Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Jag tror få människor skulle tycka det var "riktig hjälp" när en person försöker diktera hela deras liv, vem de skall bo med, vem de skall ligga med osv.
Så sorry - jag har svårt att se att det handlade om seriös vilja att hjälpa.
Du ser det så för att du väljer att se det så då du gärna skyller allt på Jocke.
Jag ser att någon sätter ner foten istället för att stryka medhårs. Att sätta ner foten är också att hjälpa.
Hur många gånger får föräldrar sätta gränser till sina barn?
Misslyckades föräldrar med den delen när barn är små blir det tuffare när vuxenlivet kommer. För Chrippa är det strutsleken som finns närmst till hands. Konsekvenstänk zero. Då träder någon in som faktiskt kan tänka mer än just nu och vill hjälpa och vill väl. Den får ta skiten sen.
Jag tror att den dörren är stängd långt in i framtiden. Skyll sig själv.
Du har missat något ang Linnéa. Det är ju inte deras förhållande som är problemet, utan att Chrippa anklagade henne för att misshandlat flickan.
Förstår du skillnaden? Det är det Jocke sagt. Sen kan vi ju alla hitta på och påstå att Jocke sagt att Chrippa inte får ligga med Linnéa. Jag har inte hört eller läst det i varje fall.
Har du?
Dom får ligga och slå varandra bäst de vill. Vill de ha det så är det ju jättebra.
Men kom inte och gnäll sen är min tanke. När det är slut så kan båda två sitta där och bara hålla tyst.