Citat:
Ursprungligen postat av
Smarree88
Vad du håller på tjatar och gnatar om vad den inte handlar om …
Ett samtal förändras med tiden, det är den naturliga gången, det måste man acceptera.
Ämnena hör ihop, som handen i handsken, det går inte samtala om det ena utan att samtala om det andra.
Oavsett om tråden har förändrats eller inte, så gäller energi in-energi ut. Så enkelt är det. Energiprincipen gäller - Det finns inga undantag för överviktiga.
Jag kan tänka mig att tjatet om att man inte ska räkna kalorier för att det inte fungerar, kan få överviktiga att tro det är meningslöst att ens tänka på energiinnehållet på det man stoppar i sig. Typ, nu har jag levt på grönsaker i dag, då kan jag unna mig en påse lökchips och en Coca cola till kvällen.
När jag var ung stoppade man i sig efedrin, och det fungerade. I dag sprutar man in Ozempic, och det fungerar också. Däremellan har ingenting fungerat bra, vilket man kan se på genom att problemet med övervikt bara ökat och ökat.
Efedrin minskar hungerkänslor (kanske ökar energin man gör av med också), Ozempic likaså. Men även om man tar något av dessa så gäller fortfarande energiprincipen.