Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-05-28, 23:16
Medlem
Vem ägde den bilen?
Citera
2024-05-29, 12:46
Medlem
Crime-boy2s avatar
Jag kan ju tycka rent spontant att det verkar lite underligt? Om man kört ihjäl en människa..åker man då på jobbet och tvättar av den blodiga bilen där inför alla?
Senast redigerad av Crime-boy2 2024-05-29 kl. 13:08.
Citera
2024-06-06, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Vem ägde den bilen?

Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Jag kan ju tycka rent spontant att det verkar lite underligt? Om man kört ihjäl en människa..åker man då på jobbet och tvättar av den blodiga bilen där inför alla?

Förvånad att ingen länkat de nya uppgifterna ni refererar till.

"– Vi har även hört ytterligare ett flertal personer. Men tidsaspekten är det svåraste i det här, Det har gått drygt 40 år, säger Josefine Perming Tengqvist, chef för polisens avdelning för grova brott – se och hör mer i klippet."
"Hon konstaterar att det finns två gemensamma nämnare när det gäller de två senast inkomna tipsen i Ollefallet.

Både Stefan Eriksson – som säger sig ha blivit vittne till en bilolycka på den plats där Olle sågs senast strax efter att han skildes från kompisarna – och det nya vittnet Jörgen Boije beskriver en vit mellanstor bil av fyradörrarsmodell.
Jörgen Boije är mer preciserad än så – han säger att det handlade om en vit Mercedes 220D."

"Har ni kunnat knyta den utpekade mannen i tipset till en vit Mercedes av den aktuella modellen?

– Nej, det har vi inte kunnat göra."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...t-fran-vittnet

"”Kände inte till försvinnandet”
– Dessutom stämmer platsen. Det här som jag fick berättat för mig skulle också ha hänt i de västra delarna av centrala Sundsvall, nära järnvägen. Det berättade han också för mig, säger Jörgen Boije.

Varför berättade han det där för dig?

– Ja du, ingen aning. Eftersom jag kände honom lite grann så frågade jag vad han gjort med bilen. Och han svarade utan vidare.

Trodde du då att det här skulle kunna ha med Olles försvinnande att göra?

– Nej. Jag hade ingen aning om Olles försvinnande, det var inte känt via media då. Det kom ut först några dagar senare. Och då började jag förstås att fundera...

Utpekade mannen avliden"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...an-kort-pa-nat

Hur går snacket där uppe flera borde känna till den här personen med bilen som nu är avliden?
Vågar någon yppa ett namn eller är det för känsligt att solka ner släkten?
Citera
2024-06-15, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76

"– Vi har även hört ytterligare ett flertal personer. Men tidsaspekten är det svåraste i det här, Det har gått drygt 40 år, säger Josefine Perming Tengqvist, chef för polisens avdelning för grova brott – se och hör mer i klippet."
"Hon konstaterar att det finns två gemensamma nämnare när det gäller de två senast inkomna tipsen i Ollefallet.

Både Stefan Eriksson – som säger sig ha blivit vittne till en bilolycka på den plats där Olle sågs senast strax efter att han skildes från kompisarna – och det nya vittnet Jörgen Boije beskriver en vit mellanstor bil av fyradörrarsmodell.
Jörgen Boije är mer preciserad än så – han säger att det handlade om en vit Mercedes 220D."

"Har ni kunnat knyta den utpekade mannen i tipset till en vit Mercedes av den aktuella modellen?

– Dessutom stämmer platsen. Det här som jag fick berättat för mig skulle också ha hänt i de västra delarna av centrala Sundsvall, nära järnvägen. Det berättade han också för mig, säger Jörgen Boije.

– Ja du, ingen aning. Eftersom jag kände honom lite grann så frågade jag vad han gjort med bilen. Och han svarade utan vidare.

– Nej. Jag hade ingen aning om Olles försvinnande, det var inte känt via media då. Det kom ut först några dagar senare. Och då började jag förstås att fundera...

Utpekade mannen avliden"

Hur går snacket där uppe flera borde känna till den här personen med bilen som nu är avliden?
Ja vad händer egentligen.Är det nån mytoman pandemi där uppe helt plötsligt eller ligger det nån sanning i det? Bedrövligt att inte någon av dem kontakta Farsan Ruben när han sökte som mest .Nej dessa herrar har nog fantiserat o blandat ihop saker o ting på ålderns höst.
Citera
2024-06-15, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steffe71
Ja vad händer egentligen.Är det nån mytoman pandemi där uppe helt plötsligt eller ligger det nån sanning i det? Bedrövligt att inte någon av dem kontakta Farsan Ruben när han sökte som mest .Nej dessa herrar har nog fantiserat o blandat ihop saker o ting på ålderns höst.

Ja man funderar ju, samtidigt undrar jag om verkligen personer skulle vara så galna att hitta på sådana saker men å andra sidan hade vi Quick mytomanernas mytoman.
Citera
2024-06-15, 20:04
Citat:

Utpekade mannen avliden"

Hade ju varit lustigt om det var polismannen Widar Öberg som avled 2022.
Men troligen inte.
Citera
2024-06-15, 20:40
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Hade ju varit lustigt om det var polismannen Widar Öberg som avled 2022.
Men troligen inte.
Det är fler poliser som är avlidna som var i farten den kvällen.
Citera
2024-06-15, 21:12
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Det är fler poliser som är avlidna som var i farten den kvällen.

Mm Mats Anrep dog 2013, jobbat i över 25 år.
Citera
2024-07-04, 08:10
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Mm Mats Anrep dog 2013, jobbat i över 25 år.
Tvivlar på att Mats Angrep var anställd inom Sundsvallspolisen 1983 när Olle försvann.
Är de nån som.vet?
Har aldrig hört talas om namnet tidigare i försvinnandet av Olle
Citera
2024-09-30, 18:41
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ja man funderar ju, samtidigt undrar jag om verkligen personer skulle vara så galna att hitta på sådana saker men å andra sidan hade vi Quick mytomanernas mytoman.
Troligaste teorin är att han drunknat i selångersån.
Det är inte den första och troligtvis inte den sista som mister livet i den ån.Rinner genom hela stan och är farligt nära krogarna.
Vet inte hur de såg ut för 41 år sen 1983.Fanns det stegar ned i vattnet på den tiden!Annars är de svårt att ta sig upp.
Citera
2024-10-05, 04:36
Medlem
Prinzezzans avatar
Finns det någon som kan länka till listan på de elva poliser som fanns i området när Olle försvann?

Har det kommit fram vilka de två poliser, som flera av de poliser som kände/kände till dessa två och benämnde med negativa epitet, är/var?

Vem var mannen i den vita Mercedes, vilken sågs bucklig och med ev blod på? Polis?
Citera
2024-11-03, 18:55
Medlem
Charles-Calthrops avatar
Polis som utreder poliser som figurerar som misstänkta i ett eventuellt brott utreder inte gärna sina egna. Som i Palmemordet t.e.x . Kan så vara även i detta fall . Det luktar rutten fisk i detta mordfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in