Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-03, 08:54
  #73
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
För att markera att samtycke inte föreligger - krävs det att kvinnan är starkare än mannen och tack vare det kan putta undan honom!?? Du far med osanning.

Nej, jag far såklart INTE med någon "osanning" - kan du påvisa detta, på något sätt, är du snäll?

Har dessutom inte skrivit att det krävs att mannen är starkare än kvinnan och måste kunna få bort honom från sig själv, det är din tolkning. Jag skrev att det räcker med att hon FÖRSÖKER, så skall detta räknas som ett nej, förstår du? Läs igen!
Citera
2024-06-03, 09:30
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, jag far såklart INTE med någon "osanning" - kan du påvisa detta, på något sätt, är du snäll?

Har dessutom inte skrivit att det krävs att mannen är starkare än kvinnan och måste kunna få bort honom från sig själv, det är din tolkning. Jag skrev att det räcker med att hon FÖRSÖKER, så skall detta räknas som ett nej, förstår du? Läs igen!

Absolut vanligast torde vara att de i sexakten närvarande har något språk gemensamt som de kan kommunicera det mest elementära med. Inte ska man som kvinna behöva försöka använda fysiskt försvar. Så är säkert inte samtycke tänkt att fungera.
Citera
2024-06-03, 09:35
  #75
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Absolut vanligast torde vara att de i sexakten närvarande har något språk gemensamt som de kan kommunicera det mest elementära med. Inte ska man som kvinna behöva försöka använda fysiskt försvar. Så är säkert inte samtycke tänkt att fungera.

Nej, självklart inte - att fysiskt försöka få bort någon är bara en del av saken (om det behövs, för att nöten som du/någon ligger med inte förstår andra, subtila tecken) - att verbalt säga ifrån är en annan. Aj!, räcker dock inte...
Citera
2024-06-03, 09:38
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, självklart inte - att fysiskt försöka få bort någon är bara en del av saken (om det behövs, för att nöten som du/någon ligger med inte förstår andra, subtila tecken) - att verbalt säga ifrån är en annan. Aj!, räcker dock inte...

Har du varit med och dömt i något mål med "Aj"?
Citera
2024-06-03, 09:50
  #77
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Har du varit med och dömt i något mål med "Aj"?

Nej, jobbar inte inom detta gebit, men det säger sig självt, även om vi här snackar om "fucked-up" Sweden, där inget kan tas för givet... Ingen kommer någonsin bli dömd för att sexpartnern enkom säger ett "AJ!". Det krävs mer än så, det hoppas jag du förstår?
Citera
2024-06-03, 21:54
  #78
Avstängd
Enter-sandmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Enig. TS personifierar varför samtyckeslagen behövs och är bra. Jävla idiot.
Vilken fucking lag? Kan nån säga om jag kommer do fängelsedom eller böter om jag blir anmäld eller?
Citera
2024-06-03, 22:03
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enter-sandman
Vilken fucking lag? Kan nån säga om jag kommer do fängelsedom eller böter om jag blir anmäld eller?

Håller tummarna för att du blir anmäld, och därefter blir fälld för våldtäkt. Du kan räkna med att ”do” fängelse samt skadestånd. Stämplad för livet, kommer aldrig kunna få ett jobb.
Citera
2024-06-03, 22:07
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Var i lagen står det att kvinnans berättelse gäller oavsett bevis? Jag kan nämligen inte hitta detta i lagtexten.


Det är för att det självfallet inte går till så, det Tompa påstår är bara trams från någon som inte förstår sig på rättssystemet. Väldigt få fällande domar bygger enbart på någons berättelse, utan har även stödbevisning av olika slag, i kombination med en trovärdighetsbedömning av målsägandens och misstänkts utsagor.
Citera
2024-06-03, 22:21
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enter-sandman
Vilken fucking lag? Kan nån säga om jag kommer do fängelsedom eller böter om jag blir anmäld eller?


Högst sannolikt skulle utredningen bli nedlagd.
Finns dock en ganska liten men inte helt försumbar risk att du skulle kunna bli dömd för oaktsam våldtäkt.

Straffvärdet för detta ligger på omkring 8månaders fängelse.
Är du mellan 18-21 innebär det sannolikt istället villkorlig dom och dagsböter eller samhällstjänst.
Citera
2024-06-03, 22:43
  #82
Avstängd
Enter-sandmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Håller tummarna för att du blir anmäld, och därefter blir fälld för våldtäkt. Du kan räkna med att ”do” fängelse samt skadestånd. Stämplad för livet, kommer aldrig kunna få ett jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Högst sannolikt skulle utredningen bli nedlagd.
Finns dock en ganska liten men inte helt försumbar risk att du skulle kunna bli dömd för oaktsam våldtäkt.

Straffvärdet för detta ligger på omkring 8månaders fängelse.
Är du mellan 18-21 innebär det sannolikt istället villkorlig dom och dagsböter eller samhällstjänst.
Varför säger ni helt olika jävla saker? Vet nu btw att det har blivit en anmälan så ni fittor kan skratta nu.
Citera
2024-06-03, 23:51
  #83
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Håller tummarna för att du blir anmäld, och därefter blir fälld för våldtäkt. Du kan räkna med att ”do” fängelse samt skadestånd. Stämplad för livet, kommer aldrig kunna få ett jobb.
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Högst sannolikt skulle utredningen bli nedlagd.
Finns dock en ganska liten men inte helt försumbar risk att du skulle kunna bli dömd för oaktsam våldtäkt.

Straffvärdet för detta ligger på omkring 8månaders fängelse.
Är du mellan 18-21 innebär det sannolikt istället villkorlig dom och dagsböter eller samhällstjänst.
Citat:
Ursprungligen postat av Enter-sandman
Varför säger ni helt olika jävla saker? Vet nu btw att det har blivit en anmälan så ni fittor kan skratta nu.
Allan78 säger vad han vill ska hända.

Aramir2 ger en juridisk bedömning av vad som sannolikt skulle kunna komma att hända.

Därav de olika svaren.
Citera
2024-06-03, 23:54
  #84
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enter-sandman
Varför säger ni helt olika jävla saker? Vet nu btw att det har blivit en anmälan så ni fittor kan skratta nu.
Tror få skrattar. Ditt språkbruk är lika uselt som din respekt för kvinnor.
Hoppas du lärt dig ngt.
Oaktsam våldtäkt kan du säkerligen dömas till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in