Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-08, 14:08
Medlem
imthegreatest123s avatar
Hört talas om en äldre herre och hans angängare dom pratar för mycket och skryter om det ena och det andra..Rappa i käften helt enkelt men herren i fråga ska ha lite skinn på näsan som jag har förtstått det... Detta är ett uplägg som han designat/lagt upp själv Verkar vara effektivt dvs strukturen. Hans anhängare kallar honom för kungen vet ej vad det beror på? han ska tydligen ha betjänter/tjänare/slavar/spring pojkar osv. Det som är intressant är `upplägget` men dom ska vara aktivt kriminella i Småland kan det vara drog handel? annan typ av kriminel verksamhet dom sysslar med? Kanske utpressning / skrämma upp folk m.m Men tror inte att han har något register eller suttit på kåken har en hunch om det iaf. Men finns dom som dyrkar honom för någon anledning? Hört att det är kult känsla över nätverket som man kan se i USA. Dom använder sig av även av mafia liknande metoder! Menar inte att smutskasta eller göra mig rolig över detta men han ska även ha smak för pojkar för att vara mer tydlig den exotiska varianten. Men vissa av dom är även smyg rasister mycket snack om negrar/judar hit och dit även hell seger osv. Samma med att folk ska våldtas grupp knullas m.m inte alla som accepterat det dock! Har mer exempel men väljer att nöja mig där! Dom ska även vara väl etablerade i Småland. Har dom kanske något samarbete med något annat gäng eller rörelse eventuellt? aldrig stött på denna herre eller hans följare bara hört ett och annat. Jag har inget otalt med dom eller herren i fråga! utan bara nyfiken på vad detta är för nätverk?
Även vad som är rykten och inte? Men är ganska säker att dom har ett finger med i flera grejer. Jag har fått höra om denna liga vid flera tillfällen och det bara fortsätter! Känner mig nostalgisk och vill veta mer. Så vet inte riktigt vad jag ska tro om allt detta så tänkte kolla om någon annan kanske sitter och trycker på mer information? Vill gärna lägga näsan i blöt och snoka lite är nyfiken! det som väckte mitt intresse var mest kult statusen / skrämsel propagandan dom har i Småland dom är duktiga på att manipulera m.m lämna gärna mera information ska bli intressant att diskutera!
Citera
2024-06-08, 15:20
Medlem
Finns det bara en äldre herre i hela småland?
Citera
2024-06-08, 16:01
Medlem
kalkryggars avatar
Snacka om att skriva en wall of text utan att skriva mer än att en äldre herre kallas för kungen och han har betjänter som han gillar att ha sina fingrar i rumpan på.

Ja du... ska ju bli extremt intressant det här (not).

Vad har den här gruppen med pedofilgubben för namn? Du har hört så många saker så namnet måste du väl ha hört?

Tipsa Dumpen om herren så har de snart hängt ut honom på sin sajt och då kommer sannolikt mer info fram.
Citera
2024-06-08, 19:04
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Raffa is back?
Raffigare than ever?
Citera
2024-06-15, 07:44
Medlem
Det låter som gänget som inte va ett gäng.
"De brede" kallades dom. Men det vara bara något andra sa som ironi eller vad man ska säga.

"De brede" har funnits i två omgångar typ.
1995-2010 och 2015 - pågår.

Inget gäng egentligen. Svenskar som idag är 40-60 år. Håller till i och mellan växjö och Karlskrona. Har några gårdar och några olika företag som blandas med olika kriminalitet.
Kanske 5-6 personer med olika kopplingar till varandra. Smugglat mycket vapen, bilar/bildelar osv.
Under första vågen var det enorma mängder hembränt, den grejen är väl nerlagd sedan länge.

Men som sagt, inga gangsters. Bara kriminella företagare eller så.
Citera
2024-06-22, 06:15
Medlem
Tater5Tot4s avatar
Ligan är tydligen aktiva runt Växjö trakten. Men är
det verkligen samma nätverk ni syftar på? Tveksamt...
Men det blir kul att följa tråden! Får se vad som bubblar
upp på Flashback. Själv vet jag inte särskilt mycket
Citera
2024-11-11, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redikronobergare
Det låter som gänget som inte va ett gäng.
"De brede" kallades dom. Men det vara bara något andra sa som ironi eller vad man ska säga.

"De brede" har funnits i två omgångar typ.
1995-2010 och 2015 - pågår.

Inget gäng egentligen. Svenskar som idag är 40-60 år. Håller till i och mellan växjö och Karlskrona. Har några gårdar och några olika företag som blandas med olika kriminalitet.
Kanske 5-6 personer med olika kopplingar till varandra. Smugglat mycket vapen, bilar/bildelar osv.
Under första vågen var det enorma mängder hembränt, den grejen är väl nerlagd sedan länge.

Men som sagt, inga gangsters. Bara kriminella företagare eller så.

Låg ( De Brede ) bakom branden i Nöbbele? (Utanför Växjö) nyligen hörde något om det men vet ej om det stämmer någon tände på sitt hus för någon anledning hört att många får frispel där av någon anledning.

Du menar möjligtvis inte BDSM ligan om du förstår vad jag menar? Kan koppla det med olika saker.

Är dom aktiva i dag? .... Samma verksamhet osv?

Förstår inte riktigt ovan med vad som skrivs men är dom Satanister/Smyg nassar med eller hur låg det till?

Många som snackar om vissa heta ämnen nu men får se vad man kan få fram på flashback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in