Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-06-17, 23:52
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Placerar tråden här och inte i kampsport, eftersom den handlar om kondition mer specifikt. Har tränat på gym i ett år, kanske två gånger per vecka. Mest några träningsmaskiner och 20 minuter crosstrainer per gång. Kanske var jag för lat? Trodde i min inbillskhet att jag hade en ganska hyfsad kondition. Tills jag gick ett intropass på en kampsportsklubb som sysslar med kampsporten Muay Thai (thaiboxning). Passet innehöll väldigt många fysiska övningar som helt tog knäcken på mig. Låg helt utslagen på mattan. Jag inser nu att min kondition är helt kass!

Kan ni hjälpa mig? Vad är bästa sättet att snabbt öka min kondition och slippa skämma ut mig på träningspassen?
Senast redigerad av Kip.Kinkel 2024-06-17 kl. 23:54.
Citera
2024-06-17, 23:55
Medlem
du vänjer dig.
Citera
2024-06-17, 23:55
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
du vänjer dig.

Är det så? Hur många träningspass tar det? Jag höll på att spy.
Citera
2024-06-17, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Placerar tråden här och inte i kampsport, eftersom den handlar om kondition mer specifikt. Har tränat på gym i ett år, kanske två gånger per vecka. Mest några träningsmaskiner och 20 minuter crosstrainer per gång. Kanske var jag för lat? Trodde i min inbillskhet att jag hade en ganska hyfsad kondition. Tills jag gick ett intropass på en kampsportsklubb som sysslar med kampsporten Muay Thai (thaiboxning). Passet innehöll väldigt många fysiska övningar som helt tog knäcken på mig. Låg helt utslagen på mattan. Jag inser nu att min kondition är helt kass!

Kan ni hjälpa mig? Vad är bästa sättet att snabbt öka min kondition och slippa skämma ut mig på träningspassen?
Jogga/cykla en timme om dagen. Är du en sån där som kör bil 2 km till gymmet eller?
Citera
2024-06-17, 23:56
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Vad är bästa sättet att snabbt öka min kondition och slippa skämma ut mig på träningspassen?
Ni kör väl flera pass i veckan?

Du kommer snart ha fått upp flåset. Trust The Process.
Citera
2024-06-17, 23:58
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Jogga/cykla en timme om dagen. Är du en sån där som kör bil 2 km till gymmet eller?

Nä, gymmet är inom gångavstånd. Jag har börjar jogga i motionsspåret. Pallar bara 2,5 km, och det tar tid.
Citera
2024-06-17, 23:59
Medlem
Citat:
Nä, gymmet är inom gångavstånd. Jag har börjar jogga i motionsspåret. Pallar bara 2,5 km, och det tar tid.
Då har du att jobba på. Muskler är skit utan lungorna som kan förse dem med syre. Kämpa på i spåret 👍
Citera
2024-06-18, 00:00
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Ni kör väl flera pass i veckan?

Du kommer snart ha fått upp flåset. Trust The Process.

Jag tränar mest för hälsan och självförsvar. Hur många pass blir för mycket? Jag har thai tre gånger i veckan och gymmet och spåret blir ju utöver. Kanske bara satsa fullt ut på kampsporten?
Citera
2024-06-18, 00:05
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Då har du att jobba på. Muskler är skit utan lungorna som kan förse dem med syre. Kämpa på i spåret 👍

Ja, jag ska köra hårt i spåret. Kommer att inleda tuffa studier till hösten, men tid borde ändå finnas eftersom KTH låter studenterna arbeta självständigt väldigt mycket. Jag är lätt överviktig, 175 cm och 80 kg. Ska försöka jobba bort baby-hullet! Känner mig tung i spåret och på thaiträningen. Svettas som en gris.
Citera
2024-06-18, 00:12
Medlem
Citat:

Det är meningen att du ska känna dig utskämd.
Kampsport är inget skämt, de sållar vetet från agnarna dom som kan hålla ut från dom som ger upp.
Planerar du för ett sprinter lopp kommer du förlora.

Det är ett maraton lopp. Dvs planera för maximal återhämtning inte mer träning.
Citera
2024-06-18, 00:14
Medlem
Citat:

Jag kunde inte lyfta benen efter 30 minuter som låste sig.
Citera
2024-06-18, 00:16
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Det är meningen att du ska känna dig utskämd.
Kampsport är inget skämt, de sållar vetet från agnarna dom som kan hålla ut från dom som ger upp.
Planerar du för ett sprinter lopp kommer du förlora.

Det är ett maraton lopp. Dvs planera för maximal återhämtning inte mer träning.

Japp, uthållighet är nyckeln. Jag förväntar mig inte omedelbara resultat, utan har tålamod. Kommer att bita mig fast som en igel, trots rodnadens skam. Hälsa är mitt intresse och jag har en djup respekt för kulturen bakom Muay Thai. Jag har ett problem. Jag är lat. Min styrka är att när jag väl hittat rätt mindset så går jag som tåget. Därför jag postade tråden. För att få hjälp att hitta rätt metod och mindset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in