Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-07-13, 10:35
Medlem
Är vi överrens om att gym där folk inte plockar bort vikterna efter sig tyder på att det är ett illa skött skräpgym med ett slappt oseriöst klientel samt dålig management?

Var på ett gym häromdagen och fick en chock över hur illa det var skött, viktskivor låg i drivor, en 20a på ena sidan av maskinen, en 10a på andra, benpressar fullastade med viktskivor osv osv.

Varför sparkar inte personalen utan dessa tattare som inte sköter sig? Är det för dom är tattare själva och skiter i gymmet lika mycket som dom som tränar där?

På seriösa gym så ser det helt annorlunda ut, finns inte en vikt eller hantel som inte ligger där den ska.
Citera
2024-07-13, 10:44
Medlem
Gym har inga egna intressen utanför vad gymmen kan ge som förtjänster till ägarna. I detta enda rimliga intresse på en konkurrerande marknad är det upp till var och en att nischa sig till största möjliga "lediga betalande" grupp som respektive tror lönar sig bäst.

Något mer än bara så kan inte finnas ang. någonting på marknader. Inga känslor, ingen politik, ingenting mer än bara egen vinst kan vara meningen. Det gäller oavsett näring.
Senast redigerad av BIGMITTBEN 2024-07-13 kl. 10:48.
Citera
2024-07-13, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Är vi överrens om att gym där folk inte plockar bort vikterna efter sig tyder på att det är ett illa skött skräpgym med ett slappt oseriöst klientel samt dålig management?

Var på ett gym häromdagen och fick en chock över hur illa det var skött, viktskivor låg i drivor, en 20a på ena sidan av maskinen, en 10a på andra, benpressar fullastade med viktskivor osv osv.

Varför sparkar inte personalen utan dessa tattare som inte sköter sig? Är det för dom är tattare själva och skiter i gymmet lika mycket som dom som tränar där?

På seriösa gym så ser det helt annorlunda ut, finns inte en vikt eller hantel som inte ligger där den ska.
Vilken kedja rörde det sig om?
Citera
2024-07-13, 10:49
Medlem
Citat:

Tvek på den, i slutändan är människor människor, lata jävlar som inte bryr sig om andra.
Sedan finns det gym där klientelet är värre än på andra, t.ex fitness 24/7 och nordic wellness.
Citera
2024-07-13, 11:03
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:

Jag kör med taktiken att lämna kvar vikter om det satt vikter på när jag gick dit och vice versa, som man bäddar får man ligga.
Citera
2024-07-13, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Jag kör med taktiken att lämna kvar vikter om det satt vikter på när jag gick dit och vice versa, som man bäddar får man ligga.

Så du gör saker sämre istället för bättre.
Citera
2024-07-13, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Tvek på den, i slutändan är människor människor, lata jävlar som inte bryr sig om andra.
Sedan finns det gym där klientelet är värre än på andra, t.ex fitness 24/7 och nordic wellness.

Om du hade tränat på ett seriöst gym så hade du vetat hur det brukar se ut.
Citera
2024-07-13, 11:09
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Så du gör saker sämre istället för bättre.

Hatar horungar som ej tar av vikter. Att bara slänga av vikterna och smälla i golvet använder jag mig också av för att visa mitt missnöje.
Citera
2024-07-13, 11:18
Medlem
Citat:

Problemet är väl att gymägare då mer eller mindre mäste stå som en hök över de tränande. Klart som fan att till och med tattare rycker upp sig och skärper sig lite bättre då. Att som ägare hålla tränande i schack är nog inte det lättaste, har mer en känsla av att det blir på en nivå som de tränande sätter.

Att det stundom förekommer vikter kvar på någon benpress förekommer nog på de flesta gym, likså att det inte är tysk ordning på skivorna. Meeen att det ligger viktskivor i högar är nog något jag inte varit med om.

Visst skall man plocka av skivorna efter sig, men att där är skivor kvar när man kommer stör mig inte så mycket. Man skall ju oavsett vilket flytta skivor när man skall träna.
Citera
2024-07-13, 12:10
Medlem
Har ofta irriterat mig på detta när jag går och tränar.

De som gör så vill nog inte behöva plocka undan efter andra men andra ska plocka undan efter dem.
Citera
2024-07-13, 12:33
Medlem
bandspelarens avatar
Jag brukar ibland lämna kvar 20kg vikt på vardera sidan i benpressen. Då slipper nästa plocka på en jävla massa vikter. Ingen börjar med mindre vikter ändå i benpress. Den spädaste kvinna kan köra med 2x20 på vardera sidan.
Citera
2024-07-13, 14:26
Medlem
sfrges avatar
Det har hänt någon gång när jag tränat och fått ett brådskande mobilsamtal att jag helt enkelt glömt att ställa tillbaka vikterna innan jag lämnat gymmet.

Jag tränar på ett litet gym. Det händer ibland att man hittar vikter och grejor som folk lämnat men det är sällsynt.
Dom få ggr det händer så tror jag att folk helt enkelt glömmer att lägga tillbaka dom av nån anledning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in