Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-05-28, 17:03
  #1
Medlem
TVBIEs avatar
Bara en liten krigsförklaring till förmiddagsfikat:
Citat:
Svenska vapen ska kunna anfalla mål i Ryssland
https://www.dn.se/sverige/svenska-va...al-i-ryssland/

"Inget att se här - cirkulera". Krigsförklaringen meddelas via TT i ett litet telegram, ungefär sådär som avdelningschefen brukar smyga in viktiga beslut i det där vecko- eller månadsbrevet som skickas ut via jobbmeljen och som nästan ingen läser.
Citera
2024-05-28, 17:06
  #2
Medlem
WhatsYourNames avatar
Menar dom att svenskar ska avfyra vapnen eller menar dom att ukrainare ska använda svensktillverkade vapen? Det har dom redan gjort för ca 3 år sen eller... Ingen nyhet.
Citera
2024-05-28, 17:07
  #3
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVBIE
Bara en liten krigsförklaring till förmiddagsfikat:

https://www.dn.se/sverige/svenska-va...al-i-ryssland/

"Inget att se här - cirkulera". Krigsförklaringen meddelas via TT i ett litet telegram, ungefär sådär som avdelningschefen brukar smyga in viktiga beslut i det där vecko- eller månadsbrevet som skickas ut via jobbmeljen och som nästan ingen läser.
Vilken clickbait-rubrik du kör.. "Sverige förllarar krig mot Ryssland". Nej, det är inte det som händer. Dessutom finns inga svenska vapen i Ukraina som kan nå aktuella mål inne i det faktiska Ryssland.
Citera
2024-05-28, 17:09
  #4
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Vilken clickbait-rubrik du kör.. "Sverige förllarar krig mot Ryssland". Nej, det är inte det som händer. Dessutom finns inga svenska vapen i Ukraina som kan nå aktuella mål inne i det faktiska Ryssland.

Donbass är Ryssland enligt Putin.
Citera
2024-05-28, 17:10
  #5
Medlem
franges avatar
Är det vad era propagandablaskor i St Petersburg hävdar, eller?
Citera
2024-05-28, 17:22
  #6
Avstängd
Trevlig rubrik din mupp.

Förövrigt är det bara ryssen som är snedvriden i detta krig.

De får använda irans vapen mot ukraina, men ukraina får inte använda andra länders vapen mot dom.
Citera
2024-05-28, 17:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TVBIE
Bara en liten krigsförklaring till förmiddagsfikat:

https://www.dn.se/sverige/svenska-va...al-i-ryssland/

"Inget att se här - cirkulera". Krigsförklaringen meddelas via TT i ett litet telegram, ungefär sådär som avdelningschefen brukar smyga in viktiga beslut i det där vecko- eller månadsbrevet som skickas ut via jobbmeljen och som nästan ingen läser.

Byt ut din clickbaitrubrik om att Sverige har förklarat krig mot den ryska federationen ditt horbarn.

Artikeln handlar om att Svenska Vapnen (i händer på Ukraina) ska kunna anfalla mål i Ryssland.
Citera
2024-05-28, 17:48
  #8
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName
Ingen nyhet.
Det nya är att krigsförklaringen är officiell, och inte som tidigare, inofficiell.

Men okej, du som inte tycker det är en nyhet kan väl diskutera skatten på plastpåsar, trängselskatten i Göteborg, eller något annat du tycker är livsviktigt istället.
Citera
2024-05-28, 18:47
  #9
Medlem
Jahapp. Jag har en pilbåge i garaget, med den kan jag rent teoretiskt utan problem skjuta in på grannens tomt. Har jag då förklarat krig mot min granne genom att förvara pilbågen i mitt garage..?
Citera
2024-05-28, 18:49
  #10
Medlem
T-80Us avatar
Nu är jag inte med. Krigsförklaring mot Ryssland?

Bara så att jag förstår det förvirrade resonemanget ordentligt. Menar du, ts, att om vi säljer vapen till Frankrike, och Frankrike därefter använder de vapnen som en liten del av sin krigsinsats när de invaderar...... Spanien, så har Sverige de facto förklarat krig mot Spanien i det läget?
Citera
2024-05-28, 18:53
  #11
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVBIE
Bara en liten krigsförklaring till förmiddagsfikat:

https://www.dn.se/sverige/svenska-va...al-i-ryssland/

"Inget att se här - cirkulera". Krigsförklaringen meddelas via TT i ett litet telegram, ungefär sådär som avdelningschefen brukar smyga in viktiga beslut i det där vecko- eller månadsbrevet som skickas ut via jobbmeljen och som nästan ingen läser.

Målet är att eskalera konflikten. Givetvis kommer de se till att det blir civila dödsoffer inne i Ryssland.

Samma sak som terrordådet på koncerthuset i Moskva, målet var att eskalera konflikten och att de medvetet gjorde att allt skulle peka på Ukraina.
Citera
2024-05-28, 18:55
  #12
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVBIE
Bara en liten krigsförklaring till förmiddagsfikat:

https://www.dn.se/sverige/svenska-va...al-i-ryssland/

"Inget att se här - cirkulera". Krigsförklaringen meddelas via TT i ett litet telegram, ungefär sådär som avdelningschefen brukar smyga in viktiga beslut i det där vecko- eller månadsbrevet som skickas ut via jobbmeljen och som nästan ingen läser.

Jag kan inte tänka mig något svensktillverkat vapen som kan nå mål inne i Ryssland. Vi har helt enkelt aldrig haft markmålsrobotar med lång räckvidd. Sverige har inte ens innehaft någon typ av markmålsrobot över huvud taget, någonsin, borträknat pansarvärnsrobotar. Dvs det är trams. DN har skrivit av en artikel i någon engelskspråkig tidning och ersatt "british" eller "american" med "svenska".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in