Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-07-14, 19:10
Medlem
Har haft långcovid sedan mars 2020. Blir sjuk i hela kroppen likt feber och influensa varje gång ja styrketränar och det håller i sig varje dag även om ja bara kör 3 lätta pass i veckan, så kan endast träna minimalt, men känner mig helt symptomfri när ja inte tränar något. Fast ja vill ändå kunna träna lite. Har provat de flesta kosttillskott och mediciner, men ingen har gjort det tillräckligt bra. Lång covid har gett mig typ ett aids liknande tillstånd eller en stark auto immunitet. Immunförsvaret blir överaktivt varje gång ja anstränger mig fysiskt, och ja kan kallsvettas och få huvudvärk samt kännas som man får feber fast min kropps temperatur är normal. Min styrka har minskat också ganska mycket. Man känner sig varm och sjuk i hela kroppen.
Citera
2024-07-14, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs124
Har haft långcovid sedan mars 2020. Blir sjuk i hela kroppen likt feber och influensa varje gång ja styrketränar och det håller i sig varje dag även om ja bara kör 3 lätta pass i veckan, så kan endast träna minimalt, men känner mig helt symptomfri när ja inte tränar något. Fast ja vill ändå kunna träna lite. Har provat de flesta kosttillskott och mediciner, men ingen har gjort det tillräckligt bra. Lång covid har gett mig typ ett aids liknande tillstånd eller en stark auto immunitet. Immunförsvaret blir överaktivt varje gång ja anstränger mig fysiskt, och ja kan kallsvettas och få huvudvärk samt kännas som man får feber fast min kropps temperatur är normal. Min styrka har minskat också ganska mycket.
Du måste försöka få remiss för behandling med dropp.
Antagligen har du drabbats av pots.
Citera
2024-07-14, 19:23
Medlem
Citat:
Har haft långcovid sedan mars 2020. Blir sjuk i hela kroppen likt feber och influensa varje gång ja styrketränar och det håller i sig varje dag även om ja bara kör 3 lätta pass i veckan, så kan endast träna minimalt, men känner mig helt symptomfri när ja inte tränar något. Fast ja vill ändå kunna träna lite. Har provat de flesta kosttillskott och mediciner, men ingen har gjort det tillräckligt bra. Lång covid har gett mig typ ett aids liknande tillstånd eller en stark auto immunitet. Immunförsvaret blir överaktivt varje gång ja anstränger mig fysiskt, och ja kan kallsvettas och få huvudvärk samt kännas som man får feber fast min kropps temperatur är normal. Min styrka har minskat också ganska mycket. Man känner sig varm och sjuk i hela kroppen.

Hör med Svenska covidföreningen, de har koll på forskningen. Läs också boken Postcovidlotteriet av Lisa Noren, hon tar upp behandlingar. Boken finns på bibliotek, stortytel och bokhandeln.
https://covidforeningen.se/
https://www.akademibokhandeln.se/bok.../9789189690509

Följ Eric Topol på twitter för att hålla koll på forskningen: https://x.com/EricTopol
Citera
2024-07-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Du måste försöka få remiss för behandling med dropp.
Antagligen har du drabbats av pots.

Vad är det för typ av dropp du syftar på? Ett vanligt dropp med näring innehåller ju inget som du inte får i dig via kosten. Om det nu finns en näringsbrist så vore det rimliga att man tar prover för att utreda exakt vad man har för brist och behandla denna.
Citera
2024-07-14, 23:14
Medlem
Tydligen ska ivermectin i låga doser fungera som behandling mot långtidscovid.
Citera
2024-07-14, 23:19
Medlem
Testa Natokinasse, Quercetin, Zink och NAC.
Citera
2024-07-14, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Vad är det för typ av dropp du syftar på? Ett vanligt dropp med näring innehåller ju inget som du inte får i dig via kosten. Om det nu finns en näringsbrist så vore det rimliga att man tar prover för att utreda exakt vad man har för brist och behandla denna.
Handlar inte om näringsbrist, men behandlingen mot pots
är ett synnerligen utökat vätskeintag. Emellertid är det
svårt att enbart genom dryck nå önskat resultat.
Därför behandlas potspatienter med saltberikad dropp under längre tid.
Citera
2024-07-15, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Tydligen ska ivermectin i låga doser fungera som behandling mot långtidscovid.
Har testat det, är 88 kg, och kört typ 15-20 mg innan i typ månader, det sänkte inflammation men det botade inte min lång covid /auto immunitet, lyme, pots eller vad det nu är.
Citera
2024-07-15, 10:27
Medlem
Citat:
Tog du sprutan?
Citera
2024-07-15, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riotriotriot
Testa Natokinasse, Quercetin, Zink och NAC.
Har testat allt det förutom natokinasse, testat också ivermektin, hydroxyqloroquine, maraviroc med statin, och mycket annat som många rekommenderar. Tagit blod prover, känns som dem inte visar så mycket eftersom ja vet att nåt e fel med immunförsvaret, uppenbart ett kroniskt inflammatoriskt tillstånd som började när ja fick covid 2020.
Citera
2024-07-15, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Tog du sprutan?
Nej, då hade ja nog dött. Covid gav mig denna problematik, innan covid kom kunde ja träna hårt varje dag utan att bli sjuk, nu blir ja sjuk i hela kroppen endast på 3 lätta tränings pass med låga vikter. Innan covid hade ja lite problem med auto immunitet, men ja kunde ändå träna hårt utan problem.
Senast redigerad av Hejsvejs124 2024-07-15 kl. 10:35.
Citera
2024-07-15, 10:34
Medlem
Känner igen symptomen. Men hade liknande en månad. Minns att jag drack mycket, åt lite men nyttigt & fastade ganska ”extremt”. Gick ned 5 kg. Lite dåligt med orken men verkade som allt släppte efter ett par veckor…?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in