Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-07, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Chrippa och Linnea verkar mycket mer harmoniska och glada när de inte är i närheten av Jocke och när de inte är i Sverige.
Chrippa är ju också den av Youtube riddarna som verkar ha en ärlig och ordentlig kontakt med sitt barn där han faktiskt både tar ansvar, visar henne uppmärksamhet och månar om henne.
Han är väl för övrigt den enda av dem som haft fullt ansvar för sitt barn i perioder. De andra verkar mest ha barnen som klappdjur och sedan får mamman ta ansvaret.

Det är helt enkelt synd att de måste tillbaka till Sverige - för de verkar må mycket bättre när de slipper den här ankdammen.

Men vänta nu, pratar du om pappan som ljög om att sitt barn blivit misshandlat och hittade på att L skulle ha insinuerat att han tände på sitt egna barn och som tryckte upp testo i arslet framför barnet?

Menar du på allvar att det är en ansvarig, ärlig och omsorgsfull förälder?
Citera
2024-06-07, 13:14
Medlem
Citat:
Chrippa och Linnea verkar mycket mer harmoniska och glada när de inte är i närheten av Jocke och när de inte är i Sverige.
Chrippa är ju också den av Youtube riddarna som verkar ha en ärlig och ordentlig kontakt med sitt barn där han faktiskt både tar ansvar, visar henne uppmärksamhet och månar om henne.
Han är väl för övrigt den enda av dem som haft fullt ansvar för sitt barn i perioder. De andra verkar mest ha barnen som klappdjur och sedan får mamman ta ansvaret.

Det är helt enkelt synd att de måste tillbaka till Sverige - för de verkar må mycket bättre när de slipper den här ankdammen.

Om man läser det Goldentie skriver stämmer detta inte alls. Inte på något sätt. Hur kan det komma sig att ni är så långt ifrån varandra?
Citera
2024-06-07, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är helt sjukt att han fortfarande har folk som tror på honom. Han är inte så jättesmart så man behöver inte belägga honom med lögnerna eftersom han gör det så bra själv.

Undrar om han tror att det bara gäller för honom att prata sönder allt i rätten, om han kommer dit vill säga.

Han har ju talets gåva så han fixar det så bra för sig alldeles på egen hand.

Vänta bara, snart kommer det skita sig totalt..tro mig.
Citera
2024-06-07, 13:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om man läser det Goldentie skriver stämmer detta inte alls. Inte på något sätt. Hur kan det komma sig att ni är så långt ifrån varandra?
verkar mycket mer harmoniska och glada
verkar må mycket bättre

Det ingen absolut sanning eller kunskap jag hävdar -- jag säger att det är intrycket jag får/de ger.
Kanske vet Goldentie mer än jag, kanske har Goldentie fel - det vet ju bara Chrippa och Linnea.
Att barnet är glad i sin pappa och verkar trivas framgår ju dock av det man får se av barnet. Hon är för liten för att slå om i cameramode för att skydda pappans anseende.
Citera
2024-06-07, 13:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Men vänta nu, pratar du om pappan som ljög om att sitt barn blivit misshandlat och hittade på att L skulle ha insinuerat att han tände på sitt egna barn och som tryckte upp testo i arslet framför barnet?

Menar du på allvar att det är en ansvarig, ärlig och omsorgsfull förälder?
Jag menar på full allvar att jämfört med Jocke, Anjo och Rask är Chrippa den som tar fullt ansvar för sitt barn och som har en naturlig relation i kontakten som inte ser konstlad ut.
Jocke är dock klart bättre än Anjo och Rask, men att det är Jonna som har huvudansvaret för barnen framgår väl ganska klart i deras vloggar och inlägg.
Citera
2024-06-07, 13:41
Medlem
Citat:

Kan det vara för att vi är två olika personer, med olika åsikter? Du och jag är också långt ifrån varandra
Citera
2024-06-07, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Kan det vara för att vi är två olika personer, med olika åsikter? Du och jag är också långt ifrån varandra

Så kan det vara. Vissa gillar kvinnomisshandlara och andra inte. Då utgår jag från att du inte ljuger. Men det kan du ju göra, vad vet jag.
Citera
2024-06-07, 14:41
Medlem
Citat:

Har du följt Chrippa det minsta sen innan vet du att detta inte stämmer. Vilket ansvar har han visat? Hur har han månat om henne och hur menar du att han visar henne uppmärksamhet?
Han har flertalet utsatt henne för helt oacceptabla situationer och beteende. Hon har ju fått tävla och även förlorat mot främst kameran när det gäller att få Chrippas uppmärksamhet vilket varit otroligt tydligt i flera av hans videor sen tidigare (även gymmet och festande gick ju långt före lilltjejen). Det enda sättet han visat någon form av måna om henne har ju varit materiellt då han köpt saker men då har det inte varit nödvändiga saker utan enbart märkeskläder och något gosedjur typ han köpt på flygplatsen på väg från sina festresor med grabbarna(barnkläder som kronofogden dessutom utmätt). Att lilltjejen hade Ralph Lauren kläder var tydligen viktigare än att hon hade en säng att få sova i 🙄

Att han nu visar henne uppmärksamhet är ju inte genuint någonstans utan enbart för att visa i kameran efter det som varit.

Till och med Rask visar mer uppmärksamhet till sina barn än vad Chrippa gjort och gör genuint...och det säger otroligt mycket.
Citera
2024-06-07, 14:42
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det är helt sjukt att han fortfarande har folk som tror på honom. Han är inte så jättesmart så man behöver inte belägga honom med lögnerna eftersom han gör det så bra själv.

Undrar om han tror att det bara gäller för honom att prata sönder allt i rätten, om han kommer dit vill säga.
Så du är inte längre så säker att chrippa kommer dömas för något brott? Få fängelse för skattefusk eller liknande?
Citera
2024-06-07, 14:44
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Är du på riktigt förvånad att 2 olika människor har 2 olika åsiker?
Citera
2024-06-07, 14:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Har du följt Chrippa det minsta sen innan vet du att detta inte stämmer. Vilket ansvar har han visat? Hur har han månat om henne och hur menar du att han visar henne uppmärksamhet?
Han har flertalet utsatt henne för helt oacceptabla situationer och beteende. Hon har ju fått tävla och även förlorat mot främst kameran när det gäller att få Chrippas uppmärksamhet vilket varit otroligt tydligt i flera av hans videor sen tidigare (även gymmet och festande gick ju långt före lilltjejen). Det enda sättet han visat någon form av måna om henne har ju varit materiellt då han köpt saker men då har det inte varit nödvändiga saker utan enbart märkeskläder och något gosedjur typ han köpt på flygplatsen på väg från sina festresor med grabbarna(barnkläder som kronofogden dessutom utmätt). Att lilltjejen hade Ralph Lauren kläder var tydligen viktigare än att hon hade en säng att få sova i 🙄

Att han nu visar henne uppmärksamhet är ju inte genuint någonstans utan enbart för att visa i kameran efter det som varit.

Till och med Rask visar mer uppmärksamhet till sina barn än vad Chrippa gjort och gör genuint...och det säger otroligt mycket.
Jag håller inte med dig alls.
När det gäller barnet har han varit med och tagit ansvar hela tiden han bodde tillsammans med Julia och som ensamstående har han också alltid sett henne, tagit ansvar.

När det gäller skulder och vuxenrelationer så är det knappast något hon är stor nog att ha något begrepp om.
När han interagerar med henne är det naturligt, hon är van att han ger uppmärksamhet och hon är van att han ser till henne.

Att du tar upp Rask är ju bara ett skämt. Grabben som köprejdar det han själv vill ha och skiter i familjen -- stort skratt och tomtevarning på dig.
Han har ju inte, trots att flera år gått, ens lyckas skaka fram ett anständigt boende.
Citera
2024-06-07, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Är du på riktigt förvånad att 2 olika människor har 2 olika åsiker?

Absolut inte. Du behöver inte idiotförklara mig. Det är dock märkligt OM det Goldentie skriver är sant att det gullas med en kvinnomisshandlare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in