• 1
  • 2
2024-07-09, 16:23
Medlem
strategasiats avatar
Får ofta upp artiklar i stil med "Bebislycka för Pernilla W och maken".
Kommentarerna nedanför är så man vill spy, oftast äldre kvinnor.
"Jag sitter här med tårar i ögonen, ni är underbara, all lycka till er" fem hjärtan etc. Vi snackar hundratalet sådana kommentarer. Möjligtvis en eller två kommentarer "vem bryr sig". Detta är inte botar heller. De är inte Cp skadade heller för dom kan stava. Vad vill dem uppnå? Nu slog det mig att dom kanske tror att kändisarna faktiskt läser kommentarerna, annars tänkte jag att dom vill att sina kompisar ska se hur godhjärtade de är
Citera
2024-07-09, 16:35
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Det är någon typ av positionering åtminstone, någon form egenintresse som motiverar dem att skriva det de gör.

Själv låter jag mig bara kort fascineras av hur dumt det är, men lägger inte någon tid på att analysera det djupare.

Som du säger, det handlar oftast om (obetydliga) kärringar som skriver dessa kommentarer, de är grunda i sitt själsliv och psyke. Mitt bästa tips är att bara låta det bero. Det är vad det är..
Citera
2024-07-09, 16:47
Avstängd
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
Vad vill dem uppnå?

Har du verkligen inget bättre för dig än att fundera över varför CPn skriver CP saker?
Citera
2024-07-09, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Har du verkligen inget bättre för dig än att fundera över varför CPn skriver CP saker?
Förr hade man inte behövt bry sig om pöbeln, lågintellektuella och annars helt oväsentliga människor och deras ap-beteende. Idag är det annorlunda. Demokrati, internet, yttrandefrihet m.m. Dessa människor är oss jämställda. Såklart blir deras beteende intressant.
Citera
2024-07-09, 17:01
Avstängd
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datornkrabbar
Förr hade man inte behövt bry sig om pöbeln, lågintellektuella och annars helt oväsentliga människor och deras ap-beteende. Idag är det annorlunda. Demokrati, internet, yttrandefrihet m.m. Dessa människor är oss jämställda. Såklart blir deras beteende intressant.

Visserligen men samtidigt vet du ju varför de matas med kändis-"nyheter".
Att hänga på Facebook för att se det live är sannerligen inte nödvändigt, och direkt vulgärt.
Citera
2024-07-09, 17:05
Medlem
HBTKuks avatar
Det är ett intressant fenomen. På företaget jag jobbar kommer det ibland oväsentliga mail som inte har något med jobbet att göra - typ en kollega fått barn och skickar bild till alla.

I kommentarer är kvinnorna som lyriska och lyckönskningarna och komplimangerna står som spön i backen. Inte en enda man engagerar sig på samma vis. Ett tydligt mönster jag noterat sedan länge.
Citera
2024-07-09, 17:15
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Det är ett intressant fenomen. På företaget jag jobbar kommer det ibland oväsentliga mail som inte har något med jobbet att göra - typ en kollega fått barn och skickar bild till alla.

I kommentarer är kvinnorna som lyriska och lyckönskningarna och komplimangerna står som spön i backen. Inte en enda man engagerar sig på samma vis. Ett tydligt mönster jag noterat sedan länge.
Det har varit sådär i alla tider, kärringar som håller på med hjärtan och skit till höger och vänster. Än värre blev det när digitaliseringen kom, dels kunde dom inte hantera den och sedan applicerade dom sina jävla hjärtan på det hela dessutom.
Citera
2024-07-09, 17:19
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps

Jo, av samma anledning som man studerar apor för ta reda på varför de beter sig som apor.
Citera
2024-07-09, 17:29
Medlem
KulStyvings avatar
De känner ett behov av att hänga med i byskvallret.
Citera
2024-07-09, 17:47
Medlem
TheBusters avatar
Varför läser du sådana artiklar? Kommer aldrig upp i mitt flöde.
Citera
2024-07-09, 17:57
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
För några år sedan, när det fortfarande skrevs bloggar, gjorde jag en rundvandring i det kvinnliga träsket. Under varje post fanns kommentarer från "vännerna," men det var tydligt att de inte ens läst inlägget de kommenterade. Istället var det något generiskt "u go girl handhjärta"-pladder med en länk till deras egna blogg. När jag sedan följde dessa länkar möttes jag av exakt samma skit.

Det var både komiskt och tragiskt. Här fanns alltså tusentals kvinnor som flera gånger i veckan skrev och marknadsförde sig själva för en blind publik. De enda riktiga konsumenterna var väl gubbsjuka sluskar som jag. Kvinnor i sådana här sammanhang är många gånger sina egna värsta fiender, slavar efter sitt hopplösa begär på uppmärksamhet.
Citera
2024-07-09, 20:11
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Varför läser du sådana artiklar? Kommer aldrig upp i mitt flöde.
Nej, verkligen. Sånt man konsumerar har en tendens att dyka upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in