Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-25, 17:12
  #829
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiadmin77
På tal om toppspelare.. Finland hade väl fler än Sverige i nhl toppen. Inte för att vara sån men..

Verkar som Finlands nivå bland Shl/Liiga spelarna d.v.s C-laget håller samma klass som, Sveriges bästa Nhl lag på år och dagar i ett hockeylag...

Och i Nhl slutspelet spelar...vilka
2024-05-25, 17:13
  #830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Det säger ganska mycket om att du har fullständigt noll koll på hockey.

Wikegård går hem hos den breda publiken som inte har så mycket koll på hockey men tycker om underhållning.

Och du har bristfällig läsförståelse. Läs igen. Jag vill ha en Wikegård typ. Inte Wikegård
2024-05-25, 17:14
  #831
Medlem
Sverige behöver utse en syndabock,vem fel är detta,sossarnas,hallams eller rent ut av bögarnas fel,????
2024-05-25, 17:15
  #832
Medlem
Snubchurps avatar
Ryck upp er nu. Det blir i varje fall en bronsmatch. Tråkigaste är att ryka redan i en kvartsfinal.
2024-05-25, 17:15
  #833
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Man har varit på uppgång och fått fram intressanta spelare men den uppgången har aldrig tagit dom till nästa nivå i internationella sammanhang, det är bara kolla på meriterna. Aldrig något guld och bara 3 silver och 6 brons, det är fortfarande alldeles för dåligt för att räknas in som en seriös motståndare och en topp nation.
Men de har ju tagit sig till nästa nivå. De har tagit två silver från att ha varit typ vad Danmark är nu. Nästa nivå kan ju inte bara vara guld.

Sen tycker jag faktiskt att de borde åstadkomma mer med tanke på hur ofta de i princip toppar laget i vm. De borde ha kunnat ta ett guld . Jag tycker också att de borde kunna ha en jämnare talangproducering. Ungefär lika stort land som Sverige och ungefär lika hockeyintresserat nu för tiden.
2024-05-25, 17:16
  #834
Medlem
ace67s avatar
Varför spela bronsmatch vem fan bryr sig, domarna var kass i finlandsmatchen precis som i denna match, känns som de var uppmutade av tjeckerna. Missar matchstraff de har tillgång till video kollar inte ens gång typiskt mutade domare alt helt jvla värdelösa domare.
2024-05-25, 17:17
  #835
Medlem
Neatlesss avatar
Jag tycker det säger rätt mycket om Hallam att plocka målvakten när det står 3-7. Rent teoretiskt är det väl riktigt, men logiskt sett fattar alla att det är idiotiskt. Det är som att han vill minimera jobbiga frågor från media efteråt, han har inte ryggraden för att stå upp för verkligheten utan vill påskina att han har gjort allt - by the book.
2024-05-25, 17:18
  #836
Medlem
Ja.. alltid denna syndabock.
För 2000år sen var det Jesus
fast han var helt oskyldig
2024-05-25, 17:19
  #837
Medlem
Sverige fick resa till Prag, Tjeckien hade hemmaplan och NHL proffs med, klart dom vinner🤣🤣🤣
Vem ser fram emot bronsmatchen i morgon 😏😏😏
2024-05-25, 17:19
  #838
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Men de har ju tagit sig till nästa nivå. De har tagit två silver från att ha varit typ vad Danmark är nu. Nästa nivå kan ju inte bara vara guld.

Sen tycker jag faktiskt att de borde åstadkomma mer med tanke på hur ofta de i princip toppar laget i vm. De borde ha kunnat ta ett guld . Jag tycker också att de borde kunna ha en jämnare talangproducering. Ungefär lika stort land som Sverige och ungefär lika hockeyintresserat nu för tiden.

2 silver på 11 är inte att ta det till nästa nivå.
2024-05-25, 17:19
  #839
Medlem
Ett annat dåligt beslut var att spika Olofsson i truppen så tidigt istället för att avvakta eventuella bättre alternativ. Han kom från en miserabel säsong i Sabres och gjorde väl ingen glad i det här mästerskapet. Tror inte han spelade till sig ett nytt NHL-kontrakt.
2024-05-25, 17:19
  #840
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Finns det nån svensk spelare som hade kommit in så sent, ens om VM hade gått i Sverige? Jag vet att det skett historiskt, men knappast i dag. Rätt symtomatiskt att Hallam stängde truppen tidigt också.
Förmodligen inte. Först måste de väl ta med sin partner och svärföräldrarna till Bahamas i 2 veckor och be och böna innan partnern bestämmer hur hon vill göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in