2024-06-17, 01:09
Medlem
OntOmQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Skulle tro den är genuin han förbarma ju sig till och med över jan Myrdal när han blivit omöjlig överallt annat

Jag är inte säker på att hans ”kommunism” är äkta. Folk med personlighetsstörningar dras ofta till varandra.
Citera
2024-06-17, 01:34
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfus
Patetiskt och ironiskt att en vänster-person ens har pengar för att göra något sådant.
Vänstermänniskor är avgjort de snålaste, girigaste, skrupellösaste och mest pengakåta individer man stöter på. Det gäller i lika hög grad för fattiga, rika och medelklass-vänstermänniskor. Det är nog därför de har ett sådant behov av skenhelighet. De projicerar sina egna dåliga sidor på andra och låtsas sedan strida mot denna imaginära, yttre fiende. Det handlar egentligen om en inre strid, inom dessa individers egna psyken. Men deras narcissism blockerar självinsikt och självkritik och de offrar gärna omvärlden för att kunna upprätthålla sköra egon och falska självbilder. Rödvinet finns till hands om de inte lyckas undantränga självförakt/ångest och med hjälp av det redskapet så klarar de enkelt av att förhärda i dubbelmoral.

Jag känner inte personen ifråga men sannolikt (utifrån hur andra, besuttna vänstermänniskor fungerar) så utgör Lenin-statyn ett slags avlatsbrev.
Citera
2024-06-17, 01:48
Medlem
FannyFruxos avatar
Vi lever väl ändå i en slags demokratisk demonokratistisk diktokrati! Klart den där leninbögen ska föra upp sin staty på åtta meter! Hail!
Citera
2024-06-17, 02:10
Medlem
Förstår inte hur det kan va tillåtet.
Citera
2024-06-17, 05:54
Avstängd
PalmeKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Ja tveklöst osmakligt.

Men. Kan man inte se det som yttrandefrihet? Typ som Vilks och hans rondellhundar?

Absolut! Då borde man få resa en staty på Adolf Hitler oxå. Lenin var en värre massmördare än Hitler.
Citera
2024-06-17, 07:29
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Diding är speciell och på sätt verkligen en super bra representant för vad kommunismen egentligen är och handlar om, makt utsugning och egen vinst.

Har själv besökt Lenin badet ett par gånger och även Hotel Havanna. Döda ställena är extremt utstuderad kommersiella produkter.

Angående statyn, han reser den i sin trädgård och var och en ska få göra vad de önskar på sin mark enligt mig så är väll bara,att tuta och köra.

Det är inte ens nära att normalsvensken är vettig nog för ett samhälle utan byggregler. Jag gissar att du är typen som tycker att man ska få göra som man vill. Men när det kommer till kritan och grannen vill bygga något du ogillar, så faller du tillbaka på att byggreglerna ska följas..
Citera
2024-06-17, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Lenin hade samma åsikter som Stalin i den frågan.

Det var ju under tsarens och Stalins tid det var hbtq förbud ju, inte under Lenins!?

"HBT-rättigheter under Lenin 1917–1933
Sovjetunionens kommunistiska parti legaliserade skilsmässa, abort och homosexualitet när de avskaffade de gamla tsarryska lagarna efter ryska revolutionen 1917. Inledningsvis hölls dessa liberala lagar på plats i den sovjetiska brottsbalken."
Senast redigerad av Havskung 2024-06-17 kl. 08:06.
Citera
2024-06-17, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfus
Patetiskt och ironiskt att en vänster-person ens har pengar för att göra något sådant.

Lätt att vara kommunist om man redan är rik, hyckleriet på det personliga planet är imponerande högt i Didings fall. Hur som helst, stålar har karln inte brist på.

Synd/tur att han sätter upp skiten på sin egna tomt men jag tror inte ens Varbergs kommun hade tillåtit massmördarens staty på kommunens mark. Till och med jag hade övervägt att smälta ner den på stället om den stod i Engelska parken eller vid Sociteten.

Finns en hel del kufar på vänsterkanten i Varberg tyvärr. Diding var väl vapendragare eller adept till Jan Myrdal, Maj Wechselmann håller också till i staden och de har sin fan club av likasinnade. Usch och fy...
Senast redigerad av ZAIZAI 2024-06-17 kl. 08:37.
Citera
2024-06-17, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Det var ju under tsarens och Stalins tid det var hbtq förbud ju, inte under Lenins!?

"HBT-rättigheter under Lenin 1917–1933
Sovjetunionens kommunistiska parti legaliserade skilsmässa, abort och homosexualitet när de avskaffade de gamla tsarryska lagarna efter ryska revolutionen 1917. Inledningsvis hölls dessa liberala lagar på plats i den sovjetiska brottsbalken."
Lenin dog 1924
Citera
2024-06-17, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Vem fan hade inte velat ha Reagan på en velociraptor i trädgården. En sån hade gjärna mina grannar fått slängt upp.
Det finns nog många inom högern som velat ha det. Men det blir aldrig av då det kostar pengar.
Citera
2024-06-17, 08:49
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Det är roligt naturligtvis.
Få har förstått att Diding är en konstnär.
Han är excentrisk och vill provocera.
Han lyckas med det senare varje gång han hittar på något.
Och det är ganska många grejer vid det här laget.
Leninland, Leninpriset,kommunisthotell inklusive leninbadet , beef med Jan Myrdal, sin ena framtand, resa en leninstaty, bygga utan bygglov...
Han ville köpa Engelska parken i Varberg och döpa om den till Engelsparken osv osv.
För mig är han fan en legend.
Lite i Vilks kategori. Lite rättshaverist men på ett skönt sätt.

Att FB och allehanda SD nazis samt borgarsvin blir provocerade är stor humor och förmodligen hans målsättning.
är
Citera
2024-06-17, 08:57
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Det är roligt naturligtvis.
Få har förstått att Diding är en konstnär.
Han är excentrisk och vill provocera.
Han lyckas med det senare varje gång han hittar på något.
Och det är ganska många grejer vid det här laget.
Leninland, Leninpriset,kommunisthotell inklusive leninbadet , beef med Jan Myrdal, sin ena framtand, resa en leninstaty, bygga utan bygglov...
Han ville köpa Engelska parken i Varberg och döpa om den till Engelsparken osv osv.
För mig är han fan en legend.
Lite i Vilks kategori. Lite rättshaverist men på ett skönt sätt.

Att FB och allehanda SD nazis samt borgarsvin blir provocerade är stor humor och förmodligen hans målsättning.
är

Det är komiskt men osmakligt. Lenin var en massmördare och anförare av den onda sekten "kommunism".
Sen kommer nån smårik tönt på landet och hyllar, just den typen av rätthaverist hade åkt direkt till Gulag i den sovjetiska diktaturen. Komiskt.

Kommunismen är en själlös bisarr religion vars mål är ett fantasiparadis som ska uppnås genom diktatur. Guden Lenin visar vägen. Till helvetet. Haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in