2024-06-05, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jaha, nu frstr jag.
Du menar folk som hnger p chatt forum dr du r
och som inte sger det du vill hra.

sch de leker med att manipulera energi men ibland fipplar det verallt p ett skumt stt som inte liknar demoner eller andar.
Mer som ett slags energisystem typ AI.
Jag vet hur lnge jag borde orkat med det hr drfr jag sa upp kontakten med samtliga av de.
ven att ni verkar tro p en gud som inte finns.
Det r en illusion eller knsla bara fr vissa.
Men inte att den tnker p ditt bsta nr den vaknar direkt.

Tycker jag kan ha ftt ngot konstigt i hjrnan fr lnge sen av ngot de pysslat med.

Det finns mycket att vlja p fr de.
Kanske rkade avslja sig fr tidigt vad man var till fr.

Men ok du vill allts lgga 100 r p ngra som visar upp sig som verktyg och vapen sekund fr sekund ?

De har energi verallt dr man r som de utnyttjar p olika stt.
Pminner om chemtrails det frter och sticker i huden..

Faktiskt att jag blev frvnad hur de finns ens.
Men de kan maskera sig som vem som helst.
Man mrker att det kan g ett halv eller helt liv innan deras "projekt" r klart.
Citera
2024-06-05, 13:32
Bannlyst
Citat:
Are you joking?
The Germans lost the war and got accused of being part in murdering millions of people .
People still mock them today for that.

When you are hated, you become a god.
You become the scapegoat.
Like Jesus is.
The sacrifice.
But are their reasons right?

What? Why do you become god? Jesus?

Why is your name talking-donkey?

No idea what youre talking about though you need to understand the difference between Christianity, faith and the man.
Citera
2024-06-05, 15:03
Citat:
Ursprungligen postat av novitiosis
In what sense are you closer to god? Is it you that are moving closer to god (praying etc) or is it god thats moving closer to you?

And why do you think that?

And why do you think that the Germans were mocked, hated or judged by people?

EDIT

Svar till Talking Donkey inte novitiosis.

Being mocked doesnt cut it. This is a lesson for whimps. People have been persecuted and killed.
For generations.
Whole families, while cities. Whole countries.
For generations. For centruries. We are not talking about mocking here.

Mycket snack om mobbning, barnmobbning vixenmobbning och nu mobbning av tyskar.

S Lange du tror Att du Har det som krvs fr Att leka Gud s hitter du honom aldrig. Bara ett tomt hjrta. Som alla andra som tmt hjrtat p Gud s letar du frenetiskt efter ngot som kan fylla tomheten. Brottas not andra p fb hjlper inte.

Im Du ser med gon av hat, Hat mot mnnisokor, s ser aldrig Gud. Du kan inbilla dig att du gr det, och precis som hitler s kan du tro p din lgn in i det sista.

Gud gav dig fritt val. Han r inte typen som lskar men lser en fast. Du kan g din vg s lngt bort du vill. Det enda han krver nr du vill komma till honom r att du ngrar dig och inte frsker snacka skit till honom. Du har sjlv ansvaret att vlja kontakt med honom, han tvingar ingen.

Ditt val.

Om en tjej eller kille sade att dom lskar dig, men dom lste in dig i garderoben s att du inte kan g, skulle du d kalla det fr krlek?

S lnge du fortstter tro p makten av alla dessa mobbare s ser du bara dom. Inte Gud. men det var du som tog upp samtalet om Gud. Nu har du slngt in en Red Herring, och vill prata om mobbning istllet. Om mnniskor mobbar finns inte gud d? Tror du att Gud r s vek?

Han vet vad han gr.

Valet r alltid ditt.

Vem har makten ver dig?

Mobbare.. om du get vika fr dina hat tankar.

Eller Gudsom kan leda dig rtt. Till ett gott liv, ett lungt hjrta, och till gldje och riktig krlek.vad som n sker.

Allrid ditt eget val.

. Ingen annan bara honom.
Senast redigerad av uractualmom 2024-06-05 kl. 15:05. Anledning: Feltag
Citera
2024-06-05, 15:29
Citat:
You need help. Fast.

Fr att hitlers eugenics plan inte fungerade och att jag ppekar att den mobbning som tyskarna fick utst efter sitt frsk att leka gud misslyckats?

Truth is a hard pill to swallow for you?

The post wasnt for you, I tagged it wrong novitiosis so chill and understand when someone wasnt talking to you.
I was talking to Talking Donkey not you.

Not rejecting you, my comment was edited so you can easily se that Im not talking to you. .
Citera
2024-06-05, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Fr att hitlers eugenics plan inte fungerade och att jag ppekar att den mobbning som tyskarna fick utst efter sitt frsk att leka gud misslyckats?

Truth is a hard pill to swallow for you?

The post wasnt for you, I tagged it wrong novitiosis so chill and understand when someone wasnt talking to you.
I was talking to Talking Donkey not you.

Not rejecting you, my comment was edited so you can easily se that Im not talking to you. .
Hitler didnt try to play god. Youve read too much propaganda. He did his best to remove the cultural marxism from the world. The eugenics part is greatly lied about.

Read true literature and not fucking ny times or whatever other shit youve read.

Is truth a hard pill to swallow for you?

You tagged me though..
Citera
2024-06-05, 15:36
Citat:
Hitler didnt try to play god. Youve read too much propaganda. He did his best to remove the cultural marxism from the world. The eugenics part is greatly lied about.

Read true literature and not fucking ny times or whatever other shit youve read.

Is truth a hard pill to swallow for you?

You tagged me though..

As you ca see in the post i edited that I mistakenly tagged you.

Im happy for you that you know how to read books now learn how to read my comment as well;

I didnt meant to tag you, I meant to tag Talking Donkey.
Citera
2024-06-05, 17:00
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
But are their reasons right?

What? Why do you become god? Jesus?

Why is your name talking-donkey?

No idea what youre talking about though you need to understand the difference between Christianity, faith and the man.
You must understand by logic, why the world is saved by the humiliation and punishment of Jesus.
Why we are saved by the blood.
If you can logicly explian that, then youll know what I talk about.
Citera
2024-06-05, 18:05
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
EDIT

Svar till Talking Donkey inte novitiosis.

Being mocked doesnt cut it. This is a lesson for whimps. People have been persecuted and killed.
For generations.
Whole families, while cities. Whole countries.
For generations. For centruries. We are not talking about mocking here.

Mycket snack om mobbning, barnmobbning vixenmobbning och nu mobbning av tyskar.

S Lange du tror Att du Har det som krvs fr Att leka Gud s hitter du honom aldrig. Bara ett tomt hjrta. Som alla andra som tmt hjrtat p Gud s letar du frenetiskt efter ngot som kan fylla tomheten. Brottas not andra p fb hjlper inte.

Im Du ser med gon av hat, Hat mot mnnisokor, s ser aldrig Gud. Du kan inbilla dig att du gr det, och precis som hitler s kan du tro p din lgn in i det sista.

Gud gav dig fritt val. Han r inte typen som lskar men lser en fast. Du kan g din vg s lngt bort du vill. Det enda han krver nr du vill komma till honom r att du ngrar dig och inte frsker snacka skit till honom. Du har sjlv ansvaret att vlja kontakt med honom, han tvingar ingen.

Ditt val.

Om en tjej eller kille sade att dom lskar dig, men dom lste in dig i garderoben s att du inte kan g, skulle du d kalla det fr krlek?

S lnge du fortstter tro p makten av alla dessa mobbare s ser du bara dom. Inte Gud. men det var du som tog upp samtalet om Gud. Nu har du slngt in en Red Herring, och vill prata om mobbning istllet. Om mnniskor mobbar finns inte gud d? Tror du att Gud r s vek?

Han vet vad han gr.

Valet r alltid ditt.

Vem har makten ver dig?

Mobbare.. om du get vika fr dina hat tankar.

Eller Gudsom kan leda dig rtt. Till ett gott liv, ett lungt hjrta, och till gldje och riktig krlek.vad som n sker.

Allrid ditt eget val.

. Ingen annan bara honom.
Att lta folket bevittna brottslingar som exponeras, piskas och avrttas har alltid varit ett stt att frlsa vrlden.
Frr i tiden genom att gra det p torget.
Idag genom media.

Jag tror att det r den frlsning vanligt folk fr.
Dom gr till Kyrkan fr att hra om andra som inte hller mttet, snarare n att lra knna sig sjlva, (Gud).
Citera
2024-06-05, 20:12
Citat:
Att lta folket bevittna brottslingar som exponeras, piskas och avrttas har alltid varit ett stt att frlsa vrlden.
Frr i tiden genom att gra det p torget.
Idag genom media.

Jag tror att det r den frlsning vanligt folk fr.
Dom gr till Kyrkan fr att hra om andra som inte hller mttet, snarare n att lra knna sig sjlva, (Gud).

Jag fatta att det r s du tnker ock tror, men vad jag menar att det spelar ingen roll vad "folk" gr, vad dom tycker, tnker, menar osv, det spelar ingen roll vad folk gr. Vi har inte det konsekvens tnkande som krvs fr att ett totalt perspektiv.

Jag hller inte med om att domgr till kyrkan fr att hra om andra, jag har aldrig hrt en prst prata om ngot som handlar om att andra r dliga. Det beror p vilken kyrka man gr till, men i en ortodox s r det inget prat, bara liturgi, i katolska fljs alltid samma lsning frn bibeln, inga ord om att dmma andra, ven svenska kyrkan och andra som pingst, eller allians, s predikas inget sdant.

Jag tror inte heller att man ngonsin kan knna sig sjlv utan att knna Gud, Jesus, det r genom Gud som vi fr lra knna den delan som var skapat i hans avbild, annars s knner vi bara den naturliga delen.

Man kan knna Gud lite grann utan att knna Jesus, men inte p samma stt. Hans finns dr fr alla, givetvis, det vill sga, alla som vill. Dom som inte vill knna honom slipper.
Senast redigerad av uractualmom 2024-06-05 kl. 20:13. Anledning: felstavning
Citera
2024-06-05, 20:33
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Den hr trden heter "Hur ser din bild av Gud ut?"

Tolkar man frgan konkret s skulle muslimer och judar inte kunna besvara frgan, efter som de lever efter Bibelns frbud att avbilda Gud.

Kristna, hinduer och hedniska religioner kan besvara hur deras gudabilder ser ut.

Min Gud gr inte att avbilda.
Senast redigerad av TunderTarFyr 2024-06-05 kl. 20:38.
Citera
2024-06-05, 21:01
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Den hr trden heter "Hur ser din bild av Gud ut?"

Tolkar man frgan konkret s skulle muslimer och judar inte kunna besvara frgan, efter som de lever efter Bibelns frbud att avbilda Gud.

Kristna, hinduer och hedniska religioner kan besvara hur deras gudabilder ser ut.

Min Gud gr inte att avbilda.
r inte Gud fullkomlig skapare? Det r i varje fall min bild av Gud.
Citera
2024-06-05, 21:12
Bannlyst
Citat:
You must understand by logic, why the world is saved by the humiliation and punishment of Jesus.
Why we are saved by the blood.
If you can logicly explian that, then youll know what I talk about.
Dont judge people dude. Youre not Jesus.

Are you talking about the fact that Jesus died for our sins?

Ive seen you type some pretty racist things here and youve used the words nigger and goatfucker to describe people. But didnt Jesus and Christianity tell us to love one another and that theres no difference between us?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in