Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-07, 14:04
  #1
Medlem
Scrattys avatar
Ja som min titel lyder så är jag väldigt nyfiken på varför det är sådant har mellan MGTOW och feminister?

Jag menar jag helt ärligt trodde att kvinnor skulle hylla alla män som omfamnar MGTOW! Dessa män har valt att låta sina gener dö ut med dom.
Det enda dom vill i gengäld är att bli lämnad ifred!

Jag har börjat undersöka mer och mer i MGTOW och jag lutar mer och mer åt att omfamna den identiteten själv.
Citera
2024-07-07, 14:07
  #2
Medlem
Det är ganska märkligt, femininsterna vrålar i ända om att alla män som närmar sig eller ens tittar åt deras håll nästintill begår våldtäkt. De problematiseras mäns deltagande i samhället som patriarkalt och förtryckande. Nu har vi en grupp män som gör precis vad feministerna ber om: Lämnar kvinnor helt ifred och lämnar samhället i sin helhet. Ändå klagar dem.

Nästan så att man kan tro att feminism egentligen bara handlar om hat emot det manliga släktet.
Citera
2024-07-07, 14:12
  #3
Medlem
är det här ännu en tråd där vi ska prata om "feminister" ungefär som aliens?

det är ju nåt slags hitte-på på flashback "såna är dom, feministerna" men ingen vet ens vilka ni snackar om med era grova generaliseringar.

hälften av tiden pratar ni om youtube-fenomen och amerikaner och vem vet allt. någon svensk koppling tycks inte finnas. finns väl inte ens ett feministiskt parti längre.

så länge ni inte är konkreta med vad och vilka ni menar så är det helt meningslöst att prata om feminister och feminism.
Citera
2024-07-07, 14:16
  #4
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Jag menar jag helt ärligt trodde att kvinnor skulle hylla alla män som omfamnar MGTOW! Dessa män har valt att låta sina gener dö ut med dom.
Det enda dom vill i gengäld är att bli lämnad ifred!
Det är ju en antifeministisk och kvinnofientlig gemenskap som tror att samhället har korrumperats av kvinnor. Det är väl klart att man ogillar dem av dessa anledningar.
Begriper du verkligen inte så enkla samband?
De ogillar dessa män starkt, men uppskattar naturligtvis att de inte förökar sig.
Det är väl inget märkligt?
Citera
2024-07-07, 14:17
  #5
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
är det här ännu en tråd där vi ska prata om "feminister" ungefär som aliens?

det är ju nåt slags hitte-på på flashback "såna är dom, feministerna" men ingen vet ens vilka ni snackar om med era grova generaliseringar.

hälften av tiden pratar ni om youtube-fenomen och amerikaner och vem vet allt. någon svensk koppling tycks inte finnas. finns väl inte ens ett feministiskt parti längre.

så länge ni inte är konkreta med vad och vilka ni menar så är det helt meningslöst att prata om feminister och feminism.

Jag ställde en fråga till dom som identifierar sig som feminister gällande en annan grupp människor.
Hur kunde du vrida min frågeställning så totalt?
Citera
2024-07-07, 14:21
  #6
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Det är ju en antifeministisk och kvinnofientlig gemenskap som tror att samhället har korrumperats av kvinnor. Det är väl klart att man ogillar dem av dessa anledningar.
Begriper du verkligen inte så enkla samband?
De ogillar dessa män starkt, men uppskattar naturligtvis att de inte förökar sig.
Det är väl inget märkligt?

Av det jag sett av MGTOW så är det inte så. Men jag kan absolut ha fel!

I den lins jag sett det hela så är det mer istället så att män som faller under 8 på skönhets skalan har det idag väldigt svårt att få en dejt då kvinnor på Tinder och liknande bara faller för chads. Inget fel med det! Det har alltid legat i vår natur att para sig högre än sin egen status!

Men det har också gjort så att män idag behöver ta ansvar för att det är så verkligheten idag ser ut så.
Därför är det i min mening bra när män slutar att förfölja kvinnor och försöka göra allt dom kan för en dejt! Det uppfattas ändå bara som creepy! Då är det bättre dom fokuserar på sin egen personliga hälsa och utveckling!
Citera
2024-07-07, 14:22
  #7
Medlem
Shitnuggets avatar
"Men Going Their Own Way", det ironiska är att det är en totalt likriktad circle jerk av muppar som delar exakt samma åsikter och värderingar.

Icels som låtsas att de har ett val. Fuck off tillbaka till incel-forumet.
Citera
2024-07-07, 14:24
  #8
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Manosfärer, maskulinism och mansrörelser
/Moderator
Citera
2024-07-07, 14:27
  #9
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitnugget
"Men Going Their Own Way", det ironiska är att det är en totalt likriktad circle jerk av muppar som delar exakt samma åsikter och värderingar.

Icels som låtsas att de har ett val. Fuck off tillbaka till incel-forumet.

Tydligen en öm tå! Men även om valet är ett tvingat val! Så är det väll ändå bra om dessa människor accepterar sin lott i livet va? Varför hatar då så många kvinnor dessa män som har accepterat att dom kommer dö oskulder?
Citera
2024-07-07, 14:32
  #10
Medlem
Shitnuggets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Tydligen en öm tå! Men även om valet är ett tvingat val! Så är det väll ändå bra om dessa människor accepterar sin lott i livet va? Varför hatar då så många kvinnor dessa män som har accepterat att dom kommer dö oskulder?

Trams. Du har skapat en halmdocka som du sen angriper.

Kvinnor skiter i MGTOW muppar, ni finns inte på deras radar. Det är tvärtom ni som hatar kvinnor och har byggt upp en hel ideologi för att förklara varför ni inte kan få brudar när alla andra "fula" snubbar tydligen klarar av det.
Sanningen är att ni är opatitliga, frånstötande losers som vältrar er i självömkan istället för att ta tag i er själva och göra en ansträngning för att bli någon som är värd att lära känna.
Citera
2024-07-07, 14:36
  #11
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitnugget
Trams. Du har skapat en halmdocka som du sen angriper.

Kvinnor skiter i MGTOW muppar, ni finns inte på deras radar. Det är tvärtom ni som hatar kvinnor och har byggt upp en hel ideologi för att förklara varför ni inte kan få brudar när alla andra "fula" snubbar tydligen klarar av det.
Sanningen är att ni är opatitliga, frånstötande losers som vältrar er i självömkan istället för att ta tag i er själva och göra en ansträngning för att bli någon som är värd att lära känna.
Frågan är ju varför du uppenbarligen tar så extremt illa upp av dessa, och avskyr dem så starkt? Det låter ju definitivt som att du blir provocerad av dem?
Citera
2024-07-07, 14:36
  #12
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitnugget
Trams. Du har skapat en halmdocka som du sen angriper.

Kvinnor skiter i MGTOW muppar, ni finns inte på deras radar. Det är tvärtom ni som hatar kvinnor och har byggt upp en hel ideologi för att förklara varför ni inte kan få brudar när alla andra "fula" snubbar tydligen klarar av det.
Sanningen är att ni är opatitliga, frånstötande losers som vältrar er i självömkan istället för att ta tag i er själva och göra en ansträngning för att bli någon som är värd att lära känna.

Spännande att en organisation som hävdar att dom söker jämställdhet inte verkar ha det minsta empati för dessa "oaptitligta män" då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in