Riktldern kommer att hjas till 67 r 2026, vilket r ldern fr att man ska ha rtt till garantipension och bostadstillgg, fr de flesta kommer de vara en frutsttning fr att f en pension som man kan leva p.
Citat:
Ursprungligen postat av
Belter
Du ser ju lite snett p det hr. A-kassan r ju knappast ngra av de skattepengar du betalat in. Det r ju andra inbetalningar som inte har med skatt att gra alls.
Sen betalar man ju skatt fr en massa saker som vi inte ser. Vi kan tycka vad vi vill om det men p det hela taget kan man ju tycka att det r nog ganska bra nd.
Hela arbetslshetsfrskringen, d.v.s. a-kassa och aktivitetsstd bekostas mestadels genom arbetsgivaravgiften, en del av arbetsgivaravgiften, a-kasseavgiften r bara en egenavgift.
Citat:
Ursprungligen postat av
Deskjockey
AF stller mer och mer krav p dig. Jag har dribblat rtt mycket med dom under rens lopp men nu r de rtt kvicka p att du ska hoppa p diverse mupputbildningar, eller i vrsta fall g till ett vuxendagis och skriva cvn 8h om dagen.
Jag har haft fast jobb i ver 10 r nu, men tar hellre livet av mig n fastnar i hnderna p jobbcoachskojare och parasiter igen.