Citat:
Ursprungligen postat av
freddg1234
Då får du gärna visa en undersökning som visar att Ryssland inte är ett korrupt land och att deras ekonomiska frihet är starkare än i Västeuropa.
Jag känner tyvärr inte till några bra undersökningar om korruption. Det är ett väldigt svårt område att studera. Det finns knappt en definition av fenomenet. Ordet i sig har en spirituell och moraliskt ursprung och korruption kan många gånger innebära att man följer lagen.
För att ha någon konkret kan studera respektive lagskydd:
Article 8
1. The integrity of economic space, free flow of goods, services and financial resources, support of competition, and the freedom of economic activity shall be guaran*teed.
2. Private, state, mu*nicipal and other forms of property shall be recog*nized and shall be protected on an equal basis.
Article 17 - Right to property
1. Everyone has the right to own, use, dispose of and bequeath his or her lawfully acquired possessions. No one may be deprived of his or her possessions, except in the public interest and in the cases and under the conditions provided for by law, subject to fair compensation being paid in good time for their loss. The use of property may be regulated by law in so far as is necessary for the general interest.
2. Intellectual property shall be protected.
Jag ser inga större skillnader.
Citat:
Ursprungligen postat av
freddg1234
Jag frågar dig dock återigen: Hur kommer det sig att du avfärdar allt som talar emot Ryssland som propaganda? För mig är det en tydlig varningssignal att du inte tar in en kritisk hållning mot Ryssland.
Skulle jag avfärda allt skulle du se lite fler inlägg av mig i dessa forum. Jag ser heller ingen mening i att skriva varje gång jag håller med om den kritik som är rättfärdigad, vilket tyvärr är sällsynt då det oftast skjuts åt helt fel håll pga okunskap.
Jag tror samtidigt vi är överrens om följande faktum:
1. Västerländska underrättelsetjänser har stor inverkan på den västerländska pressen.
2. Västerländska underrättelsetjänster har som mål att sprida propaganda mot Ryssland
3. Den västerländska propagandan misslyckas oftast att fånga frågor som ryssar känner igen sig i, vilket visar sig i den ryska opinionen.
4. Västerländsk propaganda fångas upp av hemmapubliken och ses som sanning av både elit som folk. Dessa "sanningar" blir sedan grund till all framtida propaganda om Ryssland.
Resultat blir att bilden av Ryssland i Ryssland och i väst divergerar. 98 % av det man läser i västerländsk press om Ryssland framstår som löjligt för ryssar och det har blivit ett populärt nöje i landet att skratta åt veckans absurda nyhetsrubrikern i västmedier.
Nu är detta en metadiskussion.