Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-06-15, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Vad kommer hända med Floderus nu? Helt fri, eller måste han sitta av en viss tid i svenskt fängelse?

Självklart släpps han fri.
Citera
2024-06-15, 19:24
Citat:
Ursprungligen postat av tomas5547
Det var inte min poäng i min kommentar. Jag menar bara att det går med vissa men inte andra. Medan andra stunden så står statsministern och viftar både mer pride flagga och annat jämnlikt skit. Men andra stunden så hjälper man bara en typ helsvensk hem, för att han suttit 700 dagar. Medan Dawit suttit 8000 dagar. Inte ens säkert han lever.

Statsministern stod och pratade i tv här om dagen om att det är viktigt att Sverige ser efter sina medborgare.. haha hyckleri
Fattar du inte? floderus är en spion, han skulle hem med alla medel
Citera
2024-06-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Du är så pantad, sluta läs aftonbladet. irans säkerhetstjänst hade full koll på vem han är och vad han gjorde i landet...
Jag läser inte Aftonbladet och du kan åka tillbaka till mullorna.
Citera
2024-06-15, 19:26
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
Förvirrade universitetsstudenter som på något magiskt sätt har kombinerat islam och kommunism i sina sjuka förvirrade huvuden.
De var först en grupp mot Shahen av Iran men efter att Shah lämnat landet hatade folket dem så mycket att de flydde till Irak och hjälpte Saddam i Iran-Irak-kriget. De fanns på USA:s terrorlista för bombningar och mord på amerikaner och andra utlänningar i Iran tills Hilary Clinton 2012 tog bort dem efter enorma donationer från araberna och israel till Clinton Foundation.

Dessutom så mördade dom min pappas morbror med bilbomb, han var överste i Iranska Armen under Shah.
Gillar MEK shahen nu? Flaggar dom med lejonflaggan?

Samarbetade MEK med khomeini under revolutionen?

Beklagar att din pappas morbror dog.
Citera
2024-06-15, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Det har jag inte sagt något om.

Varför hånar du någon som bara frågar om det var ICC som dömde? Och hur kopplar du det till att man hatar svensk lag för det?
Ja, jag tolkade inget negativt i frågan

En öm punkt kanske
Citera
2024-06-15, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Undrar om det är svenska regeringsplanet som hämtat dom. Eller om Iran bjuder på flygturen.

Gissar att de flyger reguljärt. Varför skulle de slösa pengar på något annat.
Citera
2024-06-15, 19:28
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
Men snälla söta kalle anka

Om något så tjänar Sverige ekonomiskt på detta. Vi slipper betala iranierns fängelsevistelse i Sverige och Floderus kommer till Sverige och arbetar och betalar skatt.

Det där var nog bland det mest efterblivna jag hört.

Varför ha någon i fängelse öht? Det kostar ju pengar, bättre att de jobbar och betalar skatt.
Citera
2024-06-15, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomas5547
Det var inte min poäng i min kommentar. Jag menar bara att det går med vissa men inte andra. Medan andra stunden så står statsministern och viftar både mer pride flagga och annat jämnlikt skit. Men andra stunden så hjälper man bara en typ helsvensk hem, för att han suttit 700 dagar. Medan Dawit suttit 8000 dagar. Inte ens säkert han lever.

Statsministern stod och pratade i tv här om dagen om att det är viktigt att Sverige ser efter sina medborgare.. haha hyckleri

Om du nu ska dra ditt blatte-offer-kort kanske du ska ha koll på sakerna?
Är Saeed Azizi helsvensk? Eller varför utelämnar du honom från din foliehatt-offerkorta-teori?
Citera
2024-06-15, 19:30
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Benådad av regeringen.

Var framgår det?
Citera
2024-06-15, 19:30
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Det där var nog bland det mest efterblivna jag hört.

Varför ha någon i fängelse öht? Det kostar ju pengar, bättre att de jobbar och betalar skatt.
Varför ska vi ta hand om fångar som begått brott i nån sanddyna andra sidan jorden?

Varför är Hamid Noury så jävla viktig för dig?

Hamid Noury har dessutom endast varit någon form av tjänsteman där han transporterade fångarna. Det vore som att straffa en 103 årig gammal vakttornspersonal vid nåt förintelseläger dit han blivit utkommenderad av en överordnad.
Citera
2024-06-15, 19:31
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Var framgår det?
Framgår inte. Men troligtvis togs beslutet om benådning i samband med att regeringen hade ett extra sammanträde.
Citera
2024-06-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-D-Drumpf
Kan du visa länkar och bevis på att Floderus var en spion?

Brukar du spionera för Sverige när du turistar utomlands?

Om det vore så enkelt att visa dig vår underrättelseverksamhet hade inte någon nation kunnat ha en verksamhet.
Floderus var en "EU-tjänsteman" dvs en diplomat. Han hade uppdrag i bla. Bryssel och Teheran. Det luktar påskmust på långa vägar. Ja, man brukar "turista utomlands" när man är på underrättelseuppdrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in