Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-08, 18:46
  #145
Medlem
Upplyftens avatar
MGTOW är inverterat Feminism .

Båda två talar om hur viktigt det är att ha en ideologi på plats som vägleder unga kvinnor/män
Båda två ideologier slutar som sexistisk pajkastning , feminismen var först, och nu ska manosfären sluta upp och träna pajkastning på Feminism.
Skillnaden är att Feminism har ett historiskt perspektiv av institutionaliserat diskriminering mot kvinnor. Männen i MGTOW har - Ingenting riktigt att komma med förutom att de råkat på tråkiga ragator som inte behandlade dom schysst
__________________
Senast redigerad av Upplyften 2024-07-08 kl. 18:50.
Citera
2024-07-08, 19:05
  #146
Avstängd
KarriarFeminismens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Män är mycket mer blodtörstiga än kvinnor när en kvinna anklagar en man för något. Män vill hänga närmsta misstänkta sexualbrottsling i en lyktstolpe utan rättegång.

Så det är männens fel att kvinnor kan anklaga män hur som helst.

Ja, alltså jag har sett både en del väldigt osympatiska "feminister". Både kvinnor och män.
Det var säkert både kvinnor och män som fick den där oskyldiga mannen att sitta fängslad i 31 dagar.
Skulle inte säga att det är varken kvinnors eller män fel utan feminismens. Eller snarare enskilda individer oavsett kön som av olika anledningar agerar amoraliskt. Vissa gör det något för att hela systemet fungerar så och de förstår inte bättre. Sedan finns det de som använder det högst avsiktligt som kvinnan i det där fallet. Hon erkände ju senare att hon ljög.
Citera
2024-07-08, 19:09
  #147
Avstängd
KarriarFeminismens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
MGTOW är inverterat Feminism .

Båda två talar om hur viktigt det är att ha en ideologi på plats som vägleder unga kvinnor/män
Båda två ideologier slutar som sexistisk pajkastning , feminismen var först, och nu ska manosfären sluta upp och träna pajkastning på Feminism.
Skillnaden är att Feminism har ett historiskt perspektiv av institutionaliserat diskriminering mot kvinnor. Männen i MGTOW har - Ingenting riktigt att komma med förutom att de råkat på tråkiga ragator som inte behandlade dom schysst

Fast hur diskriminerade är kvinnor i juli 2024 i Sverige? Har de inte rösträtt?
Vet inte så mycket om MGTOW. Trodde det mest handlade om män som bestämt sig för att de inte vill inleda relationer med kvinnor då de tappat förtroendet. Det kan väl ses som synd då det finns bra kvinnor, men man kan väl delvis förstå dem. Vissa av dem kanske blivit bedragna och hon tagit hälften av deras pengar vid skilsmässa, eller kanske blivit felaktivt aklagade för det ena eller anda. Det är nog något liknande som sker med radikalfeminister. De kanske råkat ut för övergrepp och nu hatar de alla män. Det trkiga är väl att många bra män blir offer för deras vrede. Kanske män som alltid varit högst respektfulla.
Citera
2024-07-08, 19:12
  #148
Avstängd
KarriarFeminismens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Varför skulle jag behöva kolla upp det? Du hittar på.

Intersektionell feminism handlar om att kön inte är den enda delen av en människas liv som kan komma att särbehandlas, utan även ras, social bakgrund och handikapp spelar in. Det betyder att man betraktar andra utsatta grupper ur samma lins som man uppfattar kvinnan i historiskt och pågående kvinnoförtryck.

Jag vet att sådana som du aktivt försöker förvränga vad ord betyder så att folk ska ta avstånd, ni har redan lyckats med ordet feminism.

Nej, det där är fel. Jag har själv arbetat på arbetsplatser där de starkt drivit feministiska projekt, men när man sedan tittat på siffrorna så har det visat sig att männen är diskriminerade. Det här har liksom fått eget liv. Det blir till statiska uppfattningar även om verkligheten ser annorluinda ut. Kvinnorna bara "fortsätter att vara företryckta" även i sammanhang där de de facto är mer priviligiede än männen. Har sett det med egna ögon.
Citera
2024-07-08, 19:14
  #149
Avstängd
KarriarFeminismens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterofCeremonies
Jag vet, det är precis samma tankesätt. MGTOW:are är funtade precis som feminister. Feminister är kvinnor som hatar män. MGTOW är incels som ogillar kvinnor så det är männens motvarighet helt enkelt i könskriget.

Vet inte så mycket om MGTOW, men nej de är inte incels, även om det är feministernas favoritord på dem för att få dem att skämmas och tysta dem. Ett sätt att stigmatisera dem ur diskussionen. Som jag förstått det är MGTOWS helt enkelt män som inte vill ha relationer. De har fortfarande one night stands osv.

"Incel" är nu för tiden bara ett ord för att få alla kritiska till feminismen att skämmas och hålla käften.
Det vet alla.
Riktiga incels är en liten självidentifierande grupp. De säger alltså själva att de är incels.
De enda som kan använda ordet incel är egentligen incels själva eftersom bara de vet om de har sex.
När någon annan använder det är det i regel som ett skällsord. "De är konstiga, de är inte feminister, lyssna inte på dem".
Typ så.

Nu är inte Sverige representativt för resten av världen, men tittar man globalt sett så är de flesta män som inte kallar sig feminister män som har relationer med kvinnor. Det finns sannolikt länder där nästan hundra procent av män i relationer skulle säga att de inte är feminister.
__________________
Senast redigerad av KarriarFeminismen 2024-07-08 kl. 19:25.
Citera
2024-07-08, 19:36
  #150
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarriarFeminismen
Fast hur diskriminerade är kvinnor i juli 2024 i Sverige?

Vissa påstår att vi lever under ett förtryckande patriarkat , trots att alla tillgängliga data säger precis motsatsen. Så det är, mycket riktigt, något slags end-game i görningen.
Feminister med en plattform ägnar sig antingen åt historiska orättvisor eller åt anekdotiska djupt personliga upplevelser av diskriminering som inte så sällan har en exploaterande dimension ( Man får ge ut böcker och artiklar på ämnet) Det kan lika gärna vara slutspelet att krama ur den sista kronan ur det slags offerfeminism som krävs för att hålla feminism vid liv. Och då finns inga krav på autencitet längre. Det kan lika gärna vara dramatiserat som påhittad prosa eftersom det finns en affärsmässig komponent i slutspels- feminism också.
Feminism har blivit mytologiserat. Och erkänd som sanning, oavsett den faktiska sanningshalten. En religion har fötts
__________________
Senast redigerad av Upplyften 2024-07-08 kl. 19:44.
Citera
2024-07-08, 19:40
  #151
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarriarFeminismen
Nej, det där är fel. Jag har själv arbetat på arbetsplatser där de starkt drivit feministiska projekt, men när man sedan tittat på siffrorna så har det visat sig att männen är diskriminerade. Det här har liksom fått eget liv. Det blir till statiska uppfattningar även om verkligheten ser annorluinda ut. Kvinnorna bara "fortsätter att vara företryckta" även i sammanhang där de de facto är mer priviligiede än männen. Har sett det med egna ögon.

Du håller på och babblar vilket du får, men du kan inte hitta på betydelsen av ord. Du får fortsätta tramsa med dina kompisar.
Citera
2024-07-08, 19:44
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag antar att det helt besvarar vad ert gäng tror feminism är.

Du undvek frågan. Så jag provar en sista gång.

”Det handlar om att kvinnor har samma rätt till att arbeta som män.”

Sen när har kvinnor inte haft rätt till att arbeta?

Du har dessutom fel, jag tillhör inget gäng. Jag representerar mig själv.
Citera
2024-07-08, 19:45
  #153
Avstängd
KarriarFeminismens avatar
Jag tycker om kvinnor och vill dem allt väl. Har haft flera relationer och många kvinnliga vänner.
Men har även sett att feminismen har utvecklats till en rörelse som gynnar en viss typ av verkligt toxiska opportunister.
Citera
2024-07-08, 19:47
  #154
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Du undvek frågan. Så jag provar en sista gång.

”Det handlar om att kvinnor har samma rätt till att arbeta som män.”

Sen när har kvinnor inte haft rätt till att arbeta?

Du har dessutom fel, jag tillhör inget gäng. Jag representerar mig själv.

Kvinnor hade förr i tiden inte rätt att ha hand om sina egna pengar.
Citera
2024-07-08, 19:47
  #155
Avstängd
KarriarFeminismens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Du håller på och babblar vilket du får, men du kan inte hitta på betydelsen av ord. Du får fortsätta tramsa med dina kompisar.

Du är dålig på att vara saklig.
Den här videon är en nidbild, men har sett sammanhang som är ganska likt detta och värre.
Kolla bara hur representanter för Fi betedde sig när de var som störst. Det var helt sjukt.

https://www.youtube.com/watch?v=qjtk14Jw4jM
Citera
2024-07-08, 19:49
  #156
Avstängd
KarriarFeminismens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Kvinnor hade förr i tiden inte rätt att ha hand om sina egna pengar.

Vad babblar du om?
Vi lever nu, inte förr i tiden. Det är nu vi talar om.
Eller skall vi bedöma omständigheter idag från tiden när folk hade slavar, åderlåtning var kutym, folk trodde jorden var platt och i universums mitt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in