Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-08, 03:39
  #109
Avstängd
KarriarFeminismens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Medelålders främst vita losergubbar med tillhörande kalaskula sitter framför en kamera , hatar feminister samt är generella misogynister ?

Jodå, jag har sett en del på Youtube. Det imponerar inte direkt. Om målet är att reta feminister, det går väl an. Men är det ingen som har hört vad dom säger om kvinnor i allmänhet ? Där är det fullständigt godnatt . Och mer klassisk projicering har man sällan sett.
Det där är gubbar som har noll självinsikt och enligt klassiskt manér överför kränkta KÄNSLOR på sina hatobjekt.

Tycker du att den här mannen är en sådan gubbe?
https://www.youtube.com/watch?v=8WByqLW-KuM
Tycker han är rätt stilig. Högutbildad också.
Citera
2024-07-08, 04:18
  #110
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarriarFeminismen
Vad lallar du om. Kvinnor har rösrätt, rätt till abort och samma möjligheter som män i Sverige. Det är bra.
Feminismen i Sverige är snarare att män döms till hårdare straff än kvinnor för samma brott, att elaka kvinnor (inte de snälla) kommer undan med det om offret är en man, att skolan verkar premiera tjejer osv. i en lång lista.
Det är ingen normal person som vill att kvinnor skall ha det sämre. De vill ha meritokrati och slippa implicit könsdiskriminering mot män i olika sammanhang. Kära nån flashback svänger som en vindflöjel. Ena månaden är det smockfullt med kvinnohatande riktiga misogynister och nästa så är det bara manshatande cucks som skriver.
Läs kommentarerna igen och i sin helhet så inser du det inte var jag som "kallade" detta ok?
Citera
2024-07-08, 04:23
  #111
Medlem
Dessa är väl ändå männens svar på feminism? Typ som feminism för män fast tvärtom om du hajar. Sen är det väl ändå ett amerikanskt fenomen och kan väl inte tillämpas riktigt i Sverige
Citera
2024-07-08, 04:25
  #112
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarriarFeminismen
En sak behöver folk förstå.
Feminism är INTE helt enkelt att man vill ha lika rättigheter. Det vill man om man är en normal person.
Feminism är något annat. Det är ett paket med idéer. Det är en ideologi med en komplex teori. En teori som inte stämmer. Det finns idag i Sverige inget förtryckande patriarkat och det finns definitivt inte det i individuella fall.
Random Joe Schmoe förtrycker inte tanterna i riksdagen t.ex. Han förtrycker inte sina kvinnliga chefer. Han förtycker inte kvinnor genom sin blotta existens. Men DET säger feministerna att han gör. Den feminist som nekar till det har antingen inte förstått eller läst sin teori.
Ovanpå det utvövas feminismen ännu mer perverst än dess teoribildnig.
Tvivlar på att någon som läser detta ens kommer förstå vad jag skrev, men jaja...

Och jag ber om ursäkt om mitt tidigare inlägg tolkas hård. Jag har problem med sömnen och är lite trött just nu.
Dina övriga inlägg är on point och insiktsfulla!
Citera
2024-07-08, 10:42
  #113
Medlem
BananaSkidrows avatar
Är det inte snarare så att feminister diskuterar kvinnofrågor främst och inte bryr sig om MGTOW?
En separatistisk radikalfeminist är nog snarare helt för denna mansrörelse.
Citera
2024-07-08, 11:09
  #114
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarriarFeminismen
Tycker du att den här mannen är en sådan gubbe?
https://www.youtube.com/watch?v=8WByqLW-KuM
Tycker han är rätt stilig. Högutbildad också.


Jag såg den debatten. Tycker att han kritiserar feminismen som ideologi samtidigt som han inte nedvärderar kvinnor i allmänhet som manosfären MTOW alltid tycks hamna i till slut.
Det är stor skillnad. Det ena är kritik mot en ideologi, det andra är ett slags personlig vedergällning mot alla människor som råkar vara kvinnor.
Citera
2024-07-08, 12:03
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det handlar inte om att hylla. Det handlar om att kvinnor har samma rätt till att arbeta som män. Det man vill undvika är att par som är olyckliga inte kan skiljas för att en inte har en inkomst.

Vi klarar oss inte utan varandra. Människor behöver varandra. Men alla behöver inte ett förhållande och att man får välja är väl bra. De som vill vara tillsammans ska naturligtvis få det. Feminismen säger inte att man måste leva ensam.

Vissa tycker att alla som valt att leva ensamma är dumma i huvudet. Men det är inte feminism.

Individer kan påstå att en man ska gifta sig, men inget i feminismen säger att mannen måste gifta sig.

Och sen när har inte kvinnor haft rätt att arbeta? Knappast det den moderna feminismen handlar om. Feminism idag handlar om makt och att förflytta makt till kvinnor, invandrare, homosexuella osv pga deras kön, ursprung, läggning.
Citera
2024-07-08, 12:51
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Ja som min titel lyder så är jag väldigt nyfiken på varför det är sådant har mellan MGTOW och feminister?

Jag menar jag helt ärligt trodde att kvinnor skulle hylla alla män som omfamnar MGTOW! Dessa män har valt att låta sina gener dö ut med dom.
Det enda dom vill i gengäld är att bli lämnad ifred!

Jag har börjat undersöka mer och mer i MGTOW och jag lutar mer och mer åt att omfamna den identiteten själv.
Vilka feminister? Särartsfeministen Paula Bieler, radikalfeministen Valerie Solanas? Högerfeminister, vänsterfeminister? Att tala om de som en grupp är svårt för övriga ideologiska ståndpunkter påverkar vilka perspektiv de tar.

Någon feministisk kritik mot MGTOW känner jag inte till, men jag är dåligt insatt. Som livsstil har ingen rätt att kritisera det. Män väljer själva om de vill leva i celibat. Som extrem politisk ideologi kan vem som helst kritisera det, inte bara feminister. Om det skulle innefatta att skicka mordhot till politiker bara för att de är kvinnor t ex.

En gängse uppfattning i samhället är att det är synd om män som är ofrivilliga singlar och att de har fått några saker om bakfoten. En nygjord studie pekar på att incels överskattar hur viktiga ytliga egenskaper som utseende och inkomst är, och underskattar hur viktiga inre egenskaper som intelligens, vänlighet, humor och lojalitet är, d v s egenskaper som är nödvändiga för relationsbyggande och utbyte i en relation.

https://www.swansea.ac.uk/press-offi...-of-incels.php

Det tråkiga är att incels har rätt när det kommer till dejting på tinder. I en sjö av män kommer de betygsättas efter bildskönhet och siffran på årsinkomsten. Träffas man i det verkliga livet på jobbet, i skolan, genom gemensamma hobbys eller genom gemensamma bekanta betygsätts andra egenskaper. T ex förmåga till intellektuella resonemang, hur man är att umgås med, och hur man fungerar i grupp.

Den som vill ha en relation bör sluta hänga på appar som knullster. Kvinnor jagar Chad som är tom i bollen för att de vill ligga. Kvinnor som söker en långvarig relation söker någon de har saker gemensamt med, och en man som kan bli en bra pappa; substans.
Citera
2024-07-08, 13:35
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anatoliy
Dom två sakerna som kvinnor hatar mest är:
1. Män som klarar sig utan en kvinna
2. Faktumet att män kan ha roligt utan något särskilt, t.ex. en kvinna

Män är roligare än kvinnor i gemen. Det är inget nytt.
Citera
2024-07-08, 13:43
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananaSkidrow
Är det inte snarare så att feminister diskuterar kvinnofrågor främst och inte bryr sig om MGTOW?
En separatistisk radikalfeminist är nog snarare helt för denna mansrörelse.

Du har inte hängt med i hur de moderna feministerna resonerar. De är vare sig separatistiska eller särskilt radikala. De vill dock ha systerskap samtidigt som de vill utnyttja män och deras resurser. De har blivit itutade att tjejer är bäst av skola, media mm men när de inser att feminismen lurat dem att tro att det är så blir de arga när de inte längre kan snärja män att ständigt behandla dem som prinsessor. De har insett att de behöver män och männen de stött bort och förnedrat har nu i stor mån vänt dem ryggen. Som man sår får man skörda.
Citera
2024-07-08, 13:45
  #119
Medlem
Så många åsikter av människor som inte har en susning och projecerar sin egen osäkerhet på en grupp som de inte förstår något om.

Ska man dra det kort så handlar MGTOW som filosofi om att män ska inse att de utnyttjas av ett system som inte har deras bästa i åtanke och sluta prioritera andra människor som bara utnyttjar en och skiter i en som person, och fokusera på sig själv, och lägga sina resurser på sitt eget liv och sina prioriteringar.

Det är allt.

Egoistiskt kan vissa tycka. Självbevarande kan jag själv tycka.

I filosofin så nämns inte ens något om man bör vara tillsammans med tjejer eller killar, vara celibat eller knulla runt. Det finns både incels och chads i gruppen och många av de mest intelligenta människor jag stött på online har varit den här typen av människa. Att försöka stereotypa mgtow-typer som incels eller losers pekar bara på ens egen oförståelse (och loserbeteende).

Det har också fördelen att man kan hitta likasinnade män och samarbeta eller bli vän med dom, men om man gör akronymen till sin identitet så är man lika fast i kollektivism och har inte fattat poängen.

Högsta formen av MGTOW är att inte ens definiera sig som en sådan. Man tar de aspekterna av filosofin som man håller med om, och lämnar resten, och går sin egen väg

Lite som buddhism, att när man förstått buddhism så behöver man inte följa det längre, utan man kan personifiera det genom att leva sitt liv.
Citera
2024-07-08, 13:52
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty


Jag menar jag helt ärligt trodde att kvinnor skulle hylla alla män som omfamnar MGTOW! Dessa män har valt att låta sina gener dö ut med dom.
Det enda dom vill i gengäld är att bli lämnad ifred!

Jag har börjat undersöka mer och mer i MGTOW och jag lutar mer och mer åt att omfamna den identiteten själv.

De flesta mgtow har barn. Det är fullvuxna, mogna män, med erfarenheter av kvinnor och relationer. Så deras gener kommer leva vidare en bit in i framtiden.

Du beskriver incels. Det är oftast yngre män, oerfarna utan erfarenhet av kvinnor och relationer. Har därför inga barn. Men visst kan en incel lära sig av de äldre mer erfarna männen, och undvika deras misstag. Men livet är oftast sådant att vissa läxor kan man inte lära sig från andra utan de måste upplevas själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in