Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-25, 14:00
  #25
Medlem
prizs avatar
Antagligen för att Israel inte invaderade Gaza oprovocerade.

Jag ogillar Israel och dess meyoder skarpt men rent krasst så inleddes Israels invasion med att Hamas invaderade Israel.

Dina exempel med Ukraina och Ryssland fallerar med att Ukraina inte invaderade Ryssland och dödade och kidnappade massa civilister först.
Citera
2024-05-25, 14:02
  #26
Medlem
Apropå Irakkriget så vill jag bara påminna om att det var en allians av 40 länder som invaderade Irak 2003. Det verkar inte så troligt att alla dessa skulle kunna stängas av från OS, även om man skulle kunna argumentera för det i princip.
Citera
2024-05-25, 14:06
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Israels krigsbrott och invasion kvarstår. Ukrainas behandling av Donbas var inte en terrorattack men en attack mot demokratin där val inte genomförts sedan 2014.
Du bör inte nämna ordet demokrati när du försvarar Ryssland. Med din logik skulle USA kunna invadera Kina, Ryssland, Iran, Afghanistan ja listan kan bli lång. Att det inte hålls demokratiska val innebär inte att andra länder har rätt att attackera dessa länder
Citera
2024-05-25, 14:11
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Ursäkta min fråga , men är du riktigt dum i huvudet eller har du mest otur när du tänker ?

Dum i huvudet skulle jag tro. Eller tycker han att civila barn är legitima mål i krig.
Citera
2024-05-25, 14:13
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Efter invasionen av Ukraina kommer de ryska idrottarna att få delta i OS som neutrala. De kommer inte att få vara med på den pampiga invigningsparaden utan "uppleva den på annat sätt". Deras poäng summeras inte, deras flagga hissas inte, ryska nationalsången spelas ej. Tidigare har även publiken förbjudits sjunga ryska sånger och vifta med ryska flaggor. De ryska idrottarna fick bara ha flaggorna på rummet. Flaggan fick inte hänga ut genom fönstret. (Då körde man bestraffning för "doping".) Det verkar som om de ryska idrottarna inte heller får använda sina egna färger på tävlingsdräkterna, men olika uppgifter föreligger på den punkten. De frivilliga ryska ungdomar som ville hjälpa till under OS har också vägrats inresa.

Varför utsätts inte Israel för samma restriktioner som Ryssland? Landet har invaderat Gaza och begått en mängd krigsbrott.

USA invaderade Irak (Afghanistan och en drös länder till) men fick delta i OS utan restriktioner.

Är inte detta ett stort övergrepp av västmakterna igen? Kryper arrangörerna för den judiska storfinansen och pressen?

Macron kommer från Rothschild bank och försvarar givetvis Israel.

Borde inte Israel också ställas under restriktioner i OS?
Du måste vara riktigt svagbegåvad eller ett troll. Skillnaden är naturligtvis att Ryssland angriper Ukraina medan Israel bli angripit av Palestina/Hamas. Det förstår t.o.m. många barn jag talar med.
Citera
2024-05-25, 14:22
  #30
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du måste vara riktigt svagbegåvad eller ett troll. Skillnaden är naturligtvis att Ryssland angriper Ukraina medan Israel bli angripit av Palestina/Hamas. Det förstår t.o.m. många barn jag talar med.
Det där har jag förklarat. Invasion och krigsbrott gäller i båda fallen.

Donbas hade inte haft val sedan 2014 och ryssarna gick in och försvarade demokratin. (Men det är fel att göra genom invasion.)

Jag har fortfarande inte hört någon förklaring till hur USA och dess storljugande utrikesminister fick vara med i OS efter invasionen av Irak.

http://www.snowleopard.info/global/w..._tube_iraq.png
__________________
Senast redigerad av wwr 2024-05-25 kl. 14:25.
Citera
2024-05-25, 14:27
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det där har jag förklarat. Invasion och krigsbrott gäller i båda fallen.

Donbas hade inte haft val sedan 2014 och ryssarna gick in och försvarade demokratin. Men det är fel att göra genom invasion.

Jag har fortfarande inte hört någon förklaring till hur USA och dess storljugande utrikesminister fick vara med i OS efter invasionen av Irak.

http://www.snowleopard.info/global/w..._tube_iraq.png
Du är inte bara svagbegåvad utan korkad också. Hittar på lögner och historier liksom Putin bajshål. Nyktra till och försök förstå verkligheten.
Citera
2024-05-25, 14:37
  #32
Avstängd
blagyltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USB-1
Israel försvarar sig mot terrorister/muslimer/hamas, varför skulle dom straffas för detta?

Fel. De "försvarar sig" mot själva existensen av icke judar. Speciellt i ett område som aldrig tillhört dem.De som inte varit "lyckliga nog" att födas som "judar" är lovligt villebråd. Det finns inget område som någonsin tillhört denna "folkgrupp". Förutom i sagor uppdiktade av de själva. De flesta "judar" är f.ö de vi i dagsläget kallar palestinier.
Citera
2024-05-25, 14:46
  #33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
Så mycket trams har jag inte läst på länge. Jag citerar om 6 dagars kriget:

https://www.so-rummet.se/kategorier/sexdagarskriget#
Är det vad svenska elever får lära sig nuförtiden? Så mycket propaganda har jag inte läst på länge. Vid närmare sökning ser jag att författaren, Anders Bjerkhoel, är aktiv i en proisraelisk grupp. så förvånad jag blir.
https://miff.se/med-israel-for-fred/

Egypten flyttade trupper mot gränsen för att de fått besked om att Israel avsåg anfalla Syrien, de hade inte själva planer på att angripa.

Förvisso begärde Egypten att FN-styrkorna som var där som skydd för Egypten efter Israels invasion 1956 skulle dras undan, men vad den där sidan "glömde" nämna är att FN erbjöd sig flytta dem till israeliska sidan men Israel tackade nej.

Att stänga Tiransundet, egyptiskt territorialvattnet, var inget brott mot folkrätten. Israels angrepp på Samu inne på Västbanken, bombning av Damaskus etc var å andra sidan gilltiga casus belli.

Wikipedia har en något mer balanserad diskussion:
https://en.wikipedia.org/wiki/Six-Day_War#Background
Citera
2024-05-25, 14:51
  #34
Medlem
Sluta tramsa din hjärntvättade idiot.

Israel är det enda demokratiska landet i hela Mellanöstern/Nordafrika. Hamas och palestinierna, som stöttar hamas hade dödat varenda Israel om de fick chansen.

Det är Israel vi ska stötta.

Att det skulle vara ett folkmord är en konspirationsteori och politisk propaganda från TikTok och av hycklare.
Citera
2024-05-25, 14:56
  #35
Medlem
wwrs avatar
Inte ens USA-marionetten ICC eller CNN kan blunda för Israels krigsbrott.

Och vad fick de fast Putin för? - Att ha räddat barn ur krigszonen. Det kallade de kidnappning 😂😂😂

Citat:
Exclusive interview: ICC prosecutor seeks arrest warrants against Sinwar and Netanyahu for war crimes over October 7 and Gaza

https://edition.cnn.com/2024/05/20/m...ntl/index.html

Putin special military operation = Netanyahu special military operation

Skall Ryssland ut så skall Israel ut. Jag är opartisk där.
__________________
Senast redigerad av wwr 2024-05-25 kl. 14:59.
Citera
2024-05-25, 14:58
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det där har jag förklarat. Invasion och krigsbrott gäller i båda fallen.

Donbas hade inte haft val sedan 2014 och ryssarna gick in och försvarade demokratin. (Men det är fel att göra genom invasion.)

Jag har fortfarande inte hört någon förklaring till hur USA och dess storljugande utrikesminister fick vara med i OS efter invasionen av Irak.

http://www.snowleopard.info/global/w..._tube_iraq.png

enkelt, Iraq kriget hade stöd utifrån resolutioner i FNs säkerhets råd (gulfkriget), iraq bröt mot fredsfördraget (upprepade gånger), så formelt finns det inget hinder för usa att dra igång iraqkriget, även om FN då inte kunde enas i säkerhetsrådet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in