2024-06-17, 12:17
Medlem
skivsamlarens avatar
Jag cyklade förbi olyckan. Vill minnas att motorcykeln var en trehjuling (typ cruiser med två hjul fram). Var inte särskilt uppmärksam, men såg iaf en skadad bil samt räddningspersonal som höll upp ett skynke.
Citera
2024-06-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skivsamlaren
Jag cyklade förbi olyckan. Vill minnas att motorcykeln var en trehjuling (typ cruiser med två hjul fram). Var inte särskilt uppmärksam, men såg iaf en skadad bil samt räddningspersonal som höll upp ett skynke.

Ett handikappfordon, allltså?
Då faller min teori med bakhjulsåka.
Citera
2024-06-17, 12:34
Medlem
Citat:
Då hade förmodligen inte föraren något A-körkort och även utan utbildning att köra tvåhjuligt.
Citera
2024-06-17, 12:58
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikazeklanten
Vadå motorstyrka? Jag lyckades få jävligt ont och en livslång skada med hjälp av bara drygt 9 hästkrafter i hojen, och jag är inte ensam om sånt.

Visst är prestandamotorcyklar mer representerade i olyckor, men man är naturligtvis lika oskyddad vilken hoj man än kör. Det är nästan omöjligt att gardera sig mot allt som kan hända i trafiken, men i en bil blir småkrockar just bara små saker.

Jag lyckades en gång köra in i en avspärrningskedja med en tung grusvägskonverterad landsvägsmotorcykel. Nån idiot hade enbart satt små sketna vimplar på kedjan som varning, och när det blåste så syntes dessa inte. Kedjan slet loss strålkastaren, och jag dängde i marken hårt. Jag var rätt gul och blå över hela kroppen efteråt, detta av en vurpa i den svindlande hastigheten 40 km/h.

Klart som fasen det kan göra ont även med mindre tyngd och mindre motorstyrka men skulle säga att risken ökar om man har en sporthoj med många hästar än en moped men ett par ponnys.
Citera
2024-06-17, 17:04
Medlem
Bloodzeeds avatar
Citat:
Var exakt skedde det? Var det bara mc'n som var kvaddad eller bil inblandad?
Citera
2024-06-17, 18:14
Medlem
Citat:
Inte vanlig med sidovagn?
Citera
2024-06-17, 20:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Hade det varit en 23åring så hade man ju fattat, men en 40åring?

Jag gissar att att det var för hög hastighet och sen har nån svängt ut framför hojen och kraschen blir närmast oundviklig när man sitter två på hojen.

det var kvinnan som dog som var 40 år. MC föraren vet vi inte, finns manliga fartdårar i alla åldrar.
Citera
2024-06-17, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
det var kvinnan som dog som var 40 år. MC föraren vet vi inte, finns manliga fartdårar i alla åldrar.

Visst, men de flesta kraschar tidigt i karriären och blir sen bättre och bättre med åren.

Jag kanske inte läste så noga men det såg ut som att det handlade om två pers i 40-års åldern.
Citera
2024-06-17, 20:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Visst, men de flesta kraschar tidigt i karriären och blir sen bättre och bättre med åren.

Jag kanske inte läste så noga men det såg ut som att det handlade om två pers i 40-års åldern.

okej inte säkert jag läste rätt heller. Men 40 åriga (om nu mc föraren också är det) fartgalna män finns det också. Har en vän vars ex var en fartdåre, han är runt 45 år.
Citera
2024-06-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
okej inte säkert jag läste rätt heller. Men 40 åriga (om nu mc föraren också är det) fartgalna män finns det också. Har en vän vars ex var en fartdåre, han är runt 45 år.

Säkert, men han kör ändå mkt bättre än en 25åring och kraschar nog inte så ofta/inte alls numera.
Citera
2024-06-17, 22:06
Medlem
Mycket mycket tråkigt. Är det någon som vet om det finns någon statistik över hur många MC-olyckor som sker där det varit någon form av riskfylld manöver eller körande inblandat?
Citera
2024-06-17, 23:08
Medlem
skivsamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodzeed
Var exakt skedde det? Var det bara mc'n som var kvaddad eller bil inblandad?
Drottningholmsvägen i höjd med Alviks gröna t-baneperrongen. Bil inblandad också, men högst osäker på om det var flera. Och kan inte uppskatta kvaddningsgrad. Jag hade mest gamfokus på sjukvårdarnas skynke när jag for förbi.

Citat:
Ursprungligen postat av Inipatienten
Inte vanlig med sidovagn?
Jag tror inte det. Vill dra till med att den hade en upphöjd extrasits.
Senast redigerad av skivsamlaren 2024-06-17 kl. 23:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in