Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-18, 16:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Om det är sant så blev det inte så lugnt för barnet i varje fall.
Det verkar inte finnas gränser...

Det ska verkligen bli intressant och se hur Julia gör.
Citera
2024-05-18, 16:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Bevis på att det verkligen är äkta?

Ja eftersom som allt har visats för polisen där Julia själv har vittnat så tror jag inte att dom är falska.
Citera
2024-05-18, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Var Anjo hög när han gick hem till Chrippa?
Tänker du på den som streamades på Instagram? Chrippa som skrek måste du mena?
Nånting var det. Man hör ju hur han sluddrade!
Citera
2024-05-18, 17:59
Medlem
Hur mycket får Chrippa ut i månaden? måste vara över 100k?
Citera
2024-05-18, 18:56
Medlem
Kommer Crippa låta Chloe gå på förskola nu i sommar och bo tryggt hemma hos Julia?

Eller kommer han erbjuda Julia bra betalt för att ta med sig Chloe till Spanien?
Citera
2024-05-18, 19:12
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Och där fick du ju mest en sida av allting.
Anjo var inte hög när han kom till Chrippa däremot så var han arg då Linnea satt i en live och pratade om honom negativt. Sen sa Linnea typ anjo kan komma hit och prata med oss om han vill och då gjorde han de men då hade också Chrippa pratat illa om Anjos barn.

Linnea har skickat sms till Chrippa där hon skriver hemska saker om chrippa & Julias barn riktigt nedvärderande saker som man aldrig får säga om ett barn.

När chrippa blev släppt från häktet gick han direkt till Anjo och satte sig hans studio och berättade att Linnea hade knuffat dottern när hon egentligen skulle slå chrippa men dottern kom emellan. Hon hade även kastat dottern i golvet. Chrippa berättad också att Linnea hade anklagat Chrippa för att göra opassande saker med dottern eftersom dottern fick mardrömmar på natten och inte ville sova själv. Linnea var ofta arg för att han behövde sova med barnet.
Chrippa berättade att han blev slagen flera ggr.
Han friade även till Julia när han kom ut ur häktet men drog sen utomlands för att vara med Linnea och så höll de på ett tag.
Både Chrippa & Linnea har delat med sig av både chattar, videoklipp och samtal som spelats in.

Soc hade som krav att barnet inte skulle vara på samma ställe som Linnea med tanke på allt som har hänt, men chrippa tog henne till lägenheten iaf, Julia fick då hjälp av soc & polis för att få hem flickan men sen fick tydligen chrippa ha barnet igen och tog med henne utomlands vilket Julia sa att hon inte visste om, men sen har Julia erkänt att hon spelar på båda sidor hon ger en info till Anjo och en info till C & L.

Julia skickade alla sin konto uppgifter till Anjo där man kan se hur chrippa tvättar pengar, Julia, Linnea och chrippas pappa får in stora summer pengar till sina konton som sedan förs över till andra konton direkt när pengarna kommer in och sen är revolut inblandad på nått sätt och så får chrippa in pengarna och köper klockor och dyra kläder. Finns en bra video om detta på Anjos kanal han kan alla steg bättre än mig.
Julia har berättat om detta i ett flertal polisförhör även Anjo har visat allt för polisen så eko är inblandade.
Chrippa betalar inte sin skatt här i Sverige.
Kronofogden har plockat kläder både från barnet och Chrippa som dom sedan har sålt.

Chrippa blev för någon månad sedan gripen för försök till misshandel och grovt olaga hot på hans bror Jocke. Det fanns vittnen till händelsen.

Och Anjo har gjort ett flertal videos om detta men det som skiljer från Chrippa & linne är att han kan slå hål i alla lögner som C & L sagt med bevis.

Många här inne har varit väldigt upprörda över att barnet far illa då man vet att Chrippa tar sprutor med testosteron i rumpan framför sitt barn, han har knarkat en del vilket inte har varit en bra miljö för ett barn.

Barnet själv har berättat hur Linnea blir arg som ett monster, det kommer blod och hon blir rädd, precis så beskrev Chrippa i sina brev i häktet samt när han satt hos Anjo.
I mina ögon är allt inte bara en slump!

Förlåt för världens längsta inlägg men jag vill att du ska få den andra sidan också.
Bra summerat.

Att någon ens kan ta den patetiskt ljugande sidans parti är helt obegripligt.
Det har ju framkommit gång på gång i videor, ljudupptagningar, sms, dagbok från häkte mm vilka som har torrt på fötterna i denna soppa.

Att ha en bror som Jocke som lägger allt sitt eget åt sidan för att hjälpa en broder i nöd på alla sätt och vis lär vara få förunnat, men honom pissar Skabbe på åter igen. Fy fan...
Citera
2024-05-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Bra summerat.

Det har ju framkommit gång på gång i videor, ljudupptagningar, sms, dagbok från häkte mm vilka som har torrt på fötterna i denna soppa.

Att ha en bror som Jocke som lägger allt sitt eget åt sidan för att hjälpa en broder i nöd på alla sätt och vis lär vara få förunnat, men honom pissar Skabbe på åter igen. Fy fan...

Jag håller med om summeringen och det är helt otroligt att Chrippa rent ut sagt är fruktansvärt elak mot den som är den enda som på riktigt hjälpt honom.
Chrippa borde skämmas ögonen ur sig!
Citera
2024-05-18, 21:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Skabbe ser fullkomligt galen ut - som tagen ut nåt satirprogram om svartskallar innan allt blev PK. Det är fan så jag inte kan låta bli att tänka att han fått oärliga hejarop från närstående med syfte att få karln att se ut som en pajas:
https://pixeldrain.com/l/wJFnFTkr

Är nästa steg att gå runt med en clownnäsa?
Det ser ut som om han gjort en parodi på Rask och hans färgade skägg.
Citera
2024-05-18, 21:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag håller med om summeringen och det är helt otroligt att Chrippa rent ut sagt är fruktansvärt elak mot den som är den enda som på riktigt hjälpt honom.
Chrippa borde skämmas ögonen ur sig!
Jag tror få människor skulle tycka det var "riktig hjälp" när en person försöker diktera hela deras liv, vem de skall bo med, vem de skall ligga med osv.

Så sorry - jag har svårt att se att det handlade om seriös vilja att hjälpa.
Citera
2024-05-18, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror få människor skulle tycka det var "riktig hjälp" när en person försöker diktera hela deras liv, vem de skall bo med, vem de skall ligga med osv.

Så sorry - jag har svårt att se att det handlade om seriös vilja att hjälpa.

Du ser det så för att du väljer att se det så då du gärna skyller allt på Jocke.

Jag ser att någon sätter ner foten istället för att stryka medhårs. Att sätta ner foten är också att hjälpa.

Hur många gånger får föräldrar sätta gränser till sina barn?
Misslyckades föräldrar med den delen när barn är små blir det tuffare när vuxenlivet kommer. För Chrippa är det strutsleken som finns närmst till hands. Konsekvenstänk zero. Då träder någon in som faktiskt kan tänka mer än just nu och vill hjälpa och vill väl. Den får ta skiten sen.
Jag tror att den dörren är stängd långt in i framtiden. Skyll sig själv.

Du har missat något ang Linnéa. Det är ju inte deras förhållande som är problemet, utan att Chrippa anklagade henne för att misshandlat flickan.
Förstår du skillnaden? Det är det Jocke sagt. Sen kan vi ju alla hitta på och påstå att Jocke sagt att Chrippa inte får ligga med Linnéa. Jag har inte hört eller läst det i varje fall.
Har du?

Dom får ligga och slå varandra bäst de vill. Vill de ha det så är det ju jättebra.

Men kom inte och gnäll sen är min tanke. När det är slut så kan båda två sitta där och bara hålla tyst.
Senast redigerad av 111-111 2024-05-18 kl. 22:56.
Citera
2024-05-18, 23:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du ser det så för att du väljer att se det så då du gärna skyller allt på Jocke.

Jag ser att någon sätter ner foten istället för att stryka medhårs. Att sätta ner foten är också att hjälpa.

Hur många gånger får föräldrar sätta gränser till sina barn?
Misslyckades föräldrar med den delen när barn är små blir det tuffare när vuxenlivet kommer. För Chrippa är det strutsleken som finns närmst till hands. Konsekvenstänk zero. Då träder någon in som faktiskt kan tänka mer än just nu och vill hjälpa och vill väl. Den får ta skiten sen.
Jag tror att den dörren är stängd långt in i framtiden. Skyll sig själv.

Du har missat något ang Linnéa. Det är ju inte deras förhållande som är problemet, utan att Chrippa anklagade henne för att misshandlat flickan.
Förstår du skillnaden? Det är det Jocke sagt. Sen kan vi ju alla hitta på och påstå att Jocke sagt att Chrippa inte får ligga med Linnéa. Jag har inte hört eller läst det i varje fall.
Har du?

Dom får ligga och slå varandra bäst de vill. Vill de ha det så är det ju jättebra.

Men kom inte och gnäll sen är min tanke. När det är slut så kan båda två sitta där och bara hålla tyst.
Chrippa är inget barn och Jocke är inte hans förälder.
För övrigt skyller jag inte "allt" på Jocke - varifrån har du fått den befängda idén?
Jag säger att det han erbjöd var inte osjälvisk hjälp, utan han försökte ta över och diktera Chrippas liv.
Ingen vettig människa finner sig i att bli omyndighetsförklarad på det sättet och i synnerhet inte på de områden det gällde.
Citera
2024-05-18, 23:21
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massooddon
Kan någon som är väl inbiten i detta Chrippa drama förklara varför Jockeboi och Chrippa är fiender nu. De är väl bröder. Vad har de gjort mot varandra?
Enda fienden är Chrippa mot sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ska kräket börja skjuta testo i röven igen, eller vad menar han?
https://ibb.co/h87VJ8F

Det är det han brukar göra i Spanien eftersom det är lagligt där, så ja, troligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Bra summerat.

Ja. Det är sjukt. Men vissa är fortfarande vilsna. Helt oförklarligt. Totalt faktaresistenta.
Senast redigerad av frason 2024-05-18 kl. 23:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in