Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-20, 19:25
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
panga in ett bet på 5k på finland :P hoppas grabbarna i väst levererar nu då =) heja finland

Emil Larmi brukar inte släppa in många mål, Växjös guldhjälte säsongen 2022/2023
2024-05-20, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Han var lite knepig. Inte helt lätt att ha att göra med. "Borde" ha gjort betydligt fler landskamper, t.ex.

Ja det låter bekant.
2024-05-20, 19:37
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Emil Larmi brukar inte släppa in många mål, Växjös guldhjälte säsongen 2022/2023

Han var väl rätt kass i hemma-vm förra året vilket var lite märkligt då han nyss vunnit sm-guld.
2024-05-20, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Nja jag är faktiskt av motsatt åsikt.

Samma gäller Tomas Brolin. Om han hade kommit fram idag hade han varit riktigt slimmad och hårt hållen.

Det finns en anledning till varför radiokommentatorerna hänvisar till Andre burakovsky som "Roberts grabb"
Jag ger Gromgutten lite jobb för off topic men min tanke är nog snarare att varken Kenta eller Brolin eller Burra senior hade den rätta viljan att underkasta sig den stenhårda träning och nyttiga levnaden som gäller idag. Om jag har fel så är jag helt säker på att alla tre hade nämts bland de bästa någonsin.
2024-05-20, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Jag ger Gromgutten lite jobb för off topic men min tanke är nog snarare att varken Kenta eller Brolin eller Burra senior hade den rätta viljan att underkasta sig den stenhårda träning och nyttiga levnaden som gäller idag. Om jag har fel så är jag helt säker på att alla tre hade nämts bland de bästa någonsin.

Snack. Min åsikt är att de som var stora på sin tid hade varit stora oavsett epok. De hade anpassat sig och dragits med i konkurrensen från start. Annars kan man hålla på och tjafsa och såga gamla tiders stora atleter.

Just Brollan var väl med på Maradonas 100 bästa lista. Inte illa pinkat att bli omnämnd av världens genom tiderna främste. De du Fjodorov!
2024-05-20, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Nu ska vi se Finland förnedras!

hahah!!!
2024-05-20, 20:06
Medlem
Citat:
Snack. Min åsikt är att de som var stora på sin tid hade varit stora oavsett epok. De hade anpassat sig och dragits med i konkurrensen från start. Annars kan man hålla på och tjafsa och såga gamla tiders stora atleter.

Just Brollan var väl med på Maradonas 100 bästa lista. Inte illa pinkat att bli omnämnd av världens genom tiderna främste. De du Fjodorov!
Men du håller väl med om att Kenta hade mer kapacitet i sig än han lät visa? Gretzky nämnde honom, Al MacInnis har sagt att det var den bäste han sett. 131 p är inte illa pinkat men han hade kunnat få ut mycket mer om han velat även på den tiden. Vem vet, idag hade han kanske helt tappat lusten som fjortis. Det finns säkert likadana talanger än idag som inte orkar med att lägga ner det jobb som krävs.
2024-05-20, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robdurst
hahah!!!
Man kan ju alltid få hoppas på en perfekt start på sista VM-veckan
2024-05-20, 20:10
Medlem
Citat:
Synd om Frankrike, de kunde ha vunnit matchen om de hade spelat som Norge gjorde idag.

Hehe, nej.

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Puh, det satt hårt inne. Man var väl aldrig rädd men nervös. Jag såg ju Vitryssland i OS men då var det dessutom döden med förlust. Idag hade bara respekten blivit rubbad.

Hade Frankrike många NHL-spelare, antal ungefär?

Detta får bli skitmatchen i detta VM.

En (1) exakt, tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Klassisk vilomatch av Sverige eftersom man möter Slovakien redan i morgon. Man lyckades faktiskt vinna skotten med 38 - 13 trots att man gick på sparlåga och det såg trist ut.

Slovakien är inte fy skam men de har väl inget vidare lag i år? Oavsett vad, USA kommer inte ikapp oss. Vi kan lämna WO och vila fram till torsdag. Ni som spelar på en lite höge nivå, hur tänker man som coach/spelare i det här läget. Hålla igen och skita i att man tappar 3 betydelselösa poäng eller kör man normalt för att komma in i kvarten kanske lite tröttare men med rätt mentala inställning?

Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Bellemare i intervjun på svenska:
"Tycker inte de tar oss seriöst och då blir det såhär. Hade de gått 100% hade vi inte sett anfallszon"

Det är tydligen många här i tråden som behöver läsa hur Frankrikes ende NHL spelare kommenterar Sveriges insats.

Citat:
Jag tror inte att det blir en medalj efter att ha sett matchen idag, tabellen ljuger som i SHL efter grundserien.

Du kan väl läsa vad franska lagets ende NHL-proffs Bellemare har att säga. Man spelade inte dåligt utan sparade krafter och gjorde jobbet med minsta möjliga insats. Antagligen klockrent genomfört. Kan inte föreställa mig att Hallam hade några vidare synpunkter efter matchen.

Citat:

Brolin och Kenneth Andersson var stekheta VM 94. De var väl bland de största målgörarna i det VM.et
2024-05-20, 20:16
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
.

Vill bara tillägga en sak då ni pratar franska nhl-spelare.
Pratar ni bara detta vm så stämmer det att Bellemare är den ende i laget.
Men snackar ni om totalen så ska ni inte glömma Texier som är fullt duglig och ordinarie i Columbus.
2024-05-20, 20:17
Medlem
Citat:
Men snackar ni om totalen så ska ni inte glömma Texier som är fullt duglig och ordinarie i Columbus.

Jag trodde årets trupp åsyftades.
2024-05-20, 20:18
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Yohann Auvitu har varit i NHL också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in