Citat:
Män i dagens förhållande gör ofta avkall på sin manlighet då dagens feministkvinnor betraktar den som toxisk. Man ser det i deras kroppspråk. De får inte gå ut och träffa sina polare som de vill, de går som en lydig hundvalp efter sin fru/flickvän, de ändrar sitt beteende och när man träffar dem tillsammans med deras flickvän är de nervösa för att de inte kan ha sin riktiga personlighet och vara grabbiga. De tillrättalägger sina åsikter för att inte göra flickvännen arg och så vidare.
När de får barn ska de i feminismens namn släppa sin mansroll helt och hållet de går med en sån där sele och bär sin bebis, som en kvinna.
När de får barn ska de i feminismens namn släppa sin mansroll helt och hållet de går med en sån där sele och bär sin bebis, som en kvinna.
Vilken sorts manlighet gör de avkall på? Att vara grabbig låter rätt barnsligt men du menar nog inte det. Det är väl inget fel på att ha en manlig hjärna och manliga intressen. Vem tycker det? Jag vet ingen som tvingar sin man att ympa krukväxter, sticka, baka nya sorts kakor eller behöva låtsas att de inte är bra på matte och visuospatial förmåga.
Har inte sett kvinnor med barn i sele, låter som hipsters i Stockholm. Räcker väl med att köra barnvagn? Jag hoppas att en man får det i din värld.
Tycker jag ser fina förhållanden där man ställer upp på varandra om man har något vaj. Förr så stöttade inte män kvinnor, tycker att det är fint att de gör det idag, och att kvinnan stöttar mannen självfallet. Det är så mycket bra saker som hänt. Mannen får bli pappa, inte bara den som drar in pengar.
Om man inte skaffar barn direkt så lär man hitta det förhållandet som man vill ha barn i utan att skiljas. När människor mognar ser de saker på ett sätt där de förstår så mycket mer. Hur relationer är. Vad de vill med livet.