Citat:
Ursprungligen postat av
welcometoreality
Synd om Frankrike, de kunde ha vunnit matchen om de hade spelat som Norge gjorde idag.
Hehe, nej.
Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Puh, det satt hårt inne. Man var väl aldrig rädd men nervös. Jag såg ju Vitryssland i OS men då var det dessutom döden med förlust. Idag hade bara respekten blivit rubbad.
Hade Frankrike många NHL-spelare, antal ungefär?
Detta får bli skitmatchen i detta VM.
En (1) exakt, tror jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
BavarianBeetle
Klassisk vilomatch av Sverige eftersom man möter Slovakien redan i morgon. Man lyckades faktiskt vinna skotten med 38 - 13 trots att man gick på sparlåga och det såg trist ut.
Slovakien är inte fy skam men de har väl inget vidare lag i år? Oavsett vad, USA kommer inte ikapp oss. Vi kan lämna WO och vila fram till torsdag. Ni som spelar på en lite höge nivå, hur tänker man som coach/spelare i det här läget. Hålla igen och skita i att man tappar 3 betydelselösa poäng eller kör man normalt för att komma in i kvarten kanske lite tröttare men med rätt mentala inställning?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kedox
Bellemare i intervjun på svenska:
"Tycker inte de tar oss seriöst och då blir det såhär. Hade de gått 100% hade vi inte sett anfallszon"
Det är tydligen många här i tråden som behöver läsa hur Frankrikes ende NHL spelare kommenterar Sveriges insats.
Citat:
Ursprungligen postat av
welcometoreality
Jag tror inte att det blir en medalj efter att ha sett matchen idag, tabellen ljuger som i SHL efter grundserien.
Du kan väl läsa vad franska lagets ende NHL-proffs Bellemare har att säga. Man spelade inte dåligt utan sparade krafter och gjorde jobbet med minsta möjliga insats. Antagligen klockrent genomfört. Kan inte föreställa mig att Hallam hade några vidare synpunkter efter matchen.
Citat:
Ursprungligen postat av
DurexPlayHeat
Snack. Min åsikt är att de som var stora på sin tid hade varit stora oavsett epok. De hade anpassat sig och dragits med i konkurrensen från start. Annars kan man hålla på och tjafsa och såga gamla tiders stora atleter.
Just Brollan var väl med på Maradonas 100 bästa lista. Inte illa pinkat att bli omnämnd av världens genom tiderna främste. De du Fjodorov!
Brolin och Kenneth Andersson var stekheta VM 94. De var väl bland de största målgörarna i det VM.et