Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-06-20, 17:29
  #1
Medlem
Denoms avatar
Finns det något som är okej att vara tyst om för den man är tillsammans med eller ska man berätta om allt för ens partner?

Gör man slut direkt om man får reda på att ens partner inte berättat allt i detalj eller var går gränsen?
Citera
2024-06-20, 17:34
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Finns det något som är okej att vara tyst om för den man är tillsammans med eller ska man berätta om allt för ens partner?

Du bör nog berätta om du är bög (och hon inte är det).

Men annars. Finns ingen anledning att berätta nåt man inte har blivit tillfrågad om. Sen bör man heller inte dölja det man blir tillfrågad om.
Som grundregel iaf. Antar att situationer kan kräva andra alternativ.

Så, svaret är: det beror på. Fler frågor?
Citera
2024-06-20, 17:37
  #3
Avstängd
blagyltas avatar
Om otrohetsaffärer menar du? Såvida det inte är något du/ hon gjort innan ni träffades, så finns det ingen anledning att älta gamla privata synder du gjort mot någon annan. Be den människan om förlåtelse, gör inte om det igen och gå vidare. Har du gjort det mot din nuvarande, så kan du knipa käft och hoppas att det aldrig kommer fram, eller (ännu bättre) ta upp det med henne . Då är chansen 50/50 att hon stannar kvar och att tilliten är förstörd. Var man och stå för dina handlingar!





Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Finns det något som är okej att vara tyst om för den man är tillsammans med eller ska man berätta om allt för ens partner?

Gör man slut direkt om man får reda på att ens partner inte berättat allt i detalj eller var går
gränsen?
__________________
Senast redigerad av blagylta 2024-06-20 kl. 17:45.
Citera
2024-06-20, 17:41
  #4
Medlem
2aFrukostens avatar
Beror väl på vad som pratas om.
Ja dumpa henne om hon ljuger eller undanhåller information om du specifikt frågar något som har betydande värde.

Dumpade sista bruden jag träffade just pga av detta.
Hon hade "glömt bort" tills jag fick information från annat håll.. Historian ändrades helt efter det också.
Respekterar hon dig inte tillräckligt för att vara öppen och ärlig är hon inget att ha. Next.
Citera
2024-06-20, 17:45
  #5
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Du bör nog berätta om du är bög (och hon inte är det).

Men annars. Finns ingen anledning att berätta nåt man inte har blivit tillfrågad om. Sen bör man heller inte dölja det man blir tillfrågad om.
Som grundregel iaf. Antar att situationer kan kräva andra alternativ.

Så, svaret är: det beror på. Fler frågor?
Är det fel att inte berätta om man är förmögen till exempel? Låtsas leva fattigt för att det inte ska kännas som att partnern parasiterar på en.
Citera
2024-06-20, 17:47
  #6
Medlem
2aFrukostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Är det fel att inte berätta om man är förmögen till exempel? Låtsas leva fattigt för att det inte ska kännas som att partnern parasiterar på en.

Absolut inget fel med det. Så länge du inte snyltar på henne för att behålla din förmögenhet.
Fattar nu vad du pratar om och ja, man får ha hemligheter i ett förhållande. Behövs också om inte annat för att "testa" sin partner.
Citera
2024-06-20, 17:54
  #7
Medlem
Blackrose23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Finns det något som är okej att vara tyst om för den man är tillsammans med eller ska man berätta om allt för ens partner?

Gör man slut direkt om man får reda på att ens partner inte berättat allt i detalj eller var går gränsen?

Ja klart det finns! Det är mycket som inte behövs sägas.

Sådan något vet man när man känner varandra tillräckligt. Hur mycket man ska säga och vad som är relevant att säga.

Man kan inte blotta sig helt och hållet och vara sårbar om inte tillit finns för varandra.

Jag tycker man ska få berätta så mycket som man är bekväm med. MEN om det är en hemlighet som påverkar den andra personen eller relationen, ja då tycker jag inte att man har rätt att hålla det för sig själv.

Men personligen tycker jag att det är skönt att vara med någon som man absolut inga hemligheter har för varandra.

Det är tungt för själen att bära runt på hemligheter och en kärleks relation handlar om att lätta bördan för varandra. Man bär på varandras hemligheter utan att man någonsin skulle förråda varandra. No matter what.
__________________
Senast redigerad av Blackrose23 2024-06-20 kl. 17:56.
Citera
2024-06-20, 18:49
  #8
Medlem
DevilsDens avatar
Ja det tycker jag, en aningslös kvinna är en bra kvinna just för att vi älskar dom och vill skydda dom.
Citera
2024-06-20, 19:04
  #9
Medlem
CC75s avatar
Det räcker att det finns ETT undantag så blir svaret "ja" på TS fråga och jag är övertygad om att alla kan säga minst ett sådant undantag.

// CC
Citera
2024-06-20, 19:42
  #10
Medlem
YuppieFlus avatar
Svårt det beror sig på vad det handlar om. Att dölja ett barn man har sedan tidigare hade varit grisigt, men att hålla tyst om småsaker som inte påverkar relationen är väl ok?
Citera
2024-06-20, 19:51
  #11
Medlem
Bonkikongs avatar
En riktig man är inte otrogen, och speciellt kniper man inte käft om det om man nu mot förmodan skulle vara en liten horunge och vara otrogen.
Stå för ens val och ta konsekvenserna.
Hade aldrig i mitt fullaste liv vart kvar med någon som var otrogen mot mig, hade bett den personen dra åt helvete, vill aldrig mer se dig.
Man behöver inte säga allt som försiggår varje dag, men viktiga saker som man vet kan skapa problem om man inte säger det, ja det bör uppdagas in my opinion.
Citera
2024-06-20, 19:53
  #12
Medlem
Bonkikongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Är det fel att inte berätta om man är förmögen till exempel? Låtsas leva fattigt för att det inte ska kännas som att partnern parasiterar på en.
Det är inte fel, men någon gång kommer det ju komma fram liksom, kan ju inte leva med någon i 15+ år och sen rullar det in deg och det alltid finns mycket kapital (om man nu inte alltid "lever fattigt".).
Men tyvärr är dagens samhälle så i relationer, finns det kosing, så parasitar folk på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in