2024-07-07, 18:05
Medlem
Decatlone i Mall of scandinavia lägger ner, total utförsäljning där.
Det är sista fysiska butiken i Sverige.
Citera
2024-07-07, 19:48
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Det är nog tyvärr inte ovanligt att fysiska butiker helt enkelt inte har det man vill köpa.
Citera
2024-07-07, 21:16
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen-nescio

Du menar Decathlon?

Inte så konstigt i.s.f. då 95% av deras sortiment bestod av deras egna sunkiga produkter med risig passform, ruskigt ful design och många gånger tveksam kvalitet. Ingen större förlust!

/#LOUDmouth#
Citera
2024-07-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomen-nescio

IKEA tar över lokalen för övrigt.
Citera
2024-07-08, 23:10
Avstängd
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Du menar Decathlon?

Inte så konstigt i.s.f. då 95% av deras sortiment bestod av deras egna sunkiga produkter med risig passform, ruskigt ful design och många gånger tveksam kvalitet. Ingen större förlust!

/#LOUDmouth#

Jag råkade vara i Stockholm och Solna när de invigde sin butik där. Delade ut gratis ryggsäckar för alla som handlade något i butiken. Tyget runt ena spännet gick sönder redan efter två dagar. Så nog var det tveksam kvalitet alltid. En bekant köpte ett stoppur. Det fungerade bra ett par månader. Sedan började det pipa och gick inte att stänga av förrän man tog ur batteriet. Jag hjälpte honom att sätta i ett nytt batteri men då fungerade det inte alls.
Citera
2024-07-08, 23:34
Medlem
Kanastras avatar
Verkar som bokhandlar står sig? Spelar ingen roll vilken småhåla man kommer till så finns det en 'Ugglan' som säljer pennor, böcker och papper, dvs saker man enkelt kan beställa på nätet till bra priser.

https://www.ugglanbokhandel.se/vara-medlemmar/
Citera
2024-08-21, 20:44
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Thernlunds .......... igen!

jag ger dom max 6 mån innan det är dags för konkurs igen. Om dom ens överlever så länge så förespår jag att dom håller sig vid liv straxt över nyår så dom kan kränga lite värdelösa presentkort. När andra butiker har avslutat sommarrean för länge sen så kör Thernlunds på med REA på hela sortimentet i butik.

Dom har betalningsanmärkningar på drygt 10 miljoner varav 9 miljoner är allmänna mål samt 51 st. betalningsansökningar på tot. 6,7 miljoner. Senaste revisionsberättelsen är inte heller någon munter läsning.

Utnyttja era ev. presentkort innan det är för sent!

/#LOUDmouth#
Citera
2024-08-21, 20:51
Medlem
Vitiss avatar
Citat:

jag ger dom max 6 mån innan det är dags för konkurs igen. Om dom ens överlever så länge så förespår jag att dom håller sig vid liv straxt över nyår så dom kan kränga lite värdelösa presentkort. När andra butiker har avslutat sommarrean för länge sen så kör Thernlunds på med REA på hela sortimentet i butik.

Dom har betalningsanmärkningar på drygt 10 miljoner varav 9 miljoner är allmänna mål samt 51 st. betalningsansökningar på tot. 6,7 miljoner. Senaste revisionsberättelsen är inte heller någon munter läsning.

/#LOUDmouth#

Synd, det var en bra kedja.
Citera
2024-08-21, 20:54
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Synd, det var en bra kedja.

Möjligen om man är en orten-babbe som vill köpa lite osmakligt skrikiga bling-blingkläder

Det bör dock tilläggas att det inte är kört än så du kan gott fortsätta att tycka att dom är bra ett tag till.

/#LOUDmouth#
Citera
2024-08-22, 06:32
Medlem
gubbroras avatar
Citat:

/#LOUDmouth#

Jag tror aldrig sett en så förrödande revisionsberättelse någonsin. Jag skulle inte våga ha några som helst affärsrellationer mef dom
Citera
2024-08-22, 20:02
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Och som ni säkert inte missat om ni lyssnat/tittat på nyheterna idag så är Plantagen på fallrepet.

/#LOUDmouth#
Citera
2024-08-22, 20:06
Medlem
Citat:
Och som ni säkert inte missat om ni lyssnat/tittat på nyheterna idag så är Plantagen på fallrepet.

/#LOUDmouth#

Aha, därför de lägger ner i Tuna Park? Då får man köpa plantjord på Coop till nästa års plantering på landet?

Visst fan. Coop kanske inte finns nästa vår? aah, det får bli en ny tråd då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in