Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-03, 14:58
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Nej har ingen sån betydelse. Betyder bara "Pekkas son".

Jag tror att de flesta fattar att inte nån heter Pederast i efternamn. Det var nog mest bara ett skämt eftersom det låter som att det innehåller ordet pojke.
Citera
2024-07-03, 15:05
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Jag vill som sagt ogärna dra in anhöriga men när jag googlade Jesusvagnen Karlskoga kom det upp en Flashbacktråd från 2008 om en misshandel av en då 71-årig man. Det kan så klart vara ett en totalt oprovocerad misshandel och tråden ger inte så mycket. Men nog är det lite skumt att privatpersoner (eller tillhörde de en frikyrka?) i Jesu namn har en husvagn i vilken man samtalar med ungdomar? Det kanske är mina fördomar som talar men nog kan det vara lite knas i såna familjer? #437
Anhöriga skall som regel inte dras in, nej. Men om det kan bevisas att de på något vis är medskyldiga till eller har gett sitt stöd åt övergrepp och grooming då får också de stå vid skampålen. Det behövs underlag för att påvisa att 437:ans fru är med på noterna eller om Tempelriddarna håller honom bakom ryggen. Vi får väl se om något framkommer...

Det finns andra trådar än misshandeln av 71-åringen i Karlskoga i anslutning till Jesusvagnen som mer direkt handlar om 437 som utpekad pedofil. Inlägg #33595 i denna tråd lyfter fram detta, om du skulle ha råkat missa det.

Nej, #437 är en sällsynt ful och farlig gädda. Här krävs det GRÄVande av mått.
Citera
2024-07-03, 15:10
Medlem
#437 är ett bra exempel på att rättsväsendet har misslyckats. Han skulle ha fått ett paragraf7 samtal 1a gången han åkte dit, och sen rättspsykiatrisk vård. #437 är en sjuk människa och på en helt annan nivå än många andra. Han kommer aldrig att bli normal. Borde ha varit inlåst för länge sedan.
Citera
2024-07-03, 15:15
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Anhöriga skall som regel inte dras in, nej. Men om det kan bevisas att de på något vis är medskyldiga till eller har gett sitt stöd åt övergrepp och grooming då får också de stå vid skampålen. Det behövs underlag för att påvisa att 437:ans fru är med på noterna eller om Tempelriddarna håller honom bakom ryggen. Vi får väl se om något framkommer...

Det finns andra trådar än misshandeln av 71-åringen i Karlskoga i anslutning till Jesusvagnen som mer direkt handlar om 437 som utpekad pedofil. Inlägg #33595 i denna tråd lyfter fram detta, om du skulle ha råkat missa det.

Nej, #437 är en sällsynt ful och farlig gädda. Här krävs det GRÄVande av mått.

Jo, jag läste det. Det är förvirrande eftersom den blinde reumatikern som sägs ha utsatts av #437 också är (var då) 71 år. Tråden om den misshandlade 71-åringen verkar dock handla om en anhörig till #437? Personen som drev den s.k. Jesusvagnen. På forumet ryktas det om inavel, incest osv och jag personligen tycker att det låter lite skumt att privatpersoner i Jesu namn driver nån slags husvagnsverksamhet där de samtalar med ungdomar. De kan för all del ha tillhört nån slags frikyrka? Men visst, det kan vara mina fördomar som pratar nu. Det kanske inte är några konstigheter alls med en sån verksamhet.
Citera
2024-07-03, 15:19
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Nej har ingen sån betydelse. Betyder bara "Pekkas son".

"De e humor, de e humor, de e humor...", som Percy sa.
Citera
2024-07-03, 15:23
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Jo, jag läste det. Det är förvirrande eftersom den blinde reumatikern som sägs ha utsatts av #437 också är (var då) 71 år. Tråden om den misshandlade 71-åringen verkar dock handla om en anhörig till #437? Personen som drev den s.k. Jesusvagnen. På forumet ryktas det om inavel, incest osv och jag personligen tycker att det låter lite skumt att privatpersoner i Jesu namn driver nån slags husvagnsverksamhet där de samtalar med ungdomar. De kan för all del ha tillhört nån slags frikyrka? Men visst, det kan vara mina fördomar som pratar nu. Det kanske inte är några konstigheter alls med en sån verksamhet.
Det hela är sjukt suspekt och det verkar finnas många skumma tentakler. Är det att undra på att en sådan varelse som #437 söker sig till Tempelriddarna? Ja, frikyrka? Vilken frikyrka? Vilka var personerna som #437 arbetade med? Vilken frikyrka jobbade de för? Vem hade ansvaret för verksamheten? Är BO som #437 gav sig på på något vis barn till medlemmar i denna frikyrka? Eller är de barn till några tempelriddarbröder? Eller är det incestfall eller kusinsex?

Du, alltså, här krävs det lupp av stora mått och rejält grävande. Vi får hoppas att GRÄVlingarna arbetar på nu (och de må ta vad jag skriver här som en uppmuntran därtill). Den här måste fram i ljuset ännu mer.

På dumpen skriver man att "Mannen har nu skrivit in sig i vården." Vilket trams! Som att den här personen vore det minsta intresserad av att ändra på sig. Givetvis inte. Det enda i vårt sjuka samhälle som kan få sådana här monster att hålla tillbaka sina drifter är konsekvenser i form av påtagliga motmedel.
Senast redigerad av Redivivus 2024-07-03 kl. 15:26.
Citera
2024-07-03, 15:36
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Det hela är sjukt suspekt och det verkar finnas många skumma tentakler. Är det att undra på att en sådan varelse som #437 söker sig till Tempelriddarna? Ja, frikyrka? Vilken frikyrka? Vilka var personerna som #437 arbetade med? Vilken frikyrka jobbade de för? Vem hade ansvaret för verksamheten? Är BO som #437 på något vis barn till medlemmar i denna frikyrka? Eller är de barn till några tempelriddarbröder? Eller är det incestfall eller kusinsex?

Du, alltså, här krävs det lupp av stora mått och rejält grävande. Vi får hoppas att GRÄVlingarna arbetar på nu (och de må ta vad jag skriver här som en uppmuntran därtill). Den här måste fram i ljuset ännu mer.

På dumpen skriver man att "Mannen har nu skrivit in sig i vården." Vilket trams! Som att den här personen vore det minsta intresserad av att ändra på sig. Givetvis inte. Det enda i vårt sjuka samhälle som kan få sådana här monster att hålla tillbaka sina drifter är konsekvenser i form av påtagliga motmedel.

Personerna som drev Jesusvagnen verkar vara anhöriga till #437 och det är den gubben i vagnen som blev misshandlad 2008. Tror jag. Tråden här ger som sagt ingenting och de i trådstarten länkade artiklarna går inte att läsa nu så här långt efter. Jag tycker att det låter mysko att privatpersoner kan ställa upp en husvagn där de bjuder in ungdomar. Det var väl iofs lite andra tider då.

Skulle väl i såna fall vara det att de hörde till nån frikyrka. Jag har mycket svårt att tro att kommunen jag bor i nu skulle låta privatpersoner hålla på med den sortens verksamhet på ideell basis. Men som sagt, jag bor inte i Karlskoga och det är andra tider nu även om det inte var så väldigt länge sen.

Tempelriddarna är väl också kristna?

Mannen har f.ö. varit inskriven i vården två gånger tidigare om jag har fattat saken rätt? Han ska ha genomgått det s.k. ROS-programmet vid två tillfällen men den sjuke fan är inte botad än så på vilket sätt skulle vård hjälpa nu? ROS = Relation och samlevnad. Vilket skämt.
Citera
2024-07-03, 15:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Att som förälder i en liten ort driva något som heter "Jesusvagnen" måste vara den yttersta garanten för att få sin son mobbad.

Citera
2024-07-03, 16:23
Medlem
tindravargs avatar
Citat:
Här tror jag vi måste rota ordentligt i allt vi kan få tag på. Det är möjligt att 437 har lyckats mörka och flyga under radarn och manipulerat sin omgivning med lögner (vi såg ju ett exempel på sådant i Lögn-Lennart (#424) som troligen gjorde det under årtionden innan sanningen uppdagades, och vi vet ju hur DET slutade). Är dock 437:ans fruga involverad och Tempelriddarna håller honom bakom ryggen, bägge medvetna om hans ondska, så måste också DE få sin släng av sleven. Här skall rättvisa skipas!

har tänkt skriva till tempelbögarna. Letar kontaktuppgifter. Detta ska fan uppdagas!
Citera
2024-07-03, 16:29
Medlem
carambolls avatar
KT-Kuriren 12 Jan 2010
https://www.kt-kuriren.se/2010/01/12...-till-v-139bb/

"Fxxxxxxg går från S till V

För inte länge sedan var 23-åriga undersköterskan Mxxxxl Fxxxxxxg en påläggskalv hos Socialdemokraterna i Karlskoga."

Politiskt karriär först hos såssarna och sedan vänstern alltså. Jävlar vad dom måste varit desperata på nytt blod där på vänsterkanten i Karlskoga ...
Senast redigerad av caramboll 2024-07-03 kl. 16:36.
Citera
2024-07-03, 16:58
Avstängd
#253 måste ju kvalificera sig lätt inom de 3 värsta gäddorna. Ingen ska m har något nytt om honom?
Citera
2024-07-03, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Intressanta uppgifter om #437. Vad får man ut av att runka av en blind gammal gubbe? Handlar det här om någon slags sexualstörning som tar sig uttryck i att #437 missbrukar sex precis som en blandmissbrukare stoppar i sig vad han kan hitta? Barn, djur, handikappade åldringar, allt går att utföra sexuella handlingar med eller på? Blottande, incest etc, tar sig störningen ut i olika typer av tvångsmässiga handlingar?

Onekligen spännande. Jag har bara hört talas om en enda liknande figur tidigare och där ingick även transvestitism i blandpåsen av våldtäkter på djur och syskon.

Skulle tro att du har rätt och att han främst söker sig till försvarslösa personer, gamla och sjuka samt barn. Skulle även hålla djur borta ifrån honom.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in