2024-07-01, 01:28
Medlem
r det ngon som har testat manuka honung mot impetigo med god resultat? Jag r lite rdd att bakterierna hos mig r resistenta mot fucidinen...
Citera
2024-07-01, 09:04
Moderator
ofays avatar
Medicin och hlsa --> Alternativ medicin
/Moderator
Citera
2024-07-01, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phisen
r det ngon som har testat manuka honung mot impetigo med god resultat? Jag r lite rdd att bakterierna hos mig r resistenta mot fucidinen...

Boka tid p vrdcentral och be att f antibiotika i tablettform. Experimentera inte med din hud.
Citera
2024-07-01, 09:30
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Aldrig provat p impetigo men brukar anvnda manuka p sr fr att slippa infektioner och ven pskynda lkning.
Citera
2024-07-01, 13:01
Medlem
Nationalromantiks avatar
Jag har provat det, 2014-2016 och tyckte det fungerade bra. Men kanske var inbillning.
Citera
2024-07-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Boka tid p vrdcentral och be att f antibiotika i tablettform. Experimentera inte med din hud.

De sger att jag ska testa det i 6 dagar och det har gtt bara 3... Vet inte om det r jag som r desperat ver att bli bra igen elr om jag verkligen ska tjata ihjl mig p de.

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Aldrig provat p impetigo men brukar anvnda manuka p sr fr att slippa infektioner och ven pskynda lkning.

Aah, har lst p reddit bland annat att folk rekommenderar det till andra men man fr sllan terkoppling p hur det har gtt.

Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Jag har provat det, 2014-2016 och tyckte det fungerade bra. Men kanske var inbillning.

Gud vad bra, kmr du ihg om du krde 2-3 ggr om dagen? Hade du ngra andra krmer elr antibiotika ocks d samtidigt?
Citera
2024-07-01, 19:40
Medlem
Citat:
De sger att jag ska testa det i 6 dagar och det har gtt bara 3... Vet inte om det r jag som r desperat ver att bli bra igen elr om jag verkligen ska tjata ihjl mig p de.

Aah, har lst p reddit bland annat att folk rekommenderar det till andra men man fr sllan terkoppling p hur det har gtt.

Gud vad bra, kmr du ihg om du krde 2-3 ggr om dagen? Hade du ngra andra krmer elr antibiotika ocks d samtidigt?

Fortstt med frskriven salva den tid lkaren p vrdcentralen har sagt. Har det inte blivit bttre d, s fr du ringa och boka ny tid. Experimentera inte med din hud...
Citera
2024-07-02, 11:23
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:

Nej ag krde bara manunka, tog ven och svalde lite honung, en tesked, r, allts inte i varmt te eller liknande. Duttade p regelbundet, lite som lipsyl. Men inga stora mngder. Blir kladdigt

Tyckte det fungerade bra!
Citera
2024-07-02, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Nej ag krde bara manunka, tog ven och svalde lite honung, en tesked, r, allts inte i varmt te eller liknande. Duttade p regelbundet, lite som lipsyl. Men inga stora mngder. Blir kladdigt

Tyckte det fungerade bra!

Tack, ska testa med det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in