Citat:
Ursprungligen postat av
Mullret
De som kommer finnas kvar är de som har produkter som inte enkelt kan säljas via internet. Amazon kommer bli avgörande för hela retail-marknaden.
En bonde som säljer gurka och tomater i en bod kommer ha större möjlighet till överlevnad än de butiker vars produkter är utsatta för konkurrens via internet och med 24 timmars leveranser. Inte i morgon, men inom 3-5 år.
Amazon kommer bli en maktfaktor som drabbar alla inom retail. Vem köper skor i butik idag? Eller kläder?
De som säljer mycket exklusiva produkter, klockor, extremt dyra kläder etc, kommer överleva. Rolex kommer aldrig ha en Web-butik, skulle förvåna mig i så fall.
Jag gör det. Skor har jag blivit något mindre noggrann med, men nog fan vill jag prova innan jag köper så de sitter som jag vill. Jackor, tröjor, byxor...
måste prövas innan köp! Man får ha en bra jävla generisk, alternativt pinnsmal kropp för att bara skicka efter något som man inte vet passar. Tilläggas ska att jag inte vill bidra till en utveckling där det bara är att skicka tillbaka det som inte passar, med den ökade miljöpåverkan från lastbilstransporter det innebär.