Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-15, 19:10
Medlem
Jag är nyfiken på hur det går till. Undra om det är pengar inblandat? Varor som Sverige har, eller som Sverige tvingas köpa av Iran? Undra vilka förhandlingar som förts.

Sverige gör tydligen skillnad på folk och folk. Fast "alla likas värde, osv.." Tex, den stackars Dawit Isaak då?
Hade jag varit stadsminister, så hade jag ringt Eritreas president och sagt att sätt Dawit på nästa flyg, annars skickar vi hem alla flyktingar sverige har från Eritreas, eller inga bistånd hedan efter eller sätter vi in SOG och hämtar hem honom.
Citera
2024-06-15, 19:11
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Floderus greps när han hälsat på en kompis som arbetade i Teheran. Noury lurades till Sverige av iranier som suttit fängslade och torterats där Noury hade en inte obetydlig befattning. Uppenbart att mullorna tog Floderus för att ha något att utpressa svenska regeringen och EU med. Tror du på vad iranska regeringen säger avslöjar det en hel del om dig.
Du är så pantad, sluta läs aftonbladet. irans säkerhetstjänst hade full koll på vem han är och vad han gjorde i landet...
Citera
2024-06-15, 19:13
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-D-Drumpf
Han var dömd av svensk domstol med svensk rätt i ryggen.
Vad får dig att tro att folkrättsbrott måste åtalas i ICC, vet du ens vad ICCs uppgift är?
Eller hatar du helt enkelt bara svensk lag?
Vet du något land förutom Iran som har protesterat kring att mördaren blev dömd?
Varför hatar man svensk lag för att man frågar om det var ICC som dömde?

Din nolla
Citera
2024-06-15, 19:13
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
Inget han är bara viktig för MEK som vill ha revansch.
Varför heter en marxistisk kommunistisk grupp "mujahedin". Är de kommunister och islamister?
Citera
2024-06-15, 19:14
Citat:
Ursprungligen postat av tomas5547
Jag är nyfiken på hur det går till. Undra om det är pengar inblandat? Varor som Sverige har, eller som Sverige tvingas köpa av Iran? Undra vilka förhandlingar som förts.

Sverige gör tydligen skillnad på folk och folk. Fast "alla likas värde, osv.." Tex, den stackars Dawit Isaak då?
Hade jag varit stadsminister, så hade jag ringt Eritreas president och sagt att sätt Dawit på nästa flyg, annars skickar vi hem alla flyktingar sverige har från Eritreas, eller inga bistånd hedan efter eller sätter vi in SOG och hämtar hem honom.

Vilken tur att du inte är staDsminiuster då.... Inga negrer ska hämtas hit
Citera
2024-06-15, 19:15
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Är det sveriges jobb att döma folk för brott begångna i andra länder? Oavsett vad man tycker om den internationella domstolen, borde inte fallet tas upp där och inte lokalt i Sverige?

Det är lite som svenska staten som vill straffa torskar fast de knullat i länder där prostitution är lagligt. Då kan ju Sverige lika gärna börja jaga utländska torskar också.
Är väl nåt speciellt med folkrättsbrott att jurisdiktionen sträcker sig över hela världen.
Citera
2024-06-15, 19:16
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hallå

det var givet det enda vettiga som kunde ske! Eller alla ni som pratar så högtravande hade ni gärna sett Johan Floderus sakta dö i fängelset?
Skärpning.
En glädjens dag!!

Bara Djalali som ska hem nu med
Är man så dum att man åker till Iran får man stå sitt kast
Citera
2024-06-15, 19:19
Medlem
Regeringen fångväxlar sossekuksugare istället för forskare, dödsdömd sen 8 år i Iran

KI-forskaren Ahmadreza Djalali har suttit fängslad i Iran sedan 2016.
Han blev dömd till döden för spioneri när han var i Iran för att föreläsa om katastrofmedicin

Sossen Johan Floderus däremot har bara suttit i ca 250dagar, han var bara i Iran för att roa sig och suga kuk men han prioriterades ändå

Citat:
"Under alla år har utrikesdepartementet sagt att Iran är besvärliga och att de inte har kunnat sluta några avtal med dem, men sen helt plötsligt lyckades de med det när det kom till Johan Floderus"

https://www.expressen.se/nyheter/sve...g-fruns-ilska/
https://nyheter.ki.se/kis-rektor-ahm...irans-regering

Varför fångväxlade man kuksugaren istället för foskaren?
Citera
2024-06-15, 19:20
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-D-Drumpf
Humor på hög nivå från en pantad person.

Sverige kan såklart inte lämna ut en person som är dömd i ICC om nu personen skulle befinna sig i Svenskt fängelse.....

Hur blåst orkar du vara?

Jo just det.. mycket blåst.

https://en.wikipedia.org/wiki/People...Criminal_Court

Inte EN enda dömd av ICC sitter i svensk fängelse... din nolla.
Det har jag inte sagt något om.

Varför hånar du någon som bara frågar om det var ICC som dömde? Och hur kopplar du det till att man hatar svensk lag för det?
Citera
2024-06-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Varför heter en marxistisk kommunistisk grupp "mujahedin". Är de kommunister och islamister?

Förvirrade universitetsstudenter som på något magiskt sätt har kombinerat islam och kommunism i sina sjuka förvirrade huvuden.
De var först en grupp mot Shahen av Iran men efter att Shah lämnat landet hatade folket dem så mycket att de flydde till Irak och hjälpte Saddam i Iran-Irak-kriget. De fanns på USA:s terrorlista för bombningar och mord på amerikaner och andra utlänningar i Iran tills Hilary Clinton 2012 tog bort dem efter enorma donationer från araberna och israel till Clinton Foundation.

Dessutom så mördade dom min pappas morbror med bilbomb, han var överste i Iranska Armen under Shah.
Citera
2024-06-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Vilken tur att du inte är staDsminiuster då.... Inga negrer ska hämtas hit

Det var inte min poäng i min kommentar. Jag menar bara att det går med vissa men inte andra. Medan andra stunden så står statsministern och viftar både mer pride flagga och annat jämnlikt skit. Men andra stunden så hjälper man bara en typ helsvensk hem, för att han suttit 700 dagar. Medan Dawit suttit 8000 dagar. Inte ens säkert han lever.

Statsministern stod och pratade i tv här om dagen om att det är viktigt att Sverige ser efter sina medborgare.. haha hyckleri
Citera
2024-06-15, 19:24
Medlem
Undrar om det är svenska regeringsplanet som hämtat dom. Eller om Iran bjuder på flygturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in