Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-23, 08:46
  #265
Medlem
Ezzelinos avatar
Stor överraskning för mig att Afghanistan i nattens match svensk tid lyckades besegra Australien med 148-6 mot 127-10. Om Australien ändå lyckas besegra Indien och Afghanistan slår Bangladesh hamnar AUS, IND och AFG på 4 poäng, och då avgör net run rate vilka två lag som går till semifinal.
Citera
2024-06-23, 08:48
  #266
Medlem
Afghanistan besegrade Australien i natt,en storskräll som jag tror att ingen såg komma.

Därmed är läget på en knivsudd inför den sista omgången super 8 matcher.

England vs USA idag..en match där England är piskade att vinna med viss marginal.

Senare Sydafrika vs Västindien där troligen båda lagen är likaledes piskade att ta två poäng.

Om England besegrar USA med tillräckligt stor marginal,så kommer inte Sydafrikas runrate att räcka till om de förlorar emot Västindien.
Västindien å sin sida måste vinna eftersom de endast har två poäng inför förutsatt att England gör jobbet emot USA.

Jag tror att England besegrar USA med tillräckligt stor marginal för att matchen Västindien vs Sydafrika kommer att bli helt avgörande för vilket av dessa lag som skall vinna gruppen.

Jag tror att Västindien och England avancerar till semifinal.
Citera
2024-06-23, 09:22
  #267
Medlem
I den andra gruppen är situationen närmast lika delikat inför avslutningen.

Afghanistan möter Bangladesh som förefaller vara avsågade.Afghanistan är förhandsfavoriter att vinna denna matchup.
Vinner Afghanistan innebär detta att Australien är helt piskade att besegra Indien,som naturligt borde se denna match som en utmärkt möjlighet att peta ut vad som kan anses vara största hotet emot en indisk VM titel down the line.

Jag vet inte hur jag skall förutspå detta..det kan komma att handla om runrate.

Närmast omöjligt att sia om men jag tror att Afghanistan slår Bangladesh och att ett desperat Australien besegrar Indien,men det blir inte med några större siffror.

Nyckeln blir i sådant fall hur mycket som Afghanistan kan besegra Bangladesh med..

Indien vinner gruppen,och jag tror faktiskt att Australien kvalar in till semi som mycket knapp grupptvåa precis före Afghanistan.

Allt att spela för minst sagt.
Citera
2024-06-23, 09:32
  #268
Medlem
Lite sammanfattningsvis så tycker jag att England är i gynnsam position för semiavancemang från den ena gruppen.
Likaledes är Indien i solid ställning i den andra gruppen.

Alla övriga lag är illa ute..i större eller lite mindre omfattning.

Australien sitter verkligen i skiten efter förlusten emot Afghanistan.

Att notera i sammanhanget är att Afghanistan kommer att ha förmånen att veta resultatet av Indien vs Australien innan deras möte med Bangladesh.
Slår Australien Indien så kommer Afghanistan således att veta vad som krävs av dem emot Bangladesh.

Intrigen är tät som gammal Londondimma.
__________________
Senast redigerad av Lookalike 2024-06-23 kl. 09:43.
Citera
2024-06-23, 09:51
  #269
Medlem
Varför inte komplicera saker och ting ytterligare?
Det förutspås regn i väderprognoserna för idag.
Vilken påverkan detta eventuellt kommer att få för England vs USA samt Västindien vs Sydafrika återstår bara att se..
Citera
2024-06-23, 10:30
  #270
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Lite sammanfattningsvis så tycker jag att England är i gynnsam position för semiavancemang från den ena gruppen.
Likaledes är Indien i solid ställning i den andra gruppen.

Alla övriga lag är illa ute..i större eller lite mindre omfattning.

Australien sitter verkligen i skiten efter förlusten emot Afghanistan.

Att notera i sammanhanget är att Afghanistan kommer att ha förmånen att veta resultatet av Indien vs Australien innan deras möte med Bangladesh.
Slår Australien Indien så kommer Afghanistan således att veta vad som krävs av dem emot Bangladesh.

Intrigen är tät som gammal Londondimma.

Ja, det blev ett spännande andra gruppspel. Regnhot också alltså...ja, vi får se var detta landar. För turneringens skull hoppas jag Västindien går till semifinal. Australiens chockförlust gör att jag kan hoppas lite mer förtröstansfullt på Indien.
Citera
2024-06-23, 15:31
  #271
Medlem
Det är soligt just nu på Barbados,så vi hoppas att det håller i sig så att dramat kan avhandlas spelmässigt och inte via vädergudarna.

Om jag förstått saken rätt så räcker det för England att besegra USA med 21 runs för att deras avancemang till VM semifinal skall vara säkrat.

England vann slanten och de väljer att börja bowla.

USA med oförändrad uppställning.
England tar in fastbowlern Chris Jordan på Mark Woods bekostnad.
Jordan är född på Barbados.
__________________
Senast redigerad av Lookalike 2024-06-23 kl. 16:11.
Citera
2024-06-23, 16:24
  #272
Medlem
Spelarna på väg ut på plan.
Stars n Stripes och God Save The King och sedan kör vi.
Citera
2024-06-23, 16:31
  #273
Medlem
Topley till Taylor..here we go.
Citera
2024-06-23, 16:35
  #274
Medlem
Wicket i första overn.

Gous försvinner.

USA 9-1
Citera
2024-06-23, 16:44
  #275
Medlem
USA 18-1 efter tre overs.
Citera
2024-06-23, 16:47
  #276
Medlem
Ezzelinos avatar
England ska väl vinna denna match, men de får nog hoppas att Sydafrika slår Västindien för att gå till semifinal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in