Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-05-23, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmamma
Jag känner din uppgivenhet. Det är också en del av strategin. Med sina oändliga resurser blir de outtröttliga. De vill att gemenskapen ska störta samman genom att folk börjar anklaga varandra. Söndra och härska, den gamla klassikern.

Jag tror vi som är intresserade på riktigt behöver sluta ”bråka” sinsemellan. Några tror att detta är ett vetenskapligt område. Det är det inte. Det är i grund och botten ett krig på alla plan. Vi får räkna med att folk stryker med på flankerna. Men vi behöver hålla samman trupperna och vara taktiska i vägen framåt.

Vill bara säga att jag håller med Kulturmamma.

Det är två saker man bör göra. Hålla ögonen på bollen, dvs Grusch och eventuellt Elizondo snart, och det andra är att se till resultat när det gäller disinfo, för att spåra den tillbaka till källan.

Det är uppenbart att sociala media är fullt av shills och bottar, så när man ser vilket resultat de försöker uppnå så blir det snabbt klarare. Bottarna angriper Grusch och Lue av en anledning eller beklagar sig över att inget sker t.ex.. När man börjar se på det som sker utifrån det perspektivet så får disinfo:n en omvänd effekt, den gör det tydligare vad som är sant och inte.

Det man inte bör göra är att låta sig dras med i grupper eller rörelser som disinfo-folket försöker utforma. En del i deras försök att skapa konflikter handlar också om att föra folk samman. Om någon känner sig attackerad så sluter den sig gärna samman med andra som attackerats. Det är lite som stämma ett instrument när de försöker gruppera människor genom att göra deras känslor samstämmiga.

Det är inte särskilt sofistikerade metoder, men det är sofistikerade tankar bakom dem.
Citera
2024-05-23, 20:51
Medlem
Tydligen har de kallat in Department of Energy (DOE) secretary Jennifer Granholm på förhör i kongressen om Ufon över kärnkraftverk och reverse engineering. Väldigt trevlig utveckling.

T.ex. försvarar hon sig med att "DOD har sagt att det inte finns några UFOn eller aliens i USA". Hehe. Jag hade inte ens drömt om den sortens diskussion i kongressen för bara några år sedan.
Citera
2024-05-23, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Tydligen har de kallat in Department of Energy (DOE) secretary Jennifer Granholm på förhör i kongressen om Ufon över kärnkraftverk och reverse engineering. Väldigt trevlig utveckling.

T.ex. försvarar hon sig med att "DOD har sagt att det inte finns några UFOn eller aliens i USA". Hehe. Jag hade inte ens drömt om den sortens diskussion i kongressen för bara några år sedan.

Tack för tipset! Det var ju vår "kompis" Tim Burchett (R) som ställde frågan. Granholms svar kändes ganska ansträngt, men vad skulle hon säga? Hon har förmodligen ingen annan information.
Citera
2024-05-26, 12:46
Medlem
Daniel Sheehan on twitter:

Citat:
In light of the public profile of my client @LueElizondo and the fact that he has already endured multiple threats to him and his family, it was prudent to sensitize people to the fact that the person associated with the UFO back engineering program who apparently committed suicide could be yet another retaliation against a potential whistleblower.

It wasn’t until law enforcement concluded its investigation that we learned that no foul play was involved. Always better to be safe than sorry. My experience working historically in cases like Karen Silkwood has taught me that real threats do exist and sometimes having greater public awareness is a way to defend against such egregious acts.

Väldigt udda. Ska vi plötsligt bara köpa vad polisen säger?
Citera
2024-05-26, 15:20
Medlem
Citat:

Vilka indikationer har du som talar för något annat än självmord? Dessutom (tänker jag) kan väl även ett självmord ha begåtts under extern press?! Men du har nog bättre information än jag.
Citera
2024-05-26, 17:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Vem är det som har tagit livet av sig?
Citera
2024-05-26, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Vilka indikationer har du som talar för något annat än självmord? Dessutom (tänker jag) kan väl även ett självmord ha begåtts under extern press?! Men du har nog bättre information än jag.
Vi vet ingenting om vem det var. Sheehan nämnde i nån podcast att någon potentiell visselblåsare kan ha röjts ur vägen genom självmord, och nu backar han. Min gissning är att Sheehan gjorde nåt misstag och någon talat honom tillrätta.
Citera
2024-05-26, 17:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vi vet ingenting om vem det var. Sheehan nämnde i nån podcast att någon potentiell visselblåsare kan ha röjts ur vägen genom självmord, och nu backar han. Min gissning är att Sheehan gjorde nåt misstag och någon talat honom tillrätta.

Så en fullständigt okänd person ska ha tagit livet av sig och du finner det suspekt och undrar varför vi ska lita på polisens påstående om självmordet??

Jösses..
Citera
2024-05-29, 22:35
Medlem
Snart ett år sedan nu och det har svagt nog inte ens blivit en tumme av det hela. Börjar det intensifieras lagom till det amerikanska valet så säger det nog en hel del om det bakomliggande syftet.
Citera
2024-05-30, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Snart ett år sedan nu och det har svagt nog inte ens blivit en tumme av det hela. Börjar det intensifieras lagom till det amerikanska valet så säger det nog en hel del om det bakomliggande syftet.

Vad menar du? Intensifieras lagom till amerikanska valet? Bakomliggande syftet?
Citera
2024-05-30, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Vad menar du? Intensifieras lagom till amerikanska valet? Bakomliggande syftet?
Den som lever får se.
Citera
2024-05-31, 00:12
Medlem
Apropå valet... Trump döms ytterst orättvist för något brott han inte begått (men med bevis från ett brott han har begått), kan detta tänkas ha någon koppling till denna cover-up av UFOs? Särskilt som det verkar som Biden (eller vem det är som håller hans koppel) inte är så sugen på någon disclosure.

Ska jag vara ärlig så är det väl sannolikare att vissa Demokrater drabbats av TDS, men man vet aldrig säkert, kan ju vara någon psyop-agent som är med och hjälper till lite s a s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in