2024-07-10, 21:09
Avstängd
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampan1994
#174 har köpt lägenhet i samma flerfamiljshus som jag bor i - riktigt obehagligt! Flyttar in i slutet på augusti. Tyvärr kan inte vår BRF göra något då han inte är dömd.

Ställ en fråga till styrelsen i BRF:en om de vill bli förknippade med att huset ska vara en fristad för pedofiler? Har de ens sett att han varit med på dumpen? Det finns ju många i den äldre generationen som inte hänger på internet och som har noll koll.
Citera
2024-07-10, 21:10
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
#174 har köpt lägenhet i samma flerfamiljshus som jag bor i - riktigt obehagligt! Flyttar in i slutet på augusti. Tyvärr kan inte vår BRF göra något då han inte är dömd.

Rebus på adress: Förnamn på huvudperson i August Strindbergs roman ”Röda rummet” men med annan stavning + ”sons väg” och högsta numret på huset som finns i området. Ort: Förnamnet baklänges på Nazitysklands ledare under WWII.
Det finns ingen gata i Floda som börjar på Arvid. Bättre ledtråd tack.
Citera
2024-07-10, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Det finns ingen gata i Floda som börjar på Arvid. Bättre ledtråd tack.
Stava Arvid med RF till att börja med.
Senast redigerad av Hampan1994 2024-07-10 kl. 21:18.
Citera
2024-07-10, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Ställ en fråga till styrelsen i BRF:en om de vill bli förknippade med att huset ska vara en fristad för pedofiler? Har de ens sett att han varit med på dumpen? Det finns ju många i den äldre generationen som inte hänger på internet och som har noll koll.
Jag har varit väldigt tydlig gentemot styrelsen med vad jag tycker om saken, jag har visat konfrontationen och sagt vad jag tycker, jag har även satt dom i kontakt med Sara - men dom menar på att dom inte kan ”agera folkdomstol” så jag tappade det och gick runt och ringde dörr hos alla barnfamiljer på gatan, och varnade för vår nya granne. Det ser jag som en samhällsmedborgerlig plikt.
Citera
2024-07-10, 21:15
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Det har han säkert redan frågat.
Men om bostadsrättsföreningen skulle neka gäddan som köpare så är dom nog ute på riktigt hal is, tyvärr.
Citera
2024-07-10, 21:16
Medlem
tindravargs avatar
Citat:
Jag har varit väldigt tydlig gentemot styrelsen med vad jag tycker om saken, jag har visat konfrontationen och sagt vad jag tycker, jag har även satt dom i kontakt med Sara - men dom menar på att dom inte kan ”agera folkdomstol” så jag tappade det och gick runt och ringde dörr hos alla barnfamiljer på gatan, och varnade för vår nya granne. Det ser jag som en samhällsmedborgerlig plikt.

Bra gjort! Får ont i magen när jag tänker på barnen som kan utsättas. Jag tycker man som förälder har rätt att veta så man kan skydda de små. Tack!
Citera
2024-07-10, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindravarg
Bra gjort! Får ont i magen när jag tänker på barnen som kan utsättas. Jag tycker man som förälder har rätt att veta så man kan skydda de små. Tack!
Tack! Och jag känner samma sak här. Och då jag själv har varit utsatt som barn ligger Dumpens arbete mig väldigt varmt om hjärtat, har samlat in ganska stora summor till dom när jag fyllt år tex.
Citera
2024-07-10, 21:20
Medlem
tindravargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
#246 Coach Janne ,bor i en 5 rumsbostad, men dom är 4 personer skrivna där. Det är något gruppboende för vuxna. Jag fick känslan att han bodde ensam där, men jag hade fel. Sorry för lite ot men jag kunde inte låta bli.

Jag får inte upp honom, flyttat el ändrat något? Jag har hans fb men hittar inte på ratsit osv
Citera
2024-07-10, 21:25
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Tack! Och jag känner samma sak här. Och då jag själv har varit utsatt som barn ligger Dumpens arbete mig väldigt varmt om hjärtat, har samlat in ganska stora summor till dom när jag fyllt år tex.
Ni behöver säkert inte ha något med honom att göra om det är någon liten tröst.
Han är nog smart nog att knappt ens titta på barnen på gatan och kommer förmodligen inte vara det minsta engagerad i bostadsrättsföreningen.

Men visst måste det vara obehagligt.
Stanna och glo på honom när han uppenbarar sig så han fattar att ni vet vem han är och att han inte är välkommen.
Citera
2024-07-10, 23:18
Medlem
Man börjar bli övervänt nu. Var är hundknullargäddan!?
Citera
2024-07-11, 00:41
Medlem
Blackdollkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Man börjar bli övervänt nu. Var är hundknullargäddan!?

😂😂, vad är det för jävel? Är det nån som skall läggas upp snart? En som knullar hundar?😳. Detta har jag missat.
Citera
2024-07-11, 00:44
Medlem
Ubskylds avatar
Citat:

Rebus på adress: Förnamn på huvudperson i August Strindbergs roman ”Röda rummet” men med annan stavning + ”sons väg” och högsta numret på huset som finns i området. Ort: Förnamnet baklänges på Nazitysklands ledare under WWII.

Nummer 9?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in