Daniel Ståhl ska kasta diskus nu kl. 18:10 i
Gyulai István Memorial-tävlingen i Szekesfehervar, den är en del av Ungerska GP-serien och en World Athletics Continental Tour Gold-tävling. Även Ceh, Andrius Gudžiuss och 2x Alekna är på plats.
Startlistor/liveresultat:
https://results.onlinesystem.cz/Resu...ndex?idK=70011
Livestream i 1080p25:
https://worldathletics.org/videos/pl...4269fbf75d01be
18:10 Hod diskem 2kg - Muži
Jag antar att ingen på forumet känner till tävlingen, annars förstår jag inte varför ingen nämnt den, eller hur man tänkt sig man ska locka fram nya friidrottsintresserade till forumet eller sporten, om man inte nämner en tävling med Ståhl som har en officiell engelskkommenterad TV-stream, utan sitter på den i tysthet som nån slags liten självutnämnd elit.
Edit:
Kristiina Halonen var där och sprang 400m häck kl. 17:35, kom in som 6'a på 56.16.
Edit2: Enligt liveresultaten har alla kastat två ggr, men dom har inte visat ett enda ett i sändningen, tycker mig känna igen detta från nån tävling i Ungern eller dylikt tidigare i år, där Ståhl var med där dom inte visade nånting?
Edit3: Nej dom var mitt inne i andra rundan. Ståhl 61.62 i första, inget att skriva hem till mormor om.
Edit4: När jag kollade igenom äldre inlägg, så var det möjligtvis exakt samma tävling förra året jag tänkte på, där dom knappt visade diskusen med Ståhl. Nu har det dock börjat visas lite.
Edit5:
István Gyulai var iofs en löpare och det är en löptävling, så man får väl acceptera att icke-löpare har låg status i denna tävlingen.
Edit6: Lite beundran från kommentatorerna ivarjefall inför femte kastet:
"..Daniel Ståhl, this man-mountain from Sweden"
Kanske tur i oturen att ingen nämnde tävlingen utöver mig, det gick inget vidare för Daniel. Slutar 6'a på 63.36.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nossenos
Tre tjejer på 20.00 eller bättre i Hengelo. Fanny sexa på 18.64.
Såg du nån av hennes stötar i TV-sändningen? Jag lyckades inte se en enda en, kan zappat bort nån stöt men det kändes inte som att dom visade en enda en av Fanny's. Du har rätt i att det var högt i toppen.