• 1
  • 2
2024-06-26, 17:07
Medlem
Madman77s avatar
Hej!
Får upp denna sida på Facebook ibland.

Jag får känslan av att detta är scam. Det känns lite luddigt beskrivet om fallen och de vill ha swish-betalningar.

Känns som vem som helst kan koka ihop en hemsida som denna och tigga pengar.

Har ni nån info?
Citera
2024-06-26, 17:13
Medlem
Vad är det de vill ha swish-betalningar för egentligen menar du? För att stödja organisationen? Det är väl inte så jävla ovanligt.
Citera
2024-06-26, 17:30
Medlem
Madman77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Vad är det de vill ha swish-betalningar för egentligen menar du? För att stödja organisationen? Det är väl inte så jävla ovanligt.

Ja, det var lite detta jag undrar. Om mi andra inte blir misstänksamma så är det väl en grön förening.
Citera
2024-06-26, 17:35
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madman77
Ja, det var lite detta jag undrar. Om mi andra inte blir misstänksamma så är det väl en grön förening.
Vad har dina egna undersökningar givit hittills? Vad har de för organisationsnummer?
Citera
2024-06-26, 17:50
Medlem
Donera pengar till grupper som handlar om stöd till män istället eller varför inte hundar... Mycket mer värt. Bli inte lurad.
Citera
2024-06-26, 17:57
Medlem
Madman77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Vad har dina egna undersökningar givit hittills? Vad har de för organisationsnummer?

Bara en känsla av att det är hittepå för att lura folk på pengar. Men jag kan ha fel.

Inget organisationsnummer vad jag kan se.
Citera
2024-06-26, 18:07
Medlem
tryggatjejer pastan, är den god
Citera
2024-06-26, 18:23
Avstängd
Anatoliys avatar
Dom säljer kläder där det står "GRL PWR", så feminister? Vilka jävla mongon isåfall. Det är ju bara pinsamt att ansluta sig till den rörelsen idag.
Citera
2024-06-26, 18:36
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madman77
Hej!
Får upp denna sida på Facebook ibland.

Jag får känslan av att detta är scam. Det känns lite luddigt beskrivet om fallen och de vill ha swish-betalningar.

Känns som vem som helst kan koka ihop en hemsida som denna och tigga pengar.

Har ni nån info?

Har du swish-nummret så kan du börja en swish med 1 kr, för att se vem det tillhör. Obs att du inte behöver skicka några pengar.
Citera
2024-06-26, 19:12
Medlem
Kalopskungens avatar
Jag tror inte att det är en scam, dock känns det som ett lite halvseriöst fritidsprojekt.
Det finns ju flera ideella organisationer som vill öka tryggheten genom att sätta på 50-åriga mellanstadielärare reflexvästar och låta de "patrullera" gatorna om nätterna. Det här är ingenting nytt, men att de ger ut gratis tamponger och tröstar en om man känner sig ledsen är väl ett käckt tillägg.
Citera
2024-06-27, 01:00
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Vad är ens syftet med organisationen?
Citera
2024-07-02, 10:39
Medlem
Swishnumret går till en privatperson.
De har även en sida på FB.
Säger sig behöva pengar till bränsle till bilen för att köra den utsatta kvinnan till ett skyddat boende som de redan har fixat tillsammans med en samarbetspartner de behöver även pengar mat och annat till den utsatta kvinnan de har hjälpt från en våldsam partner.
De har inget organisationsnummer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in