Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-19, 21:20
Medlem
Ändå smått fachinerad att denna man gått fyra års utbildning med tentor, klasskamrater och redovisningar etc
Citera
2024-09-19, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag har svårt att tycka illa om #483. Han är så ynklig och uppenbart skadad. Massor av ångest, stannat i utvecklingen, ja i stort sett allt som ni redan skrivit. Han är en väldigt ynklig figur, som en stor pojke som blivit påkommen med något förbjudet. Man ska nog inte dra alldeles för stora växlar på att han verkar ha en lärarexamen. Det är inte svårt att få via någon landsortshögskola. Teater och estetik, mycket flum.

Det här mannen finns på spektrumet, det står utom allt rimligt tvivel. Det är inte KinkyBrian eller Candyman Kent-nivå men #483 utgör inget hot i verkligheten för någon. Han hade fegat ur innan han kommit till skott, det här är runkfantasier för honom. Samtidigt är det ändå rätt att hänga ut honom med tanke på att han faktiskt jobbar som elevassistent i de åldrarna som han tänder på. KinkyBrian och Kent hade noll kontakt med barn, där borde man bara pratat med respektive figurs gode man men den här jeppen har daglig kontakt med massor av barn så även om han inte skulle våga genomföra något så går han utan tvekan runt och fickrunkar till småtjejerna och det är naturligtvis jävligt olämpligt.

Det här är en av få uthängningar av en diagnostomte som jag faktiskt tycker är motiverad. Däremot har jag som sagt svårt att tycka illa om honom. Han är bara så oerhört ynklig. Det borde finnas stödboende för sådana här personer.
Tror du är lurad här. På dumpens fb sida skriver flera föräldrar att de misstänkt honom, han ska även fått en varning för att han lyfter upp flickorna och placerar dem i sitt knä. Stängt in sig m flickorna i mindre rum, kliar dem på ryggen mm.
Mkt viktig fångst denne tönt, möjligt att han inte gjort något värre men det är bara en tidsfråga. Litar inte på denna tomte.
Citera
2024-09-19, 21:32
Medlem
Den senaste gäddan, han med kepsen skulle jag definitivt sätta som en kandidat till nästa gädda som tar sitt liv pga uthängningen.
Citera
2024-09-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Begränsad skäggväxt eller ansiktsbehåring kan vara ett tecken på flera olika patologiska tillstånd eller hormonella störningar som t.ex Hypogonadism. Förutom begränsad behåring kan ansiktsdragen hos personer som lider av Hypogonadsim vara relativt "omogna" eller mjuka på grund av den låga hormonnivån, vilket verkar stämma med #483:s utseende. Samma sak gäller även för Klinefelters syndrom, en genetisk störning där en man föds med en extra X-kromosom, där låg testosteronproduktion hos män leder ofta till begränsad skäggväxt och ansiktsbehåring, tillsammans med andra symptom som minskad muskelmassa. Även här är det vanligt med "barnsliga" drag, men frågan är om han är tillräckligt lång då personer med denna kromosomavvikelsen normalt sett är minst 1SD längre än genomsnittet, dvs minst 190 cm. Jag skulle personligen, utifrån den begränsade informationen som vi sitter på, hävda att Hypogonadsim, alternativt AIS, är mest sannolikt utifall han lider av ngn specifik patologisk avvikelse.

Ett annat tillstånd, androgeninsensitivitetssyndrom (AIS), leder till total eller partiell frånvaro av ansikts- och kroppsbehåring hos män, även om testosteronnivåerna är normala eller höga. Ofta upplever individer med AIS en mer feminiserad kroppsform och ansikte, med mindre markerad skäggväxt. Begränsad skäggtillväxt syns även bland män med Prolaktinom (prolaktinproducerande tumör), en godartad tumör i hypofysen som producerar för mycket prolaktin, vilket kan påverka testosteronnivåerna hos män och i sin tur påverkar skäggväxten negativt.

Tror verkligen inte man behöver göra det såhär svårt för sig. Grabben har levt 35 år framför datorn/telefonen helt fritt från solljus, frisörsalonger och fysisk aktivitet. Då ser man ut sådär. Testosteron på normalnivå är helt meningslöst för muskeltillväxt om den enda träning man nånsin får är att rulla skinnet upp och ner över ollonet.
Citera
2024-09-19, 21:41
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Den senaste gäddan, han med kepsen skulle jag definitivt sätta som en kandidat till nästa gädda som tar sitt liv pga uthängningen.

Det tror jag inte, mansäcklet skakade ju som ett asplöv enbart vid konfontationen, det vågar svinet inte. Jag tror nog mer på långvarig semester inom psykiatrin och efter det en långväga flytt.
Citera
2024-09-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
En normal ?Nja, tvärtom - det där är/var ju en mental clickbait - lite som folk som ser på lyxfällan. Det ger inget i den egna världen men de njuter av andras misär.

Tv3, Tv5 Aftonbladet är fina exempel på dålig media.

Heja Tullen, må lyckan stå henom bi

Med normal menade jag förstås normalt funtad, inte genomsnittlig. Det förstod du också.
Citera
2024-09-19, 21:46
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Begränsad skäggväxt eller ansiktsbehåring kan vara ett tecken på flera olika patologiska tillstånd eller hormonella störningar som t.ex Hypogonadism. Förutom begränsad behåring kan ansiktsdragen hos personer som lider av Hypogonadsim vara relativt "omogna" eller mjuka på grund av den låga hormonnivån, vilket verkar stämma med #483:s utseende. Samma sak gäller även för Klinefelters syndrom, en genetisk störning där en man föds med en extra X-kromosom, där låg testosteronproduktion hos män leder ofta till begränsad skäggväxt och ansiktsbehåring, tillsammans med andra symptom som minskad muskelmassa. Även här är det vanligt med "barnsliga" drag, men frågan är om han är tillräckligt lång då personer med denna kromosomavvikelsen normalt sett är minst 1SD längre än genomsnittet, dvs minst 190 cm. Jag skulle personligen, utifrån den begränsade informationen som vi sitter på, hävda att Hypogonadsim, alternativt AIS, är mest sannolikt utifall han lider av ngn specifik patologisk avvikelse.

Ett annat tillstånd, androgeninsensitivitetssyndrom (AIS), leder till total eller partiell frånvaro av ansikts- och kroppsbehåring hos män, även om testosteronnivåerna är normala eller höga. Ofta upplever individer med AIS en mer feminiserad kroppsform och ansikte, med mindre markerad skäggväxt. Begränsad skäggtillväxt syns även bland män med Prolaktinom (prolaktinproducerande tumör), en godartad tumör i hypofysen som producerar för mycket prolaktin, vilket kan påverka testosteronnivåerna hos män och i sin tur påverkar skäggväxten negativt.

Precis som du säger avseende autism och skäggväxt så är det nonsens att de två tillstånden skulle vara sammankopplade eller direkt korrelera (möjligen indirekt) med varandra, då det primärt är hormonella och genetiska betingelser - oberoende av autism - som reglerar mängden skäggväxt.
Det var en matnyttig genomgång av några tillstånd som kan leda till begränsad ansiktsbehåring. Enbart det draget räcker dock inte långt för att ställa någon diagnos, då rätt många normala män trots allt har sparsamt med skägg. Jag har en blond polare som i bästa fall får lite fjun på hakan. I övrigt ser han inte ung ut för sin ålder.

Nä, #483 är bara lite lätt utvecklingsstörd.
Citera
2024-09-19, 21:52
Medlem
Pinoputchins avatar
Napp #483, fritidspedagogen ser ju för fan helt utvecklingsstörd ut. Hur kan han ens få jobba med barn, hur har han lyckats. Lika ful som han verkar dum i huvudet. Vidriga bilder han skickat på sig själv, noll självinsikt. Vilken jävla idiot..
Citera
2024-09-19, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vrevis
Tror verkligen inte man behöver göra det såhär svårt för sig. Grabben har levt 35 år framför datorn/telefonen helt fritt från solljus, frisörsalonger och fysisk aktivitet. Då ser man ut sådär. Testosteron på normalnivå är helt meningslöst för muskeltillväxt om den enda träning man nånsin får är att rulla skinnet upp och ner över ollonet.
Haha! Jag dör! Dagens skratt!
Citera
2024-09-19, 21:57
Snart går vi in i Oktober. Hank firar 1årsdag. Jag befinner mig i Sundsvall den dagen, någon mer?
Citera
2024-09-19, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Ändå smått fachinerad att denna man gått fyra års utbildning med tentor, klasskamrater och redovisningar etc
Fritidspedagogutbildningen är på tre år men har han gått den? Är han inte en elevassistent? (= ingen utbildning)
Citera
2024-09-19, 22:09
Medlem
ScottFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vrevis

Ha ha, +1 på den!
Vad han eventuellt har för diagnos/er är helt ointressant. Det som är intressant är att han fortsatt hålls borta från solljus och barn, men under lupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in