Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-09, 22:58
Medlem
Håller tummarna för att Mörten snart får permission och springer ifrån sin vårdare.
Det gör väl ni också? Tänk hur roligt vi hade förra sommaren, allt vi fick se, allt vi fick lära oss..

Det var runt den här tiden förra året som husvagns-eran inleddes efter han bjudit in sig på Jimmys midsommarfest och förförde honom med löften om oändligt med gratis el. Den lyckligaste tiden på hela resan, med husrum och whisky och dagliga livesändningar.

Ah, those were the days.
Citera
2024-06-11, 08:56
Medlem
GhostofDemocracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violinisten
Imorgon fortsätter, och förhoppningsvis avslutas, rättegången i Svea hovrätt. BÅ har en annan försvarare från samma firma.

RPU:n är klar:

https://gofile.io/d/DjE6rg
Hur gör du för att få ut hemligstämplat material då?
Varför fungerar inte din länk?
Citera
2024-06-11, 09:15
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofDemocracy

Att länken inte funkar beror på att ”Gofile” och liknande tjänster bara funkar en kortare tid efter publiceringen. Därefter är dokumentet inte tillgängligt längre (om man inte betalar extra).

Själv spar jag alla intressanta dokument som det länkas till i tråden.
Citera
2024-06-11, 09:26
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:

Första sidan på RPU är inte hemlig, bara att skriva till HR och be om den.
Citera
2024-06-12, 08:51
Medlem
GhostofDemocracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushido-95
Första sidan på RPU är inte hemlig, bara att skriva till HR och be om den.
Varför står det då "HEMLIG" på första sidan?
Citera
2024-06-12, 09:03
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Varför står det då "HEMLIG" på första sidan?

För att typ allt annat i den (Den kan vara typ 30-90 sidor) Är sekretessbelagt.
Citera
2024-06-19, 12:11
Medlem
Jag har två frågor till herrarna i denna tråd:

1) Vet någon vad för anstalt, eller vad det kallas, som tysken numera sitter på?

2) Är det någon veteranare som minns en kille vid namn Rickard? Vad jag förstår så va han med under geet uppvisningen på arsenalgatan, men det var väll Emil som satt och gjorde videor med Plötze så det är ju inte han. Finns det någon video på Plötzes kanal med Rickard där han berättar om honom? Var Rickard bil/rally intresserad?
Citera
2024-06-19, 13:05
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag undrar också vad som gäller när det handlar om rättspsykiatrisk vård utan särskilt utskrivningsprövning. Är det fortfarande någon form av utskrivningsprövning som sker innan utskrivning eller övergång till öppenvård, bara typ allmän på nåt vis istället för särskild?

Någon som har koll på det här som vill berätta?
Det är behandlande läkare som bestämmer när du anses färdig för att skrivas ut. Annars är det domstolen som har att ta ställning till vad behandlande läkare anser men även andra aspekter kan vägas in.
Får Mörten medicin och hans verklighetsuppfattning blir normal så kan det nog gå hyfsat fort för honom att släppas ut. Det beror dock på hur han reagerar på behandling och vilken sjukdomsinsikt han uppvisar.
Citera
2024-06-19, 13:45
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det beror dock på hur han reagerar på behandling och vilken sjukdomsinsikt han uppvisar.

Jag tror att Mörten blir en sån patient som personalen pratar om i många år för nyanställda, och det kommer inte vara på positiva sätt.
Citera
2024-06-19, 13:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Jag tror att Mörten blir en sån patient som personalen pratar om i många år för nyanställda, och det kommer inte vara på positiva sätt.
Med rätt medicinering kan han kanske bli sitt gamla jag och släppa fixeringen vid Wallenberg och Geeten.
Citera
2024-06-19, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maffewendin
2) Är det någon veteranare som minns en kille vid namn Rickard? Vad jag förstår så va han med under geet uppvisningen på arsenalgatan, men det var väll Emil som satt och gjorde videor med Plötze så det är ju inte han. Finns det någon video på Plötzes kanal med Rickard där han berättar om honom? Var Rickard bil/rally intresserad?

Richard är en som är medlem i/stöttar den löst sammansatta svenska falangen av sovereign citizen-rörelsen. Han/de ser tydligen Tysken som någon slags hjälte som sätter sig upp mot svenska myndigheter.

Han har bla. någon film på YT där han filmar och konfronterar svensk polis.
Citera
2024-06-19, 15:41
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Richard är en som är medlem i/stöttar den löst sammansatta svenska falangen av sovereign citizen-rörelsen. Han/de ser tydligen Tysken som någon slags hjälte som sätter sig upp mot svenska myndigheter.

Han har bla. någon film på YT där han filmar och konfronterar svensk polis.

Är det denna person?: https://youtu.be/8h-IH5uktT0?si=9oSwx07Wj3_JwezC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in