Citat:
Ursprungligen postat av
Lailatjej
Mmm, en elbil är ju dock inte gratis såvitt jag vet så att räkna in den i kalkylen talar inte precis för ens intelligens.
Absolut. Hade jag haft en stuga eller gård t.ex. utan elnät hade jag lekt med solceller på hög nivå! Men att blanda in staten och elbolagen i det hela och tro att man ska gå ut med plus, nej då är man inte smart alltså.
Nej. Jag har naturligtvis inga bevis just nu men om ingen av oss är avstängd om 8-10 år kommer jag gladeligen tillbaka och hånar detta uttalande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Martlet
Elbilar är ju svindyra och med det en förlustaffär direkt och för alltid.
Om man ändå måste köpa en ny bil, vilket man måste ibland, kan man ju då köpa en elbil. Svårare än så är det inte. Då laddar jag bilen gratis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kilowattjagaren
Har läst tråden och hittills är du den första stolpen man irriterade sig på, du är superkorkad.
Vem vill värma kåken när solen lyser på sommaren? Jag skulle kunna lägga varmvattenkörningen dagtid, den är på 2 kwh.
Ladda elbilen hemma dagtid och åka kommunalt till jobbet?
Nu ska jag läsa vidare.
Du vet säkerligen vad lotteri är, det är en extraskatt för dom som inte kan räkna. Solceller ligger i samma kategori.
Varför är du så otrevlig?
Man värmer inte huset på sommaren förstår du väl. Gör dig inte dummare än vad du är nu.
Man värmer acktankarna i källaren med elpatron under höst/vår och använder den värmen på natten. Med 70 grader i tankarna håller det nästan en hel natt.
Jag jobbar hemifrån flera dagar i veckan och åker in till kontoret när jag vill, eller har möten. Jag har alltså full möjlighet att ladda min bil dagtid för att sedan använda den till att köra till jobbet.
Du utgår ifrån att jag har ett knegarjobb och bor i stan så jag åker kommunalt och dömer mig efter det?
När jag i själva verket har ett väldigt fritt jobb och bor på landet.
Solceller kan säkert räknas som lotteri om du är dum nog att inte hitta lösningar för att använda strömmen själv. Gör man det har man gratis energi från tidig vår till sen höst.
Hur det är så fruktansvärt dumt att du måste häva ur dig otrevligheter förstår jag inte.
Är du avundsjuk måhända? För att du inte har råd att sätta upp egna?