Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-07, 20:32
  #97
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
Men snälla...hade du själv varit positivt inställd till någon som vill ta från dig och alla som är som du rösträtt?

Det finns liksom en gräns.

"Din rätt att slå ett slag i luften upphör där min näsa börjar." är ett relevant citat i sammanhanget.
Hur tusan lyckades du få mitt svar där till att bli till att jag vill ha din rösträtt?!
Wow jag vill fan också röka det du har haha!
Citera
2024-07-07, 20:39
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Hur tusan lyckades du få mitt svar där till att bli till att jag vill ha din rösträtt?!
Wow jag vill fan också röka det du har haha!

Jag har inte uttalat mig om dig som individ, jag uttalar mig om det intryck dessa manliga separatister ger i allmänhet, och detta om rösträtt som ordagrant skrivits av vissa av dem, på det här forumet.
Citera
2024-07-07, 20:40
  #99
Medlem
Upplyftens avatar
Medelålders främst vita losergubbar med tillhörande kalaskula sitter framför en kamera , hatar feminister samt är generella misogynister ?

Jodå, jag har sett en del på Youtube. Det imponerar inte direkt. Om målet är att reta feminister, det går väl an. Men är det ingen som har hört vad dom säger om kvinnor i allmänhet ? Där är det fullständigt godnatt . Och mer klassisk projicering har man sällan sett.
Det där är gubbar som har noll självinsikt och enligt klassiskt manér överför kränkta KÄNSLOR på sina hatobjekt.
Citera
2024-07-07, 20:46
  #100
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
Jag har inte uttalat mig om dig som individ, jag uttalar mig om det intryck dessa manliga separatister ger i allmänhet, och detta om rösträtt som ordagrant skrivits av vissa av dem, på det här forumet.

"Men snälla...hade du själv varit positivt inställd till någon som vill ta från dig och alla som är som du rösträtt?

Det finns liksom en gräns.

"Din rätt att slå ett slag i luften upphör där min näsa börjar." är ett relevant citat i sammanhanget."

Du skriver i en anklagande ton. Och dina ordval är personligt riktade! Såklart så tolkar jag då ditt inlägg som att det var riktat mot mig personligen då.

Men jag fallerar ändå att se vart MGTOW rörelsen vill att kvinnor inte ska få ha rösträtt eller rätten till arbete, abort, etc etc!
Citera
2024-07-07, 20:57
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
"Men snälla...hade du själv varit positivt inställd till någon som vill ta från dig och alla som är som du rösträtt?

Det finns liksom en gräns.

"Din rätt att slå ett slag i luften upphör där min näsa börjar." är ett relevant citat i sammanhanget."

Du skriver i en anklagande ton. Och dina ordval är personligt riktade! Såklart så tolkar jag då ditt inlägg som att det var riktat mot mig personligen då.

Men jag fallerar ändå att se vart MGTOW rörelsen vill att kvinnor inte ska få ha rösträtt eller rätten till arbete, abort, etc etc!

Jag ställde en fråga, så som man resonerar med någon om man talar med dem:

Om du råkade ut för x.....skulle du tycka y?

Och jag postade ett citat som nu råkar vara skrivet i du-form.

Känner du dig ofta attackerad av att andra för ett resonemang?
Citera
2024-07-07, 21:05
  #102
Medlem
Män som går sin egna väg?
Finns ju inget sätt eller väg i livet som inte redan gåtts av miljoner människor. Hur kan det vara ens egna i så fall?

Om man tycker att det smartaste sättet att leva sitt liv, är att gå/göra/vara på såna sätt, som visar sig vara det som de flesta redan är och gör, är man då en viljelös och lurad 'följa strömmen' osjälvständig mes?

Om man går 'sin egna väg', väljer man då inte bort saker som faktiskt är smarta och produktiva, till förmån för att vara tvär och motvalls, agerar på antipati och trots? Ju mer "olik" normen man är, desto mer självständig kan man ju hävda man är, som 'går sin egna väg'.
Citera
2024-07-08, 00:04
  #103
Medlem
Vilka är feministerna som hatar mgtow? Av vad jag sett är det tvärtom. Feministerna hatar de män som inte låter kvinnor vara ifred. Typ skickar massa dick-pics och annat trashigt beteende.
Citera
2024-07-08, 02:04
  #104
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Feminister hyllar kvinnor som är självständiga och ensamma som klarar sig utan män. Men när män är självständiga och är ensamma utan kvinnor, då tillhör de bottenskrapet. Märkligt.

Det handlar inte om att hylla. Det handlar om att kvinnor har samma rätt till att arbeta som män. Det man vill undvika är att par som är olyckliga inte kan skiljas för att en inte har en inkomst.

Vi klarar oss inte utan varandra. Människor behöver varandra. Men alla behöver inte ett förhållande och att man får välja är väl bra. De som vill vara tillsammans ska naturligtvis få det. Feminismen säger inte att man måste leva ensam.

Vissa tycker att alla som valt att leva ensamma är dumma i huvudet. Men det är inte feminism.

Individer kan påstå att en man ska gifta sig, men inget i feminismen säger att mannen måste gifta sig.
Citera
2024-07-08, 02:45
  #105
Avstängd
KarriarFeminismens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
är det här ännu en tråd där vi ska prata om "feminister" ungefär som aliens?

det är ju nåt slags hitte-på på flashback "såna är dom, feministerna" men ingen vet ens vilka ni snackar om med era grova generaliseringar.

hälften av tiden pratar ni om youtube-fenomen och amerikaner och vem vet allt. någon svensk koppling tycks inte finnas. finns väl inte ens ett feministiskt parti längre.

så länge ni inte är konkreta med vad och vilka ni menar så är det helt meningslöst att prata om feminister och feminism.
Förvisso finns det en massa olika typer av feminister, men man är bra sovande om man inte sett att i princip alla som kallar sig feminister är dumma i huvudet. Svenska feminister är bittra kvinnor och mesiga män.
Fakta: Sverige ÄR världens mest feministiska land OCH Sverige ÄR också världens mest jämställda land.
Men något man borde prata om mer än om människorna som kallar sig feminister är den totala kulturella feministiska hegemoni som totalt omsluter svenskarnas sätt att tänka. Denna har fått många bra män att duka under. Även flera kända fall senare åren. Även feministerna gråter när det sker, men de tar inte något ansvar för att deras kategoriska sexism orsakat det.

I en mening handlar det om förskrivna narrativ (berättelser) där man redan sagt att kvinnorna är offer och männen är felande. Sedan lägger man denna förskriva berättelse på alla individuella fall med fruktansvärda följder.
Mannen är skyldig även när han blir angripen.

Man kan diskutera i all evighet om vad "feminism" är, men en sak som är säker är att en del riktigt otäcka människor har nytta av ideologin för egna ändamål.

Ang. ts. ja varför en fel feminister ogillar män som har mansrörelser och vill bli lämnade ifred? Vet inte, gissar på att
det som vanligt handlar om kvinnor som föraktar män som det brukar vara med feminister.

En bra man tycker om kvinnor och män, men ser vad feminismen blivit och viĺka ruttna människor som nyttjar den.

Ni i tråden som försvarar den så kallade feminismen med näbbar och klor och säger att alla som kritiserar denna närmast religiösa ideologi kan väl tänka en sekund på att Sverige sticker ut. Vi är feministiska radikaler. Många civiliserade länder ser på oss med fasa. Då talar jag inte om länder som är i andra diket där kvinnor behandlas illa utan om domokratier med justa vilkor för alla. De ser på oss och förfasas.Det finns internationella mätningar.
__________________
Senast redigerad av KarriarFeminismen 2024-07-08 kl. 02:57.
Citera
2024-07-08, 03:03
  #106
Avstängd
KarriarFeminismens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
"Men snälla...hade du själv varit positivt inställd till någon som vill ta från dig och alla som är som du rösträtt?

Det finns liksom en gräns.

"Din rätt att slå ett slag i luften upphör där min näsa börjar." är ett relevant citat i sammanhanget."

Du skriver i en anklagande ton. Och dina ordval är personligt riktade! Såklart så tolkar jag då ditt inlägg som att det var riktat mot mig personligen då.

Men jag fallerar ändå att se vart MGTOW rörelsen vill att kvinnor inte ska få ha rösträtt eller rätten till arbete, abort, etc etc!

Vad lallar du om. Kvinnor har rösrätt, rätt till abort och samma möjligheter som män i Sverige. Det är bra.
Feminismen i Sverige är snarare att män döms till hårdare straff än kvinnor för samma brott, att elaka kvinnor (inte de snälla) kommer undan med det om offret är en man, att skolan verkar premiera tjejer osv. i en lång lista.
Det är ingen normal person som vill att kvinnor skall ha det sämre. De vill ha meritokrati och slippa implicit könsdiskriminering mot män i olika sammanhang. Kära nån flashback svänger som en vindflöjel. Ena månaden är det smockfullt med kvinnohatande riktiga misogynister och nästa så är det bara manshatande cucks som skriver.
Citera
2024-07-08, 03:05
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Ja som min titel lyder så är jag väldigt nyfiken på varför det är sådant har mellan MGTOW och feminister?

Jag menar jag helt ärligt trodde att kvinnor skulle hylla alla män som omfamnar MGTOW! Dessa män har valt att låta sina gener dö ut med dom.
Det enda dom vill i gengäld är att bli lämnad ifred!

Jag har börjat undersöka mer och mer i MGTOW och jag lutar mer och mer åt att omfamna den identiteten själv.
Jag är feminist och MGTOW är i tr ens något jag tänker på än mindre har åsikter kring då mina ställningstaganden berör andra saker än enstaka benämningar på nätet. Jag bekymrar mig helt enkelt inte ens om att ta reda på vad det är för män. Så rätt stort att du beskriver frånvaron av intresse som hat.
Citera
2024-07-08, 03:14
  #108
Avstängd
KarriarFeminismens avatar
En sak behöver folk förstå.
Feminism är INTE helt enkelt att man vill ha lika rättigheter. Det vill man om man är en normal person.
Feminism är något annat. Det är ett paket med idéer. Det är en ideologi med en komplex teori. En teori som inte stämmer. Det finns idag i Sverige inget förtryckande patriarkat och det finns definitivt inte det i individuella fall.
Random Joe Schmoe förtrycker inte tanterna i riksdagen t.ex. Han förtrycker inte sina kvinnliga chefer. Han förtycker inte kvinnor genom sin blotta existens. Men DET säger feministerna att han gör. Den feminist som nekar till det har antingen inte förstått eller läst sin teori.
Ovanpå det utvövas feminismen ännu mer perverst än dess teoribildnig.
Tvivlar på att någon som läser detta ens kommer förstå vad jag skrev, men jaja...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in