Citat:
Jag känner din uppgivenhet. Det är också en del av strategin. Med sina oändliga resurser blir de outtröttliga. De vill att gemenskapen ska störta samman genom att folk börjar anklaga varandra. Söndra och härska, den gamla klassikern.
Jag tror vi som är intresserade på riktigt behöver sluta ”bråka” sinsemellan. Några tror att detta är ett vetenskapligt område. Det är det inte. Det är i grund och botten ett krig på alla plan. Vi får räkna med att folk stryker med på flankerna. Men vi behöver hålla samman trupperna och vara taktiska i vägen framåt.
Jag tror vi som är intresserade på riktigt behöver sluta ”bråka” sinsemellan. Några tror att detta är ett vetenskapligt område. Det är det inte. Det är i grund och botten ett krig på alla plan. Vi får räkna med att folk stryker med på flankerna. Men vi behöver hålla samman trupperna och vara taktiska i vägen framåt.
Vill bara säga att jag håller med Kulturmamma.
Det är två saker man bör göra. Hålla ögonen på bollen, dvs Grusch och eventuellt Elizondo snart, och det andra är att se till resultat när det gäller disinfo, för att spåra den tillbaka till källan.
Det är uppenbart att sociala media är fullt av shills och bottar, så när man ser vilket resultat de försöker uppnå så blir det snabbt klarare. Bottarna angriper Grusch och Lue av en anledning eller beklagar sig över att inget sker t.ex.. När man börjar se på det som sker utifrån det perspektivet så får disinfo:n en omvänd effekt, den gör det tydligare vad som är sant och inte.
Det man inte bör göra är att låta sig dras med i grupper eller rörelser som disinfo-folket försöker utforma. En del i deras försök att skapa konflikter handlar också om att föra folk samman. Om någon känner sig attackerad så sluter den sig gärna samman med andra som attackerats. Det är lite som stämma ett instrument när de försöker gruppera människor genom att göra deras känslor samstämmiga.
Det är inte särskilt sofistikerade metoder, men det är sofistikerade tankar bakom dem.