Citat:
Ursprungligen postat av
Redivivus
Det hela är sjukt suspekt och det verkar finnas många skumma tentakler. Är det att undra på att en sådan varelse som #437 söker sig till Tempelriddarna? Ja, frikyrka? Vilken frikyrka? Vilka var personerna som #437 arbetade med? Vilken frikyrka jobbade de för? Vem hade ansvaret för verksamheten? Är BO som #437 på något vis barn till medlemmar i denna frikyrka? Eller är de barn till några tempelriddarbröder? Eller är det incestfall eller kusinsex?
Du, alltså, här krävs det lupp av stora mått och rejält grävande. Vi får hoppas att GRÄVlingarna arbetar på nu (och de må ta vad jag skriver här som en uppmuntran därtill). Den här måste fram i ljuset ännu mer.
På dumpen skriver man att "Mannen har nu skrivit in sig i vården." Vilket trams! Som att den här personen vore det minsta intresserad av att ändra på sig. Givetvis inte. Det enda i vårt sjuka samhälle som kan få sådana här monster att hålla tillbaka sina drifter är konsekvenser i form av påtagliga motmedel.
Personerna som drev Jesusvagnen verkar vara anhöriga till #437 och det är den gubben i vagnen som blev misshandlad 2008. Tror jag. Tråden här ger som sagt ingenting och de i trådstarten länkade artiklarna går inte att läsa nu så här långt efter. Jag tycker att det låter mysko att privatpersoner kan ställa upp en husvagn där de bjuder in ungdomar. Det var väl iofs lite andra tider då.
Skulle väl i såna fall vara det att de hörde till nån frikyrka. Jag har mycket svårt att tro att kommunen jag bor i nu skulle låta privatpersoner hålla på med den sortens verksamhet på ideell basis. Men som sagt, jag bor inte i Karlskoga och det är andra tider nu även om det inte var så väldigt länge sen.
Tempelriddarna är väl också kristna?
Mannen har f.ö. varit inskriven i vården två gånger tidigare om jag har fattat saken rätt? Han ska ha genomgått det s.k. ROS-programmet vid två tillfällen men den sjuke fan är inte botad än så på vilket sätt skulle vård hjälpa nu? ROS = Relation och samlevnad. Vilket skämt.