2024-07-16, 09:01
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Så om man tycker att modern "konst" är skräp så är man nazist och högerextremist? Är det det du menar? Varför ska konst provocera? Varför ska man göra folk upprörda? Det finns väl för fan ingen anledning till det? Och ni vänsterdrägg tycker bara att detta är kul så länge det inte är ni som blir provocerade. Eller du tycker även att Dan Parks provocerande konst är något fint som bör hyllas?
Menar du att man ska förbjuda konst som kan vara upprörande för någon? Ska vi ha en Kommitté som bestämmer vilken konst som är tillåten?
Citera
2024-07-16, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmuck2000
Menar du att man ska förbjuda konst som kan vara upprörande för någon? Ska vi ha en Kommitté som bestämmer vilken konst som är tillåten?
Vad folk har i sitt hem skiter jag fullständigt i, men det hade varit riktigt skönt att slippa detta skräp i det offentliga. Konst ska göra en stolt.

BTW, Dan Parks har åtalats och dömts för sin "konst" många, många gånger. Tycker du att detta är rätt eller fel? Hade du velat se hans "konst" i det offentliga? Svara på dessa frågor nu.
Citera
2024-07-16, 09:11
Citat:
Vad folk har i sitt hem skiter jag fullständigt i, men det hade varit riktigt skönt att slippa detta skräp i det offentliga. Konst ska göra en stolt.

BTW, Dan Parks har åtalats och dömts för sin "konst" många, många gånger. Tycker du att detta är rätt eller fel? Hade du velat se hans "konst" i det offentliga? Svara på dessa frågor nu.
Du vägrar att svara på min fråga och nu kräver du att jag ska svara på dina korkade frågor? Eftersom du är lågbegåvad samt även tråkig kommer jag inte kommentera dig mer.
Citera
2024-07-16, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmuck2000
Du vägrar att svara på min fråga och nu kräver du att jag ska svara på dina korkade frågor? Eftersom du är lågbegåvad samt även tråkig kommer jag inte kommentera dig mer.
Jag svarade på din fråga. Nej, jag tycker inte att provocerande konst har någon plats i det offentliga.
Men som vanligt är vänsterdrägg inte konsekventa i sina åsikter. Kan garantera att min IQ vida överstiger din, och just därför är jag konsekvent i mina åsikter.

Svara nu ditt fega lilla kräk. Ska Dan Park få visa upp in konst i det offentliga?

EDIT:
Och som ni ser gott folk, så enkelt krossar man vänsterpack. Genom att enkelt påvisa deras dubbelmoral och hyckleri.
Senast redigerad av censuria 2024-07-16 kl. 09:24.
Citera
2024-07-16, 10:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Parks konst bryter mot lagen, inte i hur den blir till, utan i sitt uttryck, så det är en annan sak. Säga vad man vill om HMF-lagen, men den är ju ett faktum.
Citera
2024-07-16, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Parks konst bryter mot lagen, inte i hur den blir till, utan i sitt uttryck, så det är en annan sak. Säga vad man vill om HMF-lagen, men den är ju ett faktum.
Det gör den. Och i naziTyskland så var rasblandarkonst förbjuden... Att göra konst som utmanar lagarna är ju den yttersta provokationen, vilket man ju som konstnär bör eftersträva. Även kallad civil olydnad. Men enligt vänstern så är det bara vänstern som får lova att provocera. Ingen får provocera dem.
Senast redigerad av censuria 2024-07-16 kl. 10:18.
Citera
2024-07-16, 10:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det gör den. Och i naziTyskland så var rasblandarkonst förbjuden... Att göra konst som utmanar lagarna är ju den yttersta provokationen, vilket man ju som konstnär bör eftersträva. Men enligt vänstern så är det bara vänstern som får lova att provocera.

Tycker du att konstnärer bör provocera så mycket som möjligt? Det är ett uppdrag du är ganska ensam att tilldela konsten.

Hittar du en högerextrem konstnär som kan göra sin konst utan att den i sig bryter mot lagen, så får väl den visa sin konst där den kan. Inget hindrar den. En gallerist eller konsthallschef som visar Dan Parks konst riskerar tyvärr att hamna i fängelse, så de flesta drar sig väl. Exakt samma skulle gälla för en vilken annan konst som helst som bryter mot de begränsningar vi har i yttrandefriheten,
Citera
2024-07-16, 10:39
Medlem
Citat:
Tycker du att konstnärer bör provocera så mycket som möjligt? Det är ett uppdrag du är ganska ensam att tilldela konsten.

Hittar du en högerextrem konstnär som kan göra sin konst utan att den i sig bryter mot lagen, så får väl den visa sin konst där den kan. Inget hindrar den. En gallerist eller konsthallschef som visar Dan Parks konst riskerar tyvärr att hamna i fängelse, så de flesta drar sig väl. Exakt samma skulle gälla för en vilken annan konst som helst som bryter mot de begränsningar vi har i yttrandefriheten,
Om du läser ett par rader upp så tycker jag inte det. Det är Schmuck2000 som anser detta.
Citera
2024-07-16, 10:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Om du läser ett par rader upp så tycker jag inte det. Det är Schmuck2000 som anser detta.

Okej. Det får stå för honom då. Det är ingen generell åsikt om vad konst bör vara. Jag tycker inte att konst ’bör’ provocera.

Och nu är det ju du och jag som utbyter inlägg, eller hur?
Citera
2024-07-16, 11:05
Medlem
Citat:
Okej. Det får stå för honom då. Det är ingen generell åsikt om vad konst bör vara. Jag tycker inte att konst ’bör’ provocera.

Och nu är det ju du och jag som utbyter inlägg, eller hur?
Ja, fast du gick ju in i vår diskussion, men skit samma. Självklart tycker även jag att Dan Parks konst är förkastlig.
Det finns en hel del som anser att bra konst provocerar. Men för denna sorts människor så blir det inte lika kul när någon provocerar dem. Och Schmuck2000 tillhör just denna sort. Det var vad allting handlade om.

Jag sa att konst inte ska provocera, och då kallade han mig nazist.
Citera
2024-07-16, 11:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja, fast du gick ju in i vår diskussion, men skit samma. Självklart tycker även jag att Dan Parks konst är förkastlig.
Det finns en hel del som anser att bra konst provocerar. Men för denna sorts människor så blir det inte lika kul när någon provocerar dem. Och Schmuck2000 tillhör just denna sort. Det var vad allting handlade om.

Ja men självklart är det så. Alla är för yttrandefrihet tills någon säger nåt de själva inte håller med om.
Citera
2024-07-16, 19:18
Medlem
Leffe020s avatar
"Normalt folk"
Vad inebär det?

En hjälp på vägen är att konst är inte alltid där för att behaga just dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in