2009-05-24, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hybreed
Det där håller jag ju inte med om. Blir det mindre monopol om staten/folket äger alla tillgångar?

Ett folkstyre där folket äger något tilllsammans anses inte vara ett monopol, då folket kan rösta bort den exekutiva makten i företaget.
Citera
2009-05-30, 13:11
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McOwn3d
PP är ett enfrågeparti så dom är varken höger eller vänster

Det är väldigt mycket vänster:
"Allt icke-kommersiellt inhämtande, nyttjande, förädlande och spridning av kultur skall uttryckligen uppmuntras. Lagstiftningen skall ändras så att det görs helt klart att den endast reglerar användning och kopiering av verk i kommersiella sammanhang. Att dela med sig av kopior, eller på annat sätt sprida eller använda annans verk, skall aldrig vara förbjudet så länge det sker på ideell basis utan vinstmotiv."

De vill alltså sprida något till alla utan att tänka på de ekonomiska konsekvenserna. Precis som kommunismen skulle dela ut mark till hela befolkningen, och det skulle finnas gratis mat till alla.
Citera
2009-05-30, 13:15
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoors
Ett folkstyre där folket äger något tilllsammans anses inte vara ett monopol, då folket kan rösta bort den exekutiva makten i företaget.

Fast ett statligt demokratiskt monopol kan ju efterlevas med hjälp av polis till skillnad från ett som ett vanligt företag(typ Microsoft) har skaffat sig.
Citera
2009-05-30, 13:23
Medlem
Undrar om jag får använda PPs logga på en nystartad sida med porr-torrents. Det där med upphovsrätt är ju inget för dem så varför inte prova, de lär ju inte driva det i domstol.
Citera
2009-05-30, 16:44
Medlem
Tur-Buddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Precis som kommunismen skulle dela ut mark till hela befolkningen...
Så som den hemska högern gjorde i Stockholm för knappt 100 år sedan menar du? (Om inte min vanligtvis väl pålästa källa är ute och cyklar för en gångs skull)
Citera
2009-05-30, 16:51
Medlem
PP är väl inte för ett utträde ur EU? Vänstern säger sig visserligen vara för ett utträde ur EU men ändå ställer man upp i valet...Nej är man emot EU bör man inte rösta och skänka legitimitet till valet.
Citera
2009-06-06, 10:06
Bannlyst
Nyliberaler

PP är nyliberaler, läs min tråd här
https://www.flashback.org/showthread.php?t=931913
Citera
2024-06-14, 06:10
Medlem
ILoveKnarks avatar
Så tråkigt att det var så längesen Piratpartiet var uppe på agendan.

Ett väldigt modernt parti som tyvärr blivit stämplat som ett enfrågeparti på grund av namnet och det faktum att svenskar inte vill ha privatliv längre.

Jag röstade på Piratpartiet i EU-valet nyligen och tycker det känns som att de blir censurerade av gammelmedia. Är det bara jag som får känslan att Piratpartiet systemiskt ges så lite utrymme som möjligt i tidningar/nyhetssajter? Nu när integriteten kränks för varje lagförslag som klubbas igenom dessa dagar känns det som det borde vara en fråga värd att lyfta. De kanske hellre vill att folk som vill ha ett privatliv bor nån annanstans?
Citera
2024-06-14, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ILoveKnark
Så tråkigt att det var så längesen Piratpartiet var uppe på agendan.

Ett väldigt modernt parti som tyvärr blivit stämplat som ett enfrågeparti på grund av namnet och det faktum att svenskar inte vill ha privatliv längre.

Jag röstade på Piratpartiet i EU-valet nyligen och tycker det känns som att de blir censurerade av gammelmedia. Är det bara jag som får känslan att Piratpartiet systemiskt ges så lite utrymme som möjligt i tidningar/nyhetssajter? Nu när integriteten kränks för varje lagförslag som klubbas igenom dessa dagar känns det som det borde vara en fråga värd att lyfta. De kanske hellre vill att folk som vill ha ett privatliv bor nån annanstans?
Det har alltid förvånat mig att pp inte lyckats få större genomslag på sociala medier. Det borde väl vara deras grej.
Citera
2024-06-14, 18:30
Medlem
ILoveKnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det har alltid förvånat mig att pp inte lyckats få större genomslag på sociala medier. Det borde väl vara deras grej.
Kanske är kippafolket som ser dem som ett hot mot framtidens kontrollsamhälle?
Hade inte Piratpartiet 7% eller nåt sånt i EU-valet typ 2010 eller 2009? Kommer inte ihåg exakt vilket år orkar inte kolla upp medans jag skriver detta.
Citera
2024-06-14, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ILoveKnark
Kanske är kippafolket som ser dem som ett hot mot framtidens kontrollsamhälle?
Hade inte Piratpartiet 7% eller nåt sånt i EU-valet typ 2010 eller 2009? Kommer inte ihåg exakt vilket år orkar inte kolla upp medans jag skriver detta.
Jag tycker de hade kunnat anstränga sig hårdare.
Citera
2024-06-14, 18:53
Medlem
ILoveKnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag tycker de hade kunnat anstränga sig hårdare.
Jag har pratat med dem nyligen faktiskt. De har mejlat alla mediahus om allt i princip. Fråga dem själv! Det är ingen som låter dem vara med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in