Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2024-07-08, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Eurosports playtjänst som jag haft i en evighet ska tydligen läggas ner lagom till OS inleds. Blir till att skaffa Max då för att kunna följa det man vill.

Listan jag länkade till ovan har för övrigt uppdaterats med ytterligare några namn, b.la för cykel och breaking.
Är det Eurosport Player gått i graven för länge sedan, eller finns det någon annan? Själv är jag mest intresserad av hur länge Discovery Plus ska finnas kvar, men har förstått det som att Max ännu inte ens lanserats i vissa länder. Plus funkar dock så dåligt i dagsläget att jag kanske kommer behöva skaffa Max ändå.
Citera
2024-07-08, 05:45
Avstängd
FNLSs avatar
De är ju vansinniga om de lägger ner discovery plus nu. Max kommer säkert krångla under os och då är det bra med backup
Citera
2024-07-09, 00:37
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Är det Eurosport Player gått i graven för länge sedan, eller finns det någon annan? Själv är jag mest intresserad av hur länge Discovery Plus ska finnas kvar, men har förstått det som att Max ännu inte ens lanserats i vissa länder. Plus funkar dock så dåligt i dagsläget att jag kanske kommer behöva skaffa Max ändå.

Jo ESP försvann väl för ett par år sedan men abonnemanget har fortsatt rullat på och jag har kunnat kolla via Eurosport-appen på Tv:n. Men nu försvinner den möjligheten (som tydligen hetat Eurosport Premium) den 22 juli. Lägligt nog ett par dagar innan tävlandet startar i Paris..

D+ skulle väl gå att se OS på också om jag läst rätt men kommer nog skaffa Max för att vara säker på att ha tillgång till allt.
Citera
2024-07-09, 10:37
Medlem
Trots att OS produceras i 4K av OBS:
Citat:
While accomplishing the above obligation for all MRHs, OBS will also produce Ultra High Definition (UHD) – also referred to as 4K UHDTV – coverage of all sports, the Opening and Closing Ceremonies, and the beauty cameras of the Olympic Games, with 5.1.4 immersive sound. The full live 4K coverage of the Olympic Games comes also with the adoption of HDR (High Dynamic Range) and WCG (Wider Colour Gamut) following the BT-2100-2 and BT.2020 ITU standards, respectively.
https://operationsguide.obs.tv/guide...Infrastructure

...och trots att Max har ett Premium 4K-abonnemang som man tar extra betalt för så verkar det inte som man kommer kunna se OS-sändningarna i 4K på Max eftersom deras plattform suger:
Citat:
However, while the upcoming Games is being produced by Olympic Broadcasting Services (OBS) in ultra-high definition (UHD), Young said WBD has opted to broadcast its coverage in HDR.

“The main reason for that is because we’re surfacing every moment of the Olympics,” Young explained. “To undertake 3,800 hours [of live coverage] – and a lot of that is concurrent streams sitting on one streaming platform – we took the view of what is the best experience for an Olympic fan? To have all the content, or to have a certain amount of content based on bandwidth?

So we’re reliably informed by our technical teams that to ensure we could surface the entire Olympic Games, we should choose HD HDR.
https://www.sportspromedia.com/news/...ge-viewership/

Det framgår inte direkt på deras egna sida så det kan ju vara bra att känna till om man tänker skaffa Max enbart för OS. Finns vad jag kan se ingen poäng med att skaffa Premium över Standard då (om man nu inte har behov av att kunna streama från fler än 2 enheter samtidigt).
Citera
2024-07-12, 10:19
Avstängd
FNLSs avatar
Kan Max förhålla sig neutrala till de olympier de spelar in reklam filmer med?
Citera
2024-07-15, 17:51
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Kan Max förhålla sig neutrala till de olympier de spelar in reklam filmer med?

Apropå neutral. I fredags skrev Andreas Käck på Sportbladet att Andreas Kramer putsade det svenska rekordet på 800m med 0.53 sekunder.

I samma artikel nämnde han att Jakob Ingebrigtsen krossade europarrekordet på 1500m med 0.41 sekunder - dvs en mindre sänkning på den tidsmässigt mer än dubbla distansen.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-rekordet-igen
Citera
2024-07-16, 11:18
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Nu har man hörsammat min önskan och lite diskret lagt upp lista på programledare, experter, kommentatorer och reportrar för OS.

https://press.warnerbrosdiscovery.se...os-paris-2024/

Inte oväntat flera namn som känns igen från senast. Fler ska tillkomma framöver också tydligen.

Vilka kommenterar på plats? Med tanke på att OS går i Europa så borde väl så många idrotter som möjligt kommenteras på plats och inte från Stockholm men tydligen inte så.
Citera
2024-09-08, 23:58
Medlem
Expressen har alltså skickat en reporter till Spanien för att bevaka inspelningen av ett lekprogram med avdankade idrottare….

Vem ”journalisten” är inte så svårt att räkna ut
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in