Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-27, 06:58
Medlem
Stig-Britts avatar
Med avslöjade menar jag att det verkar som att fler och fler män skapar sig en uppfattning om kvinnor som är mer och mer i linje med MGTOW-tänket, det vill säga, typ, ger upp på kvinnor.

Hur har det blivit så? Är det på grund av sociala media?

Jag har själv hamnat i det de senaste åren där jag upplever att jag "genomskådat" kvinnor på det sättet att jag tänkt tillbaka kring olika relationer jag haft med kvinnor (romantiska eller ej) och inser att jag faktiskt ofta betraktar kvinnor lite som barn.

Jag upplever att de inte riktigt har koll på världen, har svårt att tänka rationellt kring världen och så vidare. Den här tramsiga "björn-vs-man"-diskussionen är ett exempel på det; det är som att kvinnor (som väljer björnen) totalt saknar förmåga att tänka klart. Jag menar, jag hade ju accepterat om en kvinna sagt "jag fattar att björnen är farligare alltså, men jag vill göra en politisk poäng här" - men så är det ju ofta inte.

Vad har hänt med samhället/kvinnor/män och hur blev det såhär? Jag tycker kvinnor numer känns som förvuxna, ilskna bebisar. Vad i hela friden hände? Unga män verkar inte ens vilja dejta längre (https://www.americansurveycenter.org...-arent-dating/), och jag har landat i samma. Kvinnor känns numer bara som en enda stor huvudvärk för mig.

Jag låter givetvis misogyn genom hela inlägget och det är inte min mening, men jag tror jag har blivit det eller åtminstone är på väg att bli det. Det känns jättekonstigt att tänka att jag ska vara ens bekant med en person som tycker att det är bättre att träffa främmande björnar än främmande män, alltså det blir typ som att vara kompis med flat earthers eller något.

Vad har hänt?
Citera
2024-05-27, 07:33
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Med avslöjade menar jag att det verkar som att fler och fler män skapar sig en uppfattning om kvinnor som är mer och mer i linje med MGTOW-tänket, det vill säga, typ, ger upp på kvinnor.

Jag har själv hamnat i det de senaste åren där jag upplever att jag "genomskådat" kvinnor på det sättet att jag tänkt tillbaka kring olika relationer jag haft med kvinnor (romantiska eller ej) och inser att jag faktiskt ofta betraktar kvinnor lite som barn.

Jag upplever att de inte riktigt har koll på världen, har svårt att tänka rationellt kring världen och så vidare. Den här tramsiga "björn-vs-man"-diskussionen är ett exempel på det; det är som att kvinnor (som väljer björnen) totalt saknar förmåga att tänka klart. Jag menar, jag hade ju accepterat om en kvinna sagt "jag fattar att björnen är farligare alltså, men jag vill göra en politisk poäng här" - men så är det ju ofta inte.

Vad har hänt med samhället/kvinnor/män och hur blev det såhär? Jag tycker kvinnor numer känns som förvuxna, ilskna bebisar. Vad i hela friden hände? Unga män verkar inte ens vilja dejta längre (https://www.americansurveycenter.org...-arent-dating/), och jag har landat i samma. Kvinnor känns numer bara som en enda stor huvudvärk för mig.

Jag låter givetvis misogyn genom hela inlägget och det är inte min mening, men jag tror jag har blivit det eller åtminstone är på väg att bli det. Det känns jättekonstigt att tänka att jag ska vara ens bekant med en person som tycker att det är bättre att träffa främmande björnar än främmande män, alltså det blir typ som att vara kompis med flat earthers eller något.

Vad har hänt?

Det finns ingen kärlek kvar i samhället. Istället för att kritisera och peka ut kvinnor som si och så kan fler män visa vägen igenom att ta avstånd. Inte från kvinnorna per se men från den degenererade kultur även männen varit delaktig i att forma.

Fler måste ta sig ur den loop man skapat åt sig själv. Förhållandet till det andra könet kommer alltid vara ur balans om du inte är i linje med kraften som styr allt.

Personligt ansvar. Ignorera resten.

När man når en högre förståelse om kärlek blir den bild andra har minst sagt urvattnad. Att ha kärlek till sig själv på rätt sätt är första steget. Och leva för något högre än den rutin andra skapat åt en i en värld som hatar liv.

Det är inte kvinnor eller män det är fel på utan den värld man villkorats till och aldrig ifrågasatt någonsin.
Citera
2024-05-27, 08:05
Medlem
Är just ordet "björn" ett vedertaget begrepp i sammanhanget?
Känns lite missvisande - om jag har förstått TS rätt.
Varg hade vore ett bättre valt ord (?).

I övrigt börjar jag mer och mer uppleva kvinnor så som trådstartaren beskriver.
Otroligt sorgligt.
Citera
2024-05-27, 08:22
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:

Vad har hänt?
Jag skulle säga att sociala medier är en stor del av det hela, både ur kvinnors och ditt eget perspektiv.

Förhållandet brukar oftast inledas där kvinnan följer mannen. Förhållandet är oftast över när kvinnan slutar följa mannen, d v s över tid slutar kvinnan vara följsam. Ett förhållande behöver inte vara över bara därför, då andra sociala aspekter av ett förhållande kan göra den dynamiken mer innehållsrik beroende på temperament hos de båda.

Men, sociala medier och den applicerade postmodernismen som sprids där, lär kvinnor (och män) förenklade världsbilder som de tar med sig redan från början in i ett eventuellt förhållande. Att applicera postmoderna idéer på verkligheten är dödsdömt, och av någon anledning tycks kvinnor mer benägna att anamma dessa idéer, vilket gör att konflikt är default.

Det gör så klart att män ger upp. Män är oftast även som väldigt simpla människor rationella. Den rationaliteten sågs förr som föredömlig eftersom mannen inte spenderar timmar med att fundera på postmoderna pussel, utan visade sin handling genom att vara man. Det som funkat sedan vi bodde i grottan var plötsligt värt att ifrågasätta.

Män har inte tid med den typen av trams, och kvinnor tycks anamma det som en livsstil vilket gör att allt färre män och kvinnor möts på ett biologiskt sunt sätt längre.
Citera
2024-05-27, 08:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag skulle säga att sociala medier är en stor del av det hela, både ur kvinnors och ditt eget perspektiv.

Förhållandet brukar oftast inledas där kvinnan följer mannen. Förhållandet är oftast över när kvinnan slutar följa mannen, d v s över tid slutar kvinnan vara följsam. Ett förhållande behöver inte vara över bara därför, då andra sociala aspekter av ett förhållande kan göra den dynamiken mer innehållsrik beroende på temperament hos de båda.

Men, sociala medier och den applicerade postmodernismen som sprids där, lär kvinnor (och män) förenklade världsbilder som de tar med sig redan från början in i ett eventuellt förhållande. Att applicera postmoderna idéer på verkligheten är dödsdömt, och av någon anledning tycks kvinnor mer benägna att anamma dessa idéer, vilket gör att konflikt är default.

Det gör så klart att män ger upp. Män är oftast även som väldigt simpla människor rationella. Den rationaliteten sågs förr som föredömlig eftersom mannen inte spenderar timmar med att fundera på postmoderna pussel, utan visade sin handling genom att vara man. Det som funkat sedan vi bodde i grottan var plötsligt värt att ifrågasätta.

Män har inte tid med den typen av trams, och kvinnor tycks anamma det som en livsstil vilket gör att allt färre män och kvinnor möts på ett biologiskt sunt sätt längre.

Förklara lite mer om vad du menar med postmoderna?
Citera
2024-05-27, 08:55
Medlem
Feminism. Feminism hjärntvättade västerländska kvinnor till att tro att dom kan göra vad män kan, och lika bra. Är det bara män i ledande positioner i S&P100? Det kan vi ändra på! Kvinnor, studera något STEM och bli en självständig LYCKLIG framgångsrik affärskvinna så att du också kan köpa dyra klockor, dyra bilar, köpa horor... Eller nej stryk det sista, men allt sånt där som gör män LYCKLIGA. Detta är livets hemlighet och egentligen så har ni kvinnor blivit hjärntvättade dom senaste 2000 åren till att bete er kvinnligt. Fy fan för den vita mannen som gjorde detta! Kvinna, du kan också vara en man, YOU GO GIRL!

Nu är detta experiment över, och kvinnor är olyckligare än någonsin, och män som letar efter kvinnor hittar bara "kvinnor" som är lika maskulina som mannen själv. Eftersom mannen troligtvis är heterosexuell så går den kvinnan automatiskt bort. Om en kvinna tjänar 100k i månaden, har en bra röv, är smal men vägrar laga mat varje dag = då filtrerar över 90% av män bort henne, hon är fullständigt ointressant. Hon kanske har en chans med incels eller mörkhyade som drömmer om en vit kvinna.

Män som slåss mot feminism gör just detta för att dom älskar kvinnor så mycket. Dom ville inte ha denna förutsägbara situation där kvinnor kommer vara så olyckliga för att dom förlorat sin identitet, sin feminitet. Men kvinnorna sa FUCK YOU och körde på. Nu får dom ligga som dom bäddat och det är därför svenska män skyr svenska kvinnor som pesten och söker sig efter utländska kvinnor. Det är ungefär här som kvinnorna replikerar: "Om ni tänker sådär så vill vi inte ha er ändå! Vi fÅr FaN bÄrA kALsOnGeR ocH fÖrVäNtA oSs aTt mAnNeN sKöTeR baRnaFöDaNdEt oCh MaTLaGniNgeN! Ni låter som WT som inte klarar av en svensk riktig kvinna wooow se på mig, jag kan knulla hur många som helst, har du ens sett min fitta, den finns på internet, hur kan du säga nej???"

Ja du, vilsna varelse. Om du träffade den där anden i Aladdin som uppfyllde önskningar så rekommenderar jag att en av dina önskningar är en livstid rabatt på gula blend.

Feminism 0 - 1 Maskulinitet, som vanligt. Ni skulle valt Femininitet istället, då hade vi varit på samma nivå och du skulle nu haft barn, försörjning och ett lyckligt liv.
Citera
2024-05-27, 08:57
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Förklara lite mer om vad du menar med postmoderna?
Feminismen sedan 2010 är en radikaltolkning, som sedan smälter in i en världsbild där samma raster dras över alla frågor som en förutbestämd mall: patriarket - global warming - palestina är en inte helt logisk tankekedja, men under den applicerade postmodernismen, den man på Universiteten förr kallade post-Marxism och senare Kulturmarxism, gör det hela hyperlogiskt med enkla tankevurpor förpackade på TikTok och annan högstående litteratur för unga människor.
Citera
2024-05-27, 09:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Feminismen sedan 2010 är en radikaltolkning, som sedan smälter in i en världsbild där samma raster dras över alla frågor som en förutbestämd mall: patriarket - global warming - palestina är en inte helt logisk tankekedja, men under den applicerade postmodernismen, den man på Universiteten förr kallade post-Marxism och senare Kulturmarxism, gör det hela hyperlogiskt med enkla tankevurpor förpackade på TikTok och annan högstående litteratur för unga människor.

Förstår fortfarande inte riktigt vad du menar? Ja, att många människor inte ser bakom kulisser och kan analysera olika saker på ett djup är väl inget nytt fenomen?
Citera
2024-05-27, 09:36
Medlem
Jag kastar fram en teori makteliten har sedan -70 talet varit bekymrade över överbefolkning. Olika saker har prövats, i sin förlängning HBTQ, nu med sociala medier så bombarderas män och kvinnor med budskap som gör att de kommer längre från varandra. Den ekokammaren är stark, de är kloka människor som utvecklar algoritmer för att omforma oss.
Citera
2024-05-27, 12:00
Medlem
TheGretaResets avatar
En stor del handlar antagligen också om att kvinnor själva blottar sig på sociala medier. De fattar inte själva vad de exponerar.
Citera
2024-05-27, 13:30
Medlem
Citat:
Den här tramsiga "björn-vs-man"-diskussionen är ett exempel på det; det är som att kvinnor (som väljer björnen) totalt saknar förmåga att tänka klart. Jag menar, jag hade ju accepterat om en kvinna sagt "jag fattar att björnen är farligare alltså, men jag vill göra en politisk poäng här" - men så är det ju ofta inte.

Varför behövs en politisk poäng?
En manlig autist i skogen är farligare än en björn.
Kvinnor vet förstås att det är lättare att skrämma bort en björn i skogen, medan autisten endast flyr om han hör att andra människor närmar sig.
En björn i skogen kommer endast va farlig för dig om den har kubbar som yr omkring.

Varför tror du att du aldrig får syn på björn eller lo osv?
För att dom hör dig på långt håll.
Autisten ser dig på långt håll och förr eller senare är sannolikheten medelhög att det är en soon to become a våldtäktsmördarautist. Det betyder inte att det händer just dig. Men kvinnor förstår ändå skillnaden och riskerna, men bara för det vill även kvinnor kunna röra sig fritt ute i skog och mark.

Slutsats är att kvinnor tänker vettigare än vad män gör i denna fråga.
Du som man (trots ditt nick) känner nog inte så mycket oro över att möta andra män i skogen, men nånting säger mig att om du möter en kvinna så kommer du försöka visa dig ofarlig, med tanke på ditt inlägg. Eller bufflar du upp dig och joggar ikapp och förbi om ni är ute på en löparrunda?
Jo, sannolikt är väl att du kommer ikapp, men det kan ju göras på flera sätt. Och alla män är långt ifrån smidiga om en säger så

Citat:
Vad har hänt?

Manchild-gaymers har fått tillbringa för mycket tid på internet utan att nån myndig kvinnlig anhörig installerat spärrar och filter.
Senast redigerad av kattemeettt 2024-05-27 kl. 13:34.
Citera
2024-05-27, 14:03
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Förstår fortfarande inte riktigt vad du menar? Ja, att många människor inte ser bakom kulisser och kan analysera olika saker på ett djup är väl inget nytt fenomen?
Du kanske inte märkt att Sverige polariserats de sista 10-20 åren genom framskjutningen av postmodernismen som sipprat ut från akademierna in i departementen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in