Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-05-31, 17:15
Medlem
Sportbladet har startat ett cykelsvep som faktiskt innehöll ganska intressant och saklig information. Det enda oklara var i vilka deltävlingar det blev poängavdrag för Milan.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...s-av-till-2027
Citera
2024-06-13, 16:41
Medlem
Total inkompetens hos Discovery Plus som för 5 etappen på rad enbart har okommenterat ljudspår på Chromecast-streamern från Schweiz Runt
Citera
2024-06-15, 12:42
Medlem
Sportbladet ska släppa en ”Tour de France bibel” så snart kommer man kunna läsa om alla faktafel här på forumet
Citera
2024-06-16, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Total inkompetens hos Discovery Plus som för 5 etappen på rad enbart har okommenterat ljudspår på Chromecast-streamern från Schweiz Runt
Menar du att val av ljudspår fanns i app/browser, men försvann vid koppling mot Chromecast, eller att det inte fanns valbara ljudspår överhuvudtaget? Den tekniska buggen att val av ljudspår saknas enbart vid castande har faktiskt funnits hos ett flertal streamingtjänster.

Har tyvärr inte EurosportPlayer eller Discovery+ längre och kommer aldrig mer köpa den tjänsten heller, deras prishöjningar är lika vidriga som Viaplay's. När vi började med EurosportPlayer runt 2014 så kostade det 59kr/mån, 49kr om man band sig i 12mån, sen steg väl priset genom åren till 69, 79kr och 89kr/mån men det fanns hela tiden årspaket som fick ner snittpriset till runt 60kr/mån. Förvisso var svenska EurosportPlayer-priserna redan då dyrast i Europa, årspaketet kostade runt 15-20Kr/mån i övriga Europa och lösa månadspriset låg klart under 50kr/mån.

Sen tog Discovery bort årspaketet i enbart Sverige, sen tog dom bort EurosportPlayer helt och hållet ett tag och tvingade en gå via DiscoveryPlus för 129kr/mån, och sen 179kr/mån, och nu har dom höjt det igen iom Max-namnbytet till över 200kr/mån extra utöver ett baspaketets från Max(som vi förvisso har via Telia med filmer/serier).

Då räknar jag inte med Allsvenskan som jag är helt ok med att Discovery lägger i ett dyrare separat paket, men alla andra klassiska Eurosport-sporter som genom åren har kostat i intervallet 49-89kr/mån är i praktiken samma som alltid, och ingalunda värda den sinnessjuka prishöjningen.

Vad som är än mer idiotiskt är att vi får allt från Allsvenskan och om det är Div1 på köpet från Telia i vårt paket för ViaplayTotal/TV4PlayTotal, den sporten som har störst rättighetskostnader utslaget på antalet kunder, likaså den Discovery-sporten som vi är helt ointresserade av att kolla på, men Telia/Discovery slänger inte med den billigare klassiska Eurosport-sporten i paketet och Max-abonnemanget/inloggningen. Man känner sig tredubbelt blåst av Discovery, då får dom inga extra pengar utan en livstids bojkott.

Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Edit: Man har även sänt ”Mondo Classic” och tidigare köpt in tävlingar där Duplantis jagat världsrekord..
Gällande Mondo Classic, var det inte från en av dom upplagorna där SVT visade bilder på en av Mondo's föräldrar istället för hans faktiska världsrekordjakt vid ett av försöken, så tittarna missade det faktiska hoppet live? Om det var i fjol eller 2022?

Apropå den sändningen som jag vill minnas även sändes på RedBullTV(med frame rate mismatch via stream-varianterna, inte linjärt) där svenskarna kunde sett eventet som SVT inte hade sänt, så är en generell principiell aspekt hos SVT's sätt att bedriva Public Service på(vilket jag anser innebär att informera folket, inte att styra, kontrollera eller hjärntvätta det) som jag stör mig på att dom inte informerar speciellt mycket.

Det kommer givetvis alltid finnas massa sportsändningar/streams där svenskar/nordbor deltar som SVT inte kan/vill/har möjlighet att sända, men i PS faktiska anda så skulle dom mycket väl kunna informera om alla såna sändningar/streams, bedriva lite faktisk journalistik och gräva fram sånt och ge den informationen till tittarna, men det finns ju inte på kartan i dagens SVT. Ok att webstreams som den med Leo Magnusson häromdagen i en bronstävling kanske är lite långsökt för nuvarande SVT att informera om(dock inte om jag hade varit deras VD), men det finns ju mer galna varianter, stora mästerskap inom VM/EM och dylikt där SVT har stora artiklar om tävlandet som ska ske och något så halvt meningslöst som en livechatt, men dom nämner inte med ett enda ord vilket svenskt konkurrerande TV-hus det är som faktiskt sänder eventet.

Har sett flera gånger i deras livechat vid sådana tillfällen där tittare frågar vart sändningen visas och SVT's ansvariga i chatten motvilligt tvingas erkänna att det sänds på TV4, Kanal 5/9 eller TV6, beroende på vad det nu varit. Enda gången dom frivilligt informearr om sånt är när dom delar rättigheterna med TV4 eller vilka det nu är, aldrig annars, är konkurrenten har ensamma TV-rättigheter.

Hur anti-Public Service är det inte att undanhålla en sådan grundläggande detalj? Hade jag drivit SVT eller en svensk TV/sportkanal hade jag lagt in plings stup i kvarten i bilden om konkurrerande kanalers sportsändningar ifall nån högprofilerat svenskt skulle ske, nån som ska springa ett lopp eller liknande, eftersom jag hade brytt mig om tittarna och hade velat att dom skulle känna det.

Lite som i julklassikern Miracle on 34th Street (1947) där tomten som i hemlighet jobbar på Macy's varuhus i New York hela tiden hänvisar kunder till konkurrerande butiker när något är slut eller för dyrt på Macy's, vilket kunderna fullt naturligt uppskattar så mycket så dom handlar mer på Macy's som belöning, vilket cheferna inte förstår, eftersom chefer/VD's överlag oftast är sociopater och inte lever i verkligheten eller besitter empati, vilket är den sunda befolkningens ledord. Dock inte SVT's.

Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Fanns flera valbara ljudspår i appen men när jag tryckte på castknappen var det ambient sound som spelades på TV och möjligheten att byta ljudspår var utgråad.
Felet att utvecklarna inte har vett att se till så gränssnittets alternativ finns åtkomliga även vid splitscreen eller vid Cast-anslutning har som sagt funnits hos flera VOD-appar genom åren, även EurosportPlayer för några år sedan vad jag minns men dom åtgärdade det då. Jag har för mig det fanns en teknisk workaround för att tvinga över Cast-streamen till samma ljudspår som i Android-appen, men jag minns tusan inte hur jag gjorde nu. Sorry.

Om felet uppstår i antingen app eller browser, prova att casta från det andra alternativet nästa gång från vad du normalt kör med. Kanske går det den vägen.
Senast redigerad av pumahunter 2024-06-16 kl. 19:16.
Citera
2024-06-16, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Menar du att val av ljudspår fanns i app/browser, men försvann vid koppling mot Chromecast, eller att det inte fanns valbara ljudspår överhuvudtaget? Den tekniska buggen att val av ljudspår saknas enbart vid castande har faktiskt funnits hos ett flertal streamingtjänster.
Fanns flera valbara ljudspår i appen men när jag tryckte på castknappen var det ambient sound som spelades på TV och möjligheten att byta ljudspår var utgråad.
Citera
2024-06-24, 23:37
Moderator
Hjv9s avatar
En månad till tävlingarna startar i Paris och jag väntar fortfarande på mediatruppen.

I Maj skrev man

"Inom de närmsta veckorna kommer Warner Bros. Discovery kommunicera ytterligare experter och släppa den trupp som kommer förmedla varje händelse och ögonblick från Paris och världens största sportevenemang."

Har gått rätt många veckor nu.
Citera
2024-06-27, 13:31
Moderator
Hjv9s avatar
Nu har man hörsammat min önskan och lite diskret lagt upp lista på programledare, experter, kommentatorer och reportrar för OS.

https://press.warnerbrosdiscovery.se...os-paris-2024/

Inte oväntat flera namn som känns igen från senast. Fler ska tillkomma framöver också tydligen.
Citera
2024-06-27, 16:14
Medlem
Strålande nyheter att Hanna är tillbaka med seglingen får se hur det funkar när hon ska vara huvudkommentator och ha Max Salminen som expert.

Hade de inte kunnat låta Hultén eller Geijer sköta simningen istället för Vacchi.
Citera
2024-06-27, 16:53
Avstängd
FNLSs avatar
Känns oproffsigt att lista samma sport flera gånger. Och har de inte bestämt vem som tar cyklingen???
Citera
2024-06-27, 18:07
Moderator
Hjv9s avatar
Nu har jag kollat lite närmare och de sporter som inte finns listade är:

Bågskytte
Breaking
Cykel - landsväg
Cykel - bana
Fäktning
Landhockey
Modern Femkamp
Sjumannarugby
Surfing
Taekwondo

Åtminstone landsvägscykel och modern femkamp som har svenskt deltagande borde också få svensk kommentering.
Citera
2024-07-01, 20:54
Medlem
Vet inte om Discovery försöker förstöra sin tjänst medvetet för att man ska över till Max. Nu går det inte att casta eftersändningen varken med kommenteringen eller med tidslinje som överensstämmer med vanliga strömmen. Cast strömmen startar verkar förskjuta allt med dryga två timmar.

Det var i mobilappen. I laptopversionen har de inte ens lagt upp hela sändningen utan bara de första 4 timmarna av en 7 timmar lång sändning.

Går man in på Tour de France bannern så har de inte ens indexerat etapperna från årets upplaga utan det är fjolårets etapper som ligger som repriser…
Senast redigerad av Ahmed945 2024-07-01 kl. 21:13.
Citera
2024-07-03, 11:57
Moderator
Hjv9s avatar
Eurosports playtjänst som jag haft i en evighet ska tydligen läggas ner lagom till OS inleds. Blir till att skaffa Max då för att kunna följa det man vill.

Listan jag länkade till ovan har för övrigt uppdaterats med ytterligare några namn, b.la för cykel och breaking.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in