Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-31, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Apropå valet... Trump döms ytterst orättvist för något brott han inte begått (men med bevis från ett brott han har begått), kan detta tänkas ha någon koppling till denna cover-up av UFOs? Särskilt som det verkar som Biden (eller vem det är som håller hans koppel) inte är så sugen på någon disclosure.

Ska jag vara ärlig så är det väl sannolikare att vissa Demokrater drabbats av TDS, men man vet aldrig säkert, kan ju vara någon psyop-agent som är med och hjälper till lite s a s.

Om vi utgår från hypotesen att "Vi har farkoster från icke-mänsklig intelligens", så kan man ju konstatera att Biden inte har medverkat till något avslöjande, varken under åtta år som vicepresident eller under tre och ett halvt år som president. Men inte heller Trump medverkade till något avslöjande under sina fyra år som president. I hans fall skulle man kanske tänka sig att sannolikheten hade varit något större, pga hans personlighet och att han inte är någon etablissemangspolitiker.

Men inte i något fall verkade Trump känna sig särskilt frestad att avslöja något. På direkta frågor verkade han snarare bara road eller lätt ointresserad.
Citera
2024-05-31, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Om vi utgår från hypotesen att "Vi har farkoster från icke-mänsklig intelligens", så kan man ju konstatera att Biden inte har medverkat till något avslöjande, varken under åtta år som vicepresident eller under tre och ett halvt år som president. Men inte heller Trump medverkade till något avslöjande under sina fyra år som president. I hans fall skulle man kanske tänka sig att sannolikheten hade varit något större, pga hans personlighet och att han inte är någon etablissemangspolitiker.

Men inte i något fall verkade Trump känna sig särskilt frestad att avslöja något. På direkta frågor verkade han snarare bara road eller lätt ointresserad.

Skillnaden är att under Trumps period så var det politiska intresset för ufon obefintligt närmast, medan det är något under Biden som många kongressledamöter är engagerade i. Att inte Schumer med fler lyft frågan finner jag osannolikt. Det är möjligt att anledningen till Biden-administrationens tystnad och ovilja är strategisk, men det vore ju inte mycket begärt att bjuda på lite ufo-dokument tycker jag.

Jag har ju också en misstanke att Trump vann pga att man ville hindra Hillary, som kanske var tänkt som en disclosure-president, från att bli vald. Vore inte det något, om påståenden om rysk inblandning är sann, så att både CIA och FSB var inblandade i att manipulera valet till Trumps fördel.

*

En allmän fråga: Är det någon som minns hur Grusch formulerade sig när han sa att han briefat vad vi antar är presidenten? Vilken tid/president det skulle kunnat ha varit. Det var i intervjun med Rogan.
Citera
2024-05-31, 13:25
Medlem
Dagen man blir av med andra planeters flottiga fingrar är den bästa dagen ni kommer ha.
Verkligen fattat att de har tvångslagar att vem som helst får göra vad de vill I världen infiltrera sig med sina sjuka intressen här.
Ingen egen hjärna har man rätt till.
Fejk universumlagar till för de själva.
Någon art ska ni se upp med. Gravt perversa.
Så fokuserad och vidrig..
Alltså tiden de kan lägga ner....
Citera
2024-05-31, 15:23
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
1. Jag har ju också en misstanke att Trump vann pga att man ville hindra Hillary, som kanske var tänkt som en disclosure-president, från att bli vald. Vore inte det något, om påståenden om rysk inblandning är sann, så att både CIA och FSB var inblandade i att manipulera valet till Trumps fördel.

2. En allmän fråga: Är det någon som minns hur Grusch formulerade sig när han sa att han briefat vad vi antar är presidenten? Vilken tid/president det skulle kunnat ha varit. Det var i intervjun med Rogan.

1. Den var ny.
Är det någon president som skulle kunna driva disclosure är det Trump. Problemet är att de flesta inte tror på UFO, inte ens stora delar av hans väljarkår, som han skulle förlora om han pratade goja om gröna män och fåglar som blinkar.

Hillary är en del av Deep State. Biden också. Och tyvärr verkar det väl troligt att Biden "vinner" ännu ett mandat oavsett hur många som röstar på Trump.

2. Obama. (Timestamp, 2h:35m)
Citera
2024-06-02, 19:12
Avstängd
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Skillnaden är att under Trumps period så var det politiska intresset för ufon obefintligt närmast, medan det är något under Biden som många kongressledamöter är engagerade i. Att inte Schumer med fler lyft frågan finner jag osannolikt. Det är möjligt att anledningen till Biden-administrationens tystnad och ovilja är strategisk, men det vore ju inte mycket begärt att bjuda på lite ufo-dokument tycker jag.

Jag har ju också en misstanke att Trump vann pga att man ville hindra Hillary, som kanske var tänkt som en disclosure-president, från att bli vald. Vore inte det något, om påståenden om rysk inblandning är sann, så att både CIA och FSB var inblandade i att manipulera valet till Trumps fördel.

*

En allmän fråga: Är det någon som minns hur Grusch formulerade sig när han sa att han briefat vad vi antar är presidenten? Vilken tid/president det skulle kunnat ha varit. Det var i intervjun med Rogan.

Är det inte ofta så att republikanska väljare är UFO-troende i högre grad jämfört med demokratiska väljare? Jag menar, det är ju en del republikaner som driver frågan - Anna Luna, Tim Burchett mfl.

Och apropå Anna Luna så påstod hon sig ha blivit men-in-blacked i en intervju med The Grant Mitt Podcast.
Citera
2024-06-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
Är det inte ofta så att republikanska väljare är UFO-troende i högre grad jämfört med demokratiska väljare? Jag menar, det är ju en del republikaner som driver frågan - Anna Luna, Tim Burchett mfl.

Och apropå Anna Luna så påstod hon sig ha blivit men-in-blacked i en intervju med The Grant Mitt Podcast.

Jag vet inte hur statistiken ser ut över Ufo-intresserades röstande, men en sak jag tycker är tydlig är att på högre nivå i politiken är det Demokrater som är drivande, medan på lägre nivå, i kongressen, så är det Republikanerna.

Min gissning är att konspiratörerna är mer republikansk, och att det är därför Demokraternas ledare - först Reid och nu Schumer - i senaten har kämpat för att få den information som de borde ha. På lägre nivå så handlar det nog mer om att republikanska politiker är mer openminded och mindre rädd för att göra bort sig, än demokratiska politiker, som kanske är mer politiskt korrekta. Det är också möjligt att de har mer koppling till militären än demokraterna och därför hört mer från piloter m.m.

Hade missat att hon talat om besök från MiB.
Citera
2024-06-05, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmamma
Du tänker inte särskilt långt och är inte insatt. Det pågår arbete för fullt så att Grusch ska kunna delge kongressen och dess kontroll funktioner de källor och info som han har. Han är fastlåst i NDA och det är därför han behöver rätt förutsättningar för att kunna dela sin info. Tror du på allvar att underrättelsefolk kan avslöja saker till höger och vänster utan repressalier?

Det krävs inga extraordinära bevis, det krävs bevis precis som vanligt. Enbart för att du blivit itutad religösa dogman att det inte kan finns annat liv i universum och att människan är livets högsta form. En bisarr tanke med allt vi vet om universum.

Jag är övertygad om att universum kryllar av liv, men inte att de är här. 99% är attention whores som vill casha in. Grush har inte sett något själv, han pratar om sådant andra har berättat för honom. Du behöver bli mer kritiskt tänkande
Citera
2024-06-05, 12:09
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Jag är övertygad om att universum kryllar av liv, men inte att de är här. 99% är attention whores som vill casha in. Grush har inte sett något själv, han pratar om sådant andra har berättat för honom. Du behöver bli mer kritiskt tänkande

Tusentals officerer och astronauter från många länder under flera decennier med radardata som matchar deras observation har gemensamt ljugit om det?

Hör Gordon Cooper (Atlas 9 & Mercury 5 Astronaut) beskriva incidenterna som förändrade hans liv:

"De [flygande tefat] kom och gjorde samma manövrer som vi gjorde, men när de gjorde de så sa det ZIPP! Vi kunde inte nå dem, de flög högre och snabbare än våra plan och de flög i formation under intelligent kontroll - De visste exakt vad vi gjorde."

Vad är Astronaut Gordon Coopers anledning att ljuga om denna incident, kanske den mest psykologiskt utvärderade människan i världshistorien?

Han har på gamla da'r blivit en "attention whore"?
Låter det objektivt rimligt i dina öron?

Astronaut Gordon Cooper's UFO Experience
https://www.youtube.com/watch?v=wsEd_b1C8DY
Citera
2024-06-05, 23:08
Medlem
Kulturmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen

Ja redan nu har vi en uppskattad sannolikt av en forskare på 50/50 att vi upptäckt liv på en annan planet. Tippar på att den uppskattning är väldigt konservativ.

Det är förmodligen en blandning. I Grush fall är nog inte pengar nån drivkraft. Vad är det han tjänar pengar på? Snarare har han förlorat inkomst, men väljer att berätta pga att information är för viktig. För egen del följer jag enbart det som jag bedömer som intressant. Grush story har all den bakgrundsinformation som gör att det är mycket intressant.

Disclosure har redan skett förövrigt.
Citera
2024-06-06, 11:33
Medlem
Nu har denna tråd passerat ett år. Många intressanta tankar och länkar har presenterats och debatterna har stundtals varit frejdiga. En sådan här Flashback-tråd är egentligen bättre än en hemsida, blog, pod etc, eftersom allt material och alla synpunkter får komma fram. Var och en får möjligheten att själv bilda sig en uppfattning.
Citera
2024-06-06, 16:35
Medlem
Som alternativ till Garcias UAP-tilägg (ungefär samma som förra gången) finns Burchettes något kortare en och en halv-sidas variant som han själv tänker "backa upp" istället. Jag har ingen aning vad han sysslar med, men hans förklaring var typ att "den är en 60-sidor byråkratiskt strunt och man vet ju aldrig var en Demokrat som Garcia kan smyga in för nåt."

Om man inte läser den förstås...

Jag vet inte om de har nån hållhake på honom eller om han bara är lite dum.

*

En trevligare sak var ett förslag till IAA (Intelligence Authorization Act, tycks vara en del av NDAA, men jag är inte säker) om att låta AARO genomgå en granskning av GAO(Government Accountability Office), vilket kan bli väldigt intressant. Deras Rapport var ju riktigt pinsam och det är nog inte svårt att hitta saker de undanhållit från kongressen.

Problemet är förstås att USAs mest korrupta politiker flera år i rad (jag gillar att de har en sådan omröstning), Mike Turner, och den andra Mike, fortfarande sitter i position att slänga ut tilläggen innan omröstning. Vet inte hur det åtgärdas.

*

Jag läste också någonstans att Grusch skulle vittna och uppge sina positiva och negativa vittnen, vad nu det innebär. Jag fattar det som att det handlar om de som hjälper till med disclosure och de som kämpar emot. Jag tror det var Burchette som sa det i en av de där ögonblicksintervjuerna som Ask-a-pol gör, men jag kan minnas fel.

*

Just ja, Elizondos bok kommer ut i Augusti, om det inte sagts. Det verkar dock vara många fejk-annonser på Amazon, så var uppmärksam.
Citera
2024-06-06, 21:50
Avstängd
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Som alternativ till Garcias UAP-tilägg (ungefär samma som förra gången) finns Burchettes något kortare en och en halv-sidas variant som han själv tänker "backa upp" istället. Jag har ingen aning vad han sysslar med, men hans förklaring var typ att "den är en 60-sidor byråkratiskt strunt och man vet ju aldrig var en Demokrat som Garcia kan smyga in för nåt."

Om man inte läser den förstås...

Jag vet inte om de har nån hållhake på honom eller om han bara är lite dum.

*

En trevligare sak var ett förslag till IAA (Intelligence Authorization Act, tycks vara en del av NDAA, men jag är inte säker) om att låta AARO genomgå en granskning av GAO(Government Accountability Office), vilket kan bli väldigt intressant. Deras Rapport var ju riktigt pinsam och det är nog inte svårt att hitta saker de undanhållit från kongressen.

Problemet är förstås att USAs mest korrupta politiker flera år i rad (jag gillar att de har en sådan omröstning), Mike Turner, och den andra Mike, fortfarande sitter i position att slänga ut tilläggen innan omröstning. Vet inte hur det åtgärdas.

*

Jag läste också någonstans att Grusch skulle vittna och uppge sina positiva och negativa vittnen, vad nu det innebär. Jag fattar det som att det handlar om de som hjälper till med disclosure och de som kämpar emot. Jag tror det var Burchette som sa det i en av de där ögonblicksintervjuerna som Ask-a-pol gör, men jag kan minnas fel.

*

Just ja, Elizondos bok kommer ut i Augusti, om det inte sagts. Det verkar dock vara många fejk-annonser på Amazon, så var uppmärksam.

Ross Coulthart sa nyligen också att han vet att Trump har blivit briefed. Men att Trump inte vågar avslöja något av rädsla över att bli klippt.

Om det stämmer så är egentligen inte att gröna små män besöker oss det stora avslöjandet. Utan det största avslöjandet enlig mig, är att vi har att göra med en extremt aggressiv och våldsam skuggregering.
Senast redigerad av Brajebrasomfan 2024-06-06 kl. 21:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in