle vakna. Det tog ett tag.... men nu har de vaknat med minimal information.
Fast vilket är nyhetsvärdet i den här händelsen? Det finns inget allmänintresse. Bara sorgligt för hans familj och vänner.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!